Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tusen tack för citeringen av rapporteringen!

Någon som vet, brukar RPU:n bli offentlig?

Otrevligt med några tidsbestämda straff för liknande mord som försvaret tog upp.
Ska man bli orolig?
Prova att maila Hudiksvalls TR o begär ut densamma. Du bör kunna få ut en sekretessad/maskad version.
Citera
2018-02-01, 18:55
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tusen tack för citeringen av rapporteringen!

Någon som vet, brukar RPU:n bli offentlig?

Otrevligt med några tidsbestämda straff för liknande mord som försvaret tog upp.
Ska man bli orolig?

Man behöver nog inte vara så orolig eftersom försvaret inte ens vågar satsa på så mycket annat än livstid. Försvaret sa i princip bara att straffet ska bli tidsbestämt även om det blir 18 år. Sen drog han väl till med 14 år för att han hoppas att kunna få ner det till det och ändå måste försöka få ner straffet så gott det går. Jag tror och hoppas på livstid. Tyvärr fick ju Martin Jonsson tidsbestämt straff för mordet på Lotta vilket är katastrof men jag tror inte att de gör samma misstag en gång till(i varje fall inte den här gången).
Citera
2018-02-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentahedrons
B var en otroligt manipulativ, lömsk men också osmart person.
Han var en lögnare, en vessla, en som gjorde allt för att skylla ifrån sig eller att låtsas som ingenting.

Men mord trodde jag aldrig han var kapabel till. Hoppas du får sitta länge din jävel.

Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
känner du honom?

Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kan/vill du berätta allt som du vet om honom?

Ja, jag känner B.
Av personliga skäl så vill jag inte prata ingående om våran relation men jag kan berätta några axplock från våran tid.

Han manipulerade sig till det han ville ha

Han spred falska rykten

Han blev irriteread/aggresiv och i vissa fall våldsam då saker inte gick som han ville

Han såg alltid efter sig själv..

Billy var en bra vän till mig, men vi slutade umgås av uppenbara skäl.
Citera
2018-02-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ja, jag känner B.
Av personliga skäl så vill jag inte prata ingående om våran relation men jag kan berätta några axplock från våran tid.

Han spred falska rykten

Han blev irriteread/aggresiv och i vissa fall våldsam då saker inte gick som han ville

En fullblodig psykopat kan man säga.
Citera
2018-02-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ja, jag känner B.

Han spred falska rykten

Enligt psykiatrikerns rapport var han både lättirriterad och lättkränkt. Hur yttrade sig det?
Citera
2018-02-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt psykiatrikerns rapport var han både lättirriterad och lättkränkt. Hur yttrade sig det?

Det blev sällan bra om du pratade emot honom.

Man var som tvunget hålla sig i schack annars hotades det med det ena och det andra.

Han var en trevlig människa (notera var) Dock träffade jag honom någon månad före mordet där han pratade om hjärtfel pga drogerna.

Han hade tydligen blivit inlagd på sjukhus för detta. Vet inte relevansen men kanske en värd notering. Förövrigt sa han till mig att han var ren.
Citera
2018-02-03, 20:41
Medlem
Citat:
Det blev sällan bra om du pratade emot honom.

Man var som tvunget hålla sig i schack annars hotades det med det ena och det andra.

Han var en trevlig människa (notera var) Dock träffade jag honom någon månad före mordet där han pratade om hjärtfel pga drogerna.

Han hade tydligen blivit inlagd på sjukhus för detta. Vet inte relevansen men kanske en värd notering. Förövrigt sa han till mig att han var ren.
Ok. Så det är/var en snubbe som man var tvungen att vara försiktig med. Tassa på äggskal och välja sina ord. Inte en ovanlig personlighetstyp, men pysslar personen med droger samtidigt så kan det bli farligt.
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-03 kl. 21:04.
Citera
2018-02-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ok. Så det är/var en snubbe som man var tvungen att vara försiktig med. Tassa på äggskal och välja sina ord. Inte en ovanlig personlighetstyp, men pysslar personen med droger samtidigt så kan det bli farligt.

Hans sk hjärtproblematik var haschrelaterade ångestsymptom.
Han återgav det som problem med hjärtat för det gav mer sympati. "Jag vet inte hur länge jag kommer att leva".

Haschet byttes successivt mot benso. Jätterationellt.
Citera
2018-02-03, 23:37
Medlem
Citat:

Väldigt mycket så.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans sk hjärtproblematik var haschrelaterade ångestsymptom.
Han återgav det som problem med hjärtat för det gav mer sympati. "Jag vet inte hur länge jag kommer att leva".

Haschet byttes successivt mot benso. Jätterationellt.

Det kan vara fullt möjligt, i det ögonblicket kände jag inte mig speciellt sympatisk, snarare "din jävla idiot, hur fan ställer du till det för dig"
Citera
2018-02-03, 23:43
Medlem
Citat:
Väldigt mycket så.

Det kan vara fullt möjligt, i det ögonblicket kände jag inte mig speciellt sympatisk, snarare "din jävla idiot, hur fan ställer du till det för dig"

Det förstår jag väl. Han verkar varit totalt ansvarslös men skicklig på att flytta över sina problem på andra. Få dom att ta ansvaret. Ett klassiskt psykopattrick.
Citera
2018-02-04, 18:34
Medlem
Citat:
Billy Fagerström, 23, levde ett dubbelliv.
Flickvännen Tova Moberg, 19, styrde han med misshandel och hot innan han mördade henne, enligt polisutredningen.
Inför familjen agerade han lugnt och kärleksfullt.
Mördarens mamma säger i förhör: Det är som om jag inte känner igen min son.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/billy-fagerstroms-logner-for-mamman-och-familjen/
Citera
2018-02-04, 21:30
Medlem
Undrar hur han kommer att behandlas i fängelset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in