Citat:
Ursprungligen postat av
RutledgeWood
Men om polisens resurser inte räcker till för båda brotten, vilket av dessa 2 exempel bör prioriteras?
Nu sitter det massor med poliser som sitter och spanar samt brottsprovocerar på salongerna istället för att jaga mena-våldtäktsmännen.
Du vet vad jag menar och du håller med mig.
Nej, jag håller inte med dig. Låt oss titta lite närmare på dina påståenden för det är knappast bara misstankar om grovt koppleri och misstänkta Mena-våldtäkter som är föremål för utredning hos polisen och du kan inte ställa dessa två brottskategorier mot varandra.
Det finns massvis med poliser som utreder helt andra brott som snatterier, bedrägerier, trafikbrott, brott mot ordningslagen, förskingring, åverkan mot fast och lös egendom, miljöbrott, ringa narkotikabrott osv men ingen normalt funtad medborgare vill väl att polisen helt slutar utreda dessa brott bara för att resurserna inte alltid räcker till?
Samtidigt är det jätteviktigt för dig att polisen slutar utreda brott som misstänks vara frågan om grovt koppleri i anslutning till thaisalongerna samtidigt som du glömmer bort andra brottskategorier som också upptar mycket tid för polisen och alla dom här brotten ska alltså läggas undan till förmån för utredningar där misstänka våldtäktsmän från Mena-länder står i fokus? Det finns ingen logik i ditt sätt att tänka och frågan är om du någonsin kommer att fatta?
Jag har ett förslag som även du borde kunna nappa på, varför inte lägga ner alla utredningar om miljöbrott, förskingring och bedrägerier och åverkan mot fast och lös egendom för stunden och lägga alla dessa extra resurser på brottsligheten runt thaisalongerna
OCH inte minst på utredningarna kring de misstänkta Mena-våldtäktsmännen?