Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-17, 13:14
  #1
Medlem
..då man kokat ägg och inget ägg gått sönder för att kastrullen ska bli ren?

Ev. äggbakterier och hönsskit lär väl ha kokats bort då den kokas i 100 grader Celsius ?
eller om äggen sjuder kanske det inte bli 100 grader Celsius och bakterier finns kvar?

den ser ren ut iaf..
Citera
2017-05-17, 13:18
  #2
Medlem
Manu79s avatar
Ja du, med tanke på ditt namn här inne på FB är man inte direkt förvånad över avsaknaden av IQ när man läser din fråga här.
Citera
2017-05-17, 13:20
  #3
Medlem
DrPwgyms avatar
Jag diskar den alltid för hand med en borste och lite diskmedel.
Citera
2017-05-17, 13:25
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Förr i världen avgjorde man sånt själv utan att behöva svar från auktoritet. Å andra sidan dog neanderthalarna ut eftersom de inte hade "bäst före" datum på döda mammuttar. Lite hönsbakterier är nog säkert nyttigt för alla utom prematura barn och folk i Saro Dursuns ålder. Det är du och din flock som skall äta så det är du som avgör, helt själv. Läskigt va?
Citera
2017-05-17, 13:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Ja du, med tanke på ditt namn här inne på FB är man inte direkt förvånad över avsaknaden av IQ när man läser din fråga här.

Är kastrullen ren då eller inte?
Citera
2017-05-17, 13:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Jag diskar den alltid för hand med en borste och lite diskmedel.

Då anser du att den inte är ren?
Citera
2017-05-17, 13:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Förr i världen avgjorde man sånt själv utan att behöva svar från auktoritet. Å andra sidan dog neanderthalarna ut eftersom de inte hade "bäst före" datum på döda mammuttar. Lite hönsbakterier är nog säkert nyttigt för alla utom prematura barn och folk i Saro Dursuns ålder. Det är du och din flock som skall äta så det är du som avgör, helt själv. Läskigt va?

Hur gör du?
Citera
2017-05-17, 13:28
  #8
Medlem
Frågan är väl inte så dum egentligen..kan själv fråga mig ibland om kastrullen som har lite rester i sig funkar att använda igen när jag är för lat för att diska.
Citera
2017-05-17, 13:28
  #9
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Jag diskar den alltid för hand med en borste och lite diskmedel.
Så länge du spritar händerna före och efter så kan handdisk duga, så länge du inte umgås med andra nära inpå.
Citera
2017-05-17, 13:29
  #10
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Då anser du att den inte är ren?
Tekniskt sett är den ren. Och då räcker det med att torka den. Om ett ägg däremot har spruckit i skalet och äggvita läckt ut så luktar kastrullen och bör tvättas efteråt
Citera
2017-05-17, 13:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artorius
Frågan är väl inte så dum egentligen..kan själv fråga mig ibland om kastrullen som har lite rester i sig funkar att använda igen när jag är för lat för att diska.

Precis, peta bort makaronresterna med en sked i kastrullen så känns den ju ren.. samma med ägg
Citera
2017-05-17, 13:30
  #12
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Då anser du att den inte är ren?
Har du tagit i den utan munskydd och engångshandskar är den inte ren. Har du autoklav i köket?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback