Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 14:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialAirService
Idiot!! Alla här har teorier om fallet. Jag skriver att jag TROR och att jag fick KÄNSLAN jag skrev inte att jag VET fakta. Däremot läste jag här någon stans att han varit i bråk vid flertalet tillfällen

Och var läste du det i tråden? Det har jag och ett antal andra bett dig redogöra. Men icke. Som vanligt skriver och skriver och skriver du utan att redogöra för det. Att Billy slagit både Tova och män han varit svartsjuk på står i tråden. Vi vill bara veta var det står att Fredrik är våldsam som du har påstått tidigare att du läst här. I nuläget är det bara du hävdar det och du kan inte visa upp inlägget. Men du kanske har en KÄNSLA att han var våldsam och TRODDE det. Inte samna sak som att ha läst det. Så fram med inläggen om vi ska tro på dig. Det finns i nuläget inget som visar på att Fredrik var våldsam och ville döda Tove.
Citera
2017-05-17, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du sticker inte ut hakan. Det har sagts tidigt att mördaren är Billy (exet). De andra har kanske hjälpt till att dumpa kroppen, gett alibi etc. Detta har sagt på var och varannan sida av undertecknad och många andra, så uppenbarligen har du inte läst tråden. Men välkommen ändå

Det nämndes tom av Svt att fd pojkvännen blivit anmäld för misshandel av BO.
Det tycker jag är att sticka ut hakan, som att mer eller mindre påstå att han är skyldig pga det.
Citera
2017-05-17, 14:52
Medlem
DoktorNos avatar
En teori: (eller rättare sagt lite funderingar jag fick)
Kan det vara så att det inte är något mord utan en från början tragisk olyckshändelse som spårat ur totalt? Jag tänker såhär:

Tova blir påkörd av de tre männen i bil och dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen. Alternativt att sällskapet är ute och åker båt. Tova ramlar i vattnet och de råkar köra över henne med båten och hon dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen.

Påföljden för de tre blir brott mot griftefriden
Senast redigerad av DoktorNo 2017-05-17 kl. 14:54.
Citera
2017-05-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Kan det vara så att det inte är något mord utan en från början tragisk olyckshändelse som spårat ur totalt? Jag tänker såhär:

Tova blir påkörd av de tre männen i bil och dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen. Alternativt att sällskapet är ute och åker båt. Tova ramlar i vattnet och de råkar köra över henne med båten och hon dör av skadorna och de tre männen försöker i panik att dumpa kroppen.

Det är inte alls omöjligt. Vad som helst kan ha hänt. Folk är otroligt snabba att döma. Kika in på Billys Facebook. Vidriga kommentarer. Likaså JEs konto är kommenterat. Och som jag förstår är J den mjuka killen dessutom. Jag tycker så jäkla synd om deras familjer. Som förälder hade jag blivit helt knäckt av att läsa de kommentarerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Finns en del puckon som inte vet hur det fungerar. Kolla bara på vilka myndigheter som blivit loggade att ladda ner bilden på en av de misstänktas instagram som någon la upp. Där fanns tullverket, och försäkringskassan och några till representerade utöver diverse tidningar. Folk sitter på sitt jobb och laddar ner skit på arbetstid och vet inte om att sånt syns. Puckon

Ja så är det ju, men vad är det som säger att de gjort det under arbetstid kan ju vara på raster också, där man använt sin egen padda och kopplat upp sig på arbetets wifi.
Citera
Medlem
Citat:

Har försökt fått fram det länge nu, men men! den som lever får se...
Citera
2017-05-17, 14:58
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:

Nej spela inte försvarsadvokat nu.
Dina kompisar kommer aldrig att klara sig, de sitter där de sitter.
Citera
2017-05-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
En notering;

Enligt min mening var Lindome-fallet, till viss del, följden av en miss från åklagarens sida, som mig veterligen inte åtalade någon av de misstänkta för medhjälp till mord utan endast för mord. Då kan man försätta sig i en sådan olycklig situation som sedermera även blev fallet.

Nu var det ett tag sedan jag läste in mig på Lindome-fallet så har inte detaljerna klara för mig. Däremot är ju inte rätten på något sätt bunden av åklagarens yrkade om brottsrubricering. En person som åtalas för stöld kan enligt formens alla regler bli dömd för vårdslöshet i trafik. Det rätten är bunden av är ju åklagarens gärningsbeskrivning, dvs de kan inte gå utanför den men det är upp till rätten att bedöma vilket brott det handlar om.
Problemet med Lindome var väl två saker, delvis att lagen var luddigt formulerad rörande medhjälp i kombination med bristfällig praxis och att åklagaren riktade in sig på en av de misstänkta som gärningsman?
Citera
2017-05-17, 14:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det nämndes tom av Svt att fd pojkvännen blivit anmäld för misshandel av BO.
Det tycker jag är att sticka ut hakan, som att mer eller mindre påstå att han är skyldig pga det.

Det är att dra enkla slutsatser - inte att sticka ut hakan.

- Tova var besvisligen hos exet.
- Det var från hans gård hon försvann.
- Det var i sjön utanför hans gård hon återfanns död.
- Exet sa till Tovas pappa att hon åkte iväg med en taxi, men det har framkommit att det är en lögn.
- Exet är anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord (den högre misstankegraden).
- De allra flesta kvinnor som mördas görs det av en man som de har eller haft en relation med.

Vad har du för teori om vem som dödat henne på landet där det inte finns många gårdar, om det inte är pojkvännen? Och hur gick det till?
Citera
2017-05-17, 15:01
Medlem
C.Ps avatar
Citat:

Ja men då hade aldrig den ena av dom 3 skrivit på sin insta på söndagen: "sjuk men lite rolig helg, ny vecka bla bla"
Citera
2017-05-17, 15:02
Medlem
Citat:

Det är inte omöjligt, på samma sätt som det inte är omöjligt att hon dog av naturliga orsaker och att allt är en enda stor konspiration. Inte omöjligt men förbannat jävla osannolikt.
Det syns ganska bra på en kropp hur personen har avlidit. Nu är jag inte på något sätt insatt i vilka skador som finns på kroppen men ställer mig skeptisk till att polisen skulle agera som de gör om det var fråga om massivt trubbigt våld (dvs exempelvis påkörd av bil).

Vi får se men jag förhåller mig extremt skeptisk till den teorin.
Citera
2017-05-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Ja men då hade aldrig den ena av dom 3 skrivit på sin insta på söndagen: "sjuk men lite rolig helg, ny vecka bla bla"

Var inte det ett fejkinlägg av nån annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in