Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 14:19
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte helt omöjligt att förhören gett massor. Både från Billy och hans kompisar. Det är bara det att polisen inte går ut med det i tidningarna. Än. De vill samla bevis för att ha på fötterna i en häktningsförhandling. Mordvapnet KAN ju vara hittat. De vet säkert idag hur flickan bragts om livet. Obduktionen har hållit på i två dagar så de har säkert ett hum om det mesta nu. Allt ska sys ihop till en solid grund så att häktning inte kan ifrågasättas.

Framför allt data från telemaster brukar ge en hel del värdefull information.
Citera
2017-05-17, 14:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie

Ja, i FUP:ar kan man definitivt se hur mycket hjälp polisen har haft av olika master för att se var de inblandade är och om deras historia/alibi passar ihop med positioneringen.
Citera
2017-05-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie

Absolut. De kan placera folk till platser och då kan man fastställa/utesluta lögner om var man varit.
Citera
2017-05-17, 14:29
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det enda jag kan tänka mig är att Fredrik kan ha tagit kommandot efter situationen dvs alla är i panik men han behåller lugnt och beordrar alla vad ska göra. Däremot osannolikt att han har gjort eller är den som mördade Tova.

Ok, kan kanske vara så.
Ja han har ju inget känt motiv att göra det.
Citera
2017-05-17, 14:32
Medlem
Har det framkommit om alla var tillsammans då dom greps eller fanns dom på olika adresser
Citera
2017-05-17, 14:33
Medlem
RonHowards avatar
Jag tänker sticka ut hakan och säga att de tre nuvarande GM som sitter anhållna är oskyldiga till att ha begått brottet ihop. Det baseras på det ovanliga i att tre personer, i den åldern, samstämmigt skulle ha ihjäl någon i samma ålder. Av tråden har det inte framkommit något motiv så som pengar eller liknande som samtliga GM skulle ha som motiv. Att en av GM var ex-pojkvän räcker absolut inte för att få övriga två att delta i ett mord.

Nej, något är skevt. Jag gissar på en ensam gärningsman, möjligen en av de anhållna, har begått brottet. Annars måste ett motiv presenteras som inte dykt upp i tråden ännu.
Citera
2017-05-17, 14:33
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Detta känns som fallet på Island, har säkert träffat någon på badoo/Tinder
Birna träffade inte sin baneman på nätet. I det här fallet finns det för övrigt ingenting som pekar på några likheter med Islands-fallet.

Polisen säger att de har händelseförloppet klart för sig och det hade de troligtvis inte haft så snabbt om det var en nätflört.
Citera
2017-05-17, 14:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Jag tänker sticka ut hakan och säga att de tre nuvarande GM som sitter anhållna är oskyldiga till att ha begått brottet ihop. Det baseras på det ovanliga i att tre personer, i den åldern, samstämmigt skulle ha ihjäl någon i samma ålder. Av tråden har det inte framkommit något motiv så som pengar eller liknande som samtliga GM skulle ha som motiv. Att en av GM var ex-pojkvän räcker absolut inte för att få övriga två att delta i ett mord.

Nej, något är skevt. Jag gissar på en ensam gärningsman, möjligen en av de anhållna, har begått brottet. Annars måste ett motiv presenteras som inte dykt upp i tråden ännu.

Du sticker inte ut hakan. Det har sagts tidigt att mördaren är Billy (exet). De andra har kanske hjälpt till att dumpa kroppen, gett alibi etc. Detta har sagt på var och varannan sida av undertecknad och många andra, så uppenbarligen har du inte läst tråden. Men välkommen ändå
Citera
2017-05-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Just nu känns det som att du hittar på. Kan vi få se de inlägg som säger att Fredrik slagits en hel del som du säger att du sett här på FB. Ingen annan verkar ha sett dem och du uppvisar klassiska symtom på lögnare, dvs du lägger inte fram några inlägg utan fortsätter att mala på om dina teorier. Bara för att du har det tråkigt idag så ger det dig ingen rätt att förstöra en tråd om en ung tjej som mördats. Sätt dig och runka istället för att skriva här om du inte kan få fram några bevis utan bara vill kåta upp dig genom att skapa förvirring.
Idiot!! Alla här har teorier om fallet. Jag skriver att jag TROR och att jag fick KÄNSLAN jag skrev inte att jag VET fakta. Däremot läste jag här någon stans att han varit i bråk vid flertalet tillfällen
Citera
2017-05-17, 14:41
Medlem
Citat:

Det gissar jag också. En ensam gärningsman. Å andra sidan: kompisar som känt varandra sen barnsben kan vara oerhört lojala mot varandra. Ingen vill säga nej till de andra. Fulla killar dessutom. Så om Billy har dödat, så kanske han (med lojaliteten i bakfickan) lyckats få någon sorts hjälp att röja undan ev spår av sina kompisar. Även om han var ensam med själva gärningen.

Nä, svårt det här. Blir intressant att få upplösningen sen. Stackars unge. Och stackars familj.
Citera
2017-05-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonglobe
Nej, du har inte kollat någons sjukjournal. För då har du begått ett brott och din arbetsgivare kan se att du har öppnat den. Vilket du borde veta om du nu ens jobbar i vården (osannolikt)
Finns en del puckon som inte vet hur det fungerar. Kolla bara på vilka myndigheter som blivit loggade att ladda ner bilden på en av de misstänktas instagram som någon la upp. Där fanns tullverket, och försäkringskassan och några till representerade utöver diverse tidningar. Folk sitter på sitt jobb och laddar ner skit på arbetstid och vet inte om att sånt syns. Puckon
Citera
2017-05-17, 14:47
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Du kan ha ju ha rätt för inget har ju framkommit som sagt var!
Det vore väl fruktansvärt om de är oskyldiga och hängs ut på detta viset här .
Men hoppas verkligen att polisen har bevis och vet om de har något med det att göra.

Skulle man hålla en vän bakom ryggen om den begick något sådant här??

Stackars alla iblandades anhöriga måste jag säga....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in