Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
17-05-17, 15:02
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippper16
Tack! Vet vi inte mer exakt vilken tid den las upp? Och när han fick reda på att T var försvunnen?

Om mobilens klocka går rätt så är bilden tagen 07:21.
En morgonpigg ungdom som verkar utvilad efter en god natts sömn? Eller?
https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png
Citera
17-05-17, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte alls omöjligt. Vad som helst kan ha hänt. Folk är otroligt snabba att döma. Kika in på Billys Facebook. Vidriga kommentarer. Likaså JEs konto är kommenterat. Och som jag förstår är J den mjuka killen dessutom. Jag tycker så jäkla synd om deras familjer. Som förälder hade jag blivit helt knäckt av att läsa de kommentarerna.

Det är en katastrof för alla inblandades familjer, framför allt BOs.
Även om nu ngn går fri så lär det kört för den och deras anhöriga.
Citera
17-05-17, 15:06
Medlem
KillBuljos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Om mobilens klocka går rätt så är bilden tagen 07:21.
En morgonpigg ungdom som verkar utvilad efter en god natts sömn? Eller?
https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png

Alltså... Det är ju inte han själv som lagt upp ett screenshot av sitt inlägg här...
Citera
17-05-17, 15:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En teori: (eller rättare sagt lite funderingar jag fick)
Kan det vara så att det inte är något mord utan en från början tragisk olyckshändelse som spårat ur totalt? Jag tänker såhär:

Tova blir påkörd av de tre männen i bil och dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen. Alternativt att sällskapet är ute och åker båt. Tova ramlar i vattnet och de råkar köra över henne med båten och hon dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen.

Påföljden för de tre blir brott mot griftefriden

Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Har försökt fått fram det länge nu, men men! den som lever får se...

Hon var besvisligen vid liv ett tag på exets gård. Skulle hon sedan alltså ha börjat gå till nästa fest istället för att få skjuts (långt till tätorten)? Sedan har de tre gossarna satt sig i en bil och råkat köra över henne? Istället för att ringa polis och ambulans har de sedan dumpat henne i vattnet? Och de tiger som sten om detta olycksfall fastän de riskerar att istället bli åtalade för mord?

Så det scenariot låter mer logiskt än att hennes pojkvän som har misshandlat henne tidigare dödar henne denna gång i ett utbrott och gör sig av med kroppen sen? Kanske han sen ber sina vänner om hjälp att få bort kroppen.

Jahapp. Det märks att jag är gammal och har en helt annan logik.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 17-05-17 kl. 15:11.
Citera
17-05-17, 15:09
Medlem
Folk på landet är ju oftast bara riktigt barnsliga när dom dricker speciellt runt kvinnor/tjejer dom ska Lixom sticka ut lite leka tuffa och barnsliga, nån som skoj puttat henne utför nån trappa, eller gjort nån Fake putt i ryggen och tappat taget om henne eller liknande som har i resultat lett till hennes död kan vara nåt LITET som blivit väldigt stort. För det har la inte kommit fram hur hon dog eller liknande ?
Med tanken på att GM ljög om taxin och liknande så känns det lite som om han försöker springa iväg från det han gjort med att säga ologiska förklarningar...
Senast redigerad av grekenfan 17-05-17 kl. 15:12.
Citera
17-05-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är att dra enkla slutsatser - inte att sticka ut hakan.

- Tova var besvisligen hos exet.
- Det var från hans gård hon försvann.
- Det var i sjön utanför hans gård hon återfanns död.
- Exet sa till Tovas pappa att hon åkte iväg med en taxi, men det har framkommit att det är en lögn.
- Exet är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord (den högre misstankegraden).
- De allra flesta kvinnor som mördas görs det av en man som de har eller haft en relation med.

Vad har du för teori om vem som dödat henne på landet där det inte finns många gårdar, om det inte är pojkvännen? Och hur gick det till?
Jag håller med dig ,dom blev fulla och något groll gällande polisanmälan eller droger börjar ,nån elller några flippar ur
Citera
17-05-17, 15:10
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu var det ett tag sedan jag läste in mig på Lindome-fallet så har inte detaljerna klara för mig. Däremot är ju inte rätten på något sätt bunden av åklagarens yrkade om brottsrubricering. En person som åtalas för stöld kan enligt formens alla regler bli dömd för vårdslöshet i trafik. Det rätten är bunden av är ju åklagarens gärningsbeskrivning, dvs de kan inte gå utanför den men det är upp till rätten att bedöma vilket brott det handlar om.
Problemet med Lindome var väl två saker, delvis att lagen var luddigt formulerad rörande medhjälp i kombination med bristfällig praxis och att åklagaren riktade in sig på en av de misstänkta som gärningsman?

Det stämmer att det inte endast var en åklagarmiss men hade åklagaren, precis som du säger, formulerat en gärningsbeskrivning som innebar att man även kunde bli dömd för medhjälp hade nog båda två dömts för det.
Citera
17-05-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En teori: (eller rättare sagt lite funderingar jag fick)
Kan det vara så att det inte är något mord utan en från början tragisk olyckshändelse som spårat ur totalt? Jag tänker såhär:

Tova blir påkörd av de tre männen i bil och dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen. Alternativt att sällskapet är ute och åker båt. Tova ramlar i vattnet och de råkar köra över henne med båten och hon dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen.

Påföljden för de tre blir brott mot griftefriden
Ett ganska troligt scenario faktiskt, de tre är ute och åker i bilen samtliga tror att de är bättre förare än Sebastian Loeb så det går undan och plötsligt så står Tova där i ytterkurvan.
Tror det är betydligt enklare att den som körde får med sig de andra två på att gömma kroppen då eftersom alla känner sig skyldiga och bilar/körkort osv är viktigt för dessa killar, än om en av dem misshandlat ihjäl henne för att sedan få de andra två som är ovetandes om det att hjälpa till att gömma henne.
Kanske är det också därför som ingen av dem verkar ha brutit samma och erkänt rakt av än, alla känner sig lika skyldiga.
Vi får se men din teori är helt klart intressant och inte alls helt omöjlig.
Citera
17-05-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Folk på landet är ju oftast bara riktigt barnsliga när dom dricker speciellt runt kvinnor/tjejer dom ska Lixom sticka ut lite leka tuffa och barnsliga, nån som skoj puttat henne utför nån trappa, eller gjort nån Fake putt i ryggen och tappat taget om henne eller liknande som har i resultat lett till hennes död kan vara nåt LITET som blivit väldigt stort. För det har la inte kommit fram hur hon dog eller liknande ?

Har jävligt svårt att tro att två oskyldiga killar skulle neka till något. De KAN kvarhållas för mer information om händelserna och att Billy själv fullständigt gjort bort sig. Att neka (om de två andra är oskyldiga) och riskera 10 år eller livstid i fängelse tvivlar jag starkt på. Jag tror att åtminstone de två andra är samarbetsvilliga om situationen är så att Billy är ensam i gärningen. Är de alla tre lika skyldiga till gärningen så tror jag att de nekar i ren självbevarelsedrift. Är det en olycka så berättar de allt. Fy vad svårt när man inte har facit. Så mycket spekulationer.
Citera
17-05-17, 15:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan

Om du sitter anhållen på sannolika skäl för mord - varför inte säga att det bara var lite bus som ledde till dödsfallet istället för att säga att du är oskyldig och riskera att dras längre in i en mordutredning? Och om om hon föll så olyckligt varför dumpa henne i sjön? Varför säger inte någon eller alla tre hur det ligger till? Så kul är det inte att vara häktad för ett mord.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 17-05-17 kl. 15:16.
Citera
17-05-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ett ganska troligt scenario faktiskt, de tre är ute och åker i bilen samtliga tror att de är bättre förare än Sebastian Loeb så det går undan och plötsligt så står Tova där i ytterkurvan.
Tror det är betydligt enklare att den som körde får med sig de andra två på att gömma kroppen då eftersom alla känner sig skyldiga och bilar/körkort osv är viktigt för dessa killar, än om en av dem misshandlat ihjäl henne för att sedan få de andra två som är ovetandes om det att hjälpa till att gömma henne.
Kanske är det också därför som ingen av dem verkar ha brutit samma och erkänt rakt av än, alla känner sig lika skyldiga.
Vi får se men din teori är helt klart intressant och inte alls helt omöjlig.

Låter troligt faktiskt!
Citera
17-05-17, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är att dra enkla slutsatser - inte att sticka ut hakan.

- Tova var besvisligen hos exet.
- Det var från hans gård hon försvann.
- Det var i sjön utanför hans gård hon återfanns död.
- Exet sa till Tovas pappa att hon åkte iväg med en taxi, men det har framkommit att det är en lögn.
- Exet är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord (den högre misstankegraden).
- De allra flesta kvinnor som mördas görs det av en man som de har eller haft en relation med.

Vad har du för teori om vem som dödat henne på landet där det inte finns många gårdar, om det inte är pojkvännen? Och hur gick det till?

Det har ingen som helst betydelse vad varken du eller jag har för teorier, Flashback är ingen digital rättssal.
Här finns varken polisförhör el övrig bevisning åtalade, advokater, åklagare eller domare, bara dina fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in