2017-05-16, 13:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Ja det tycker jag.
Logiken i detta ligger i att thailändskan inte skadar någon. Tvärtom, hon skapar välbefinnande.
Våldtäkts mena-männen skadar kvinnor för livet.

Ett exempel; Polisen står på gatan utanför en massagesalong där en thailändska ruskar tupp. Samtidigt på andra sidan gatan överfaller 5 mena-män ensam svensk 3-barns mamma som är på väg hem efter jobbet.
Var tycker du ska polisen ingripa? Båda är som även du säger;invandrarrelaterade brott.
Men är det inte en viss skillnad i brotten?

Nu blandar du äpplen och päron, vem exakt skapar "välbefinnande" på thaisalongen? Är det bordellmamman som bedriver organiserad sexhandel med anställda massöser som i själva verket är prostituerade eller är det de anställda som säljer sexuella tjänster på bordellmammans uppdrag till manliga kunder som i runt 90% av fallen endast tycks vara ute efter köp av dessa?

Med din logik så är alla brott som inte skadar någon enskild person på ett direkt sätt icke ens värda att bli föremål för åtgärder från rättsväsendet, ska vi följa din vansinniga logik så borde alla former av exempelvis skattebrott avkriminaliseras, likaså alla former av bidragsfusk för det drabbar ju ingen enskild person och det öppnar upp för att samhälle i totalt moraliskt förfall, allt detta bara för att du och en mindre ansamling sexkunder ska få era tuppar "ruskade" på thaibordeller som snart finns i vart och vartannat gathörn?

Och som svar på din fråga, polisen bör självklart agera mot båda brottskategorierna och inte bara mot den ena kategorin.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-05-16 kl. 13:12.
Citera
2017-05-16, 13:49
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu blandar du äpplen och päron, vem exakt skapar "välbefinnande" på thaisalongen? Är det bordellmamman som bedriver organiserad sexhandel med anställda massöser som i själva verket är prostituerade eller är det de anställda som säljer sexuella tjänster på bordellmammans uppdrag till manliga kunder som i runt 90% av fallen endast tycks vara ute efter köp av dessa?

Med din logik så är alla brott som inte skadar någon enskild person på ett direkt sätt icke ens värda att bli föremål för åtgärder från rättsväsendet, ska vi följa din vansinniga logik så borde alla former av exempelvis skattebrott avkriminaliseras, likaså alla former av bidragsfusk för det drabbar ju ingen enskild person och det öppnar upp för att samhälle i totalt moraliskt förfall, allt detta bara för att du och en mindre ansamling sexkunder ska få era tuppar "ruskade" på thaibordeller som snart finns i vart och vartannat gathörn?

Och som svar på din fråga, polisen bör självklart agera mot båda brottskategorierna och inte bara mot den ena kategorin.

Men om polisens resurser inte räcker till för båda brotten, vilket av dessa 2 exempel bör prioriteras?
Nu sitter det massor med poliser som sitter och spanar samt brottsprovocerar på salongerna istället för att jaga mena-våldtäktsmännen.
Du vet vad jag menar och du håller med mig.
Citera
2017-05-16, 14:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Men om polisens resurser inte räcker till för båda brotten, vilket av dessa 2 exempel bör prioriteras?
Nu sitter det massor med poliser som sitter och spanar samt brottsprovocerar på salongerna istället för att jaga mena-våldtäktsmännen.
Du vet vad jag menar och du håller med mig.

Nej, jag håller inte med dig. Låt oss titta lite närmare på dina påståenden för det är knappast bara misstankar om grovt koppleri och misstänkta Mena-våldtäkter som är föremål för utredning hos polisen och du kan inte ställa dessa två brottskategorier mot varandra.

Det finns massvis med poliser som utreder helt andra brott som snatterier, bedrägerier, trafikbrott, brott mot ordningslagen, förskingring, åverkan mot fast och lös egendom, miljöbrott, ringa narkotikabrott osv men ingen normalt funtad medborgare vill väl att polisen helt slutar utreda dessa brott bara för att resurserna inte alltid räcker till?

Samtidigt är det jätteviktigt för dig att polisen slutar utreda brott som misstänks vara frågan om grovt koppleri i anslutning till thaisalongerna samtidigt som du glömmer bort andra brottskategorier som också upptar mycket tid för polisen och alla dom här brotten ska alltså läggas undan till förmån för utredningar där misstänka våldtäktsmän från Mena-länder står i fokus? Det finns ingen logik i ditt sätt att tänka och frågan är om du någonsin kommer att fatta?

Jag har ett förslag som även du borde kunna nappa på, varför inte lägga ner alla utredningar om miljöbrott, förskingring och bedrägerier och åverkan mot fast och lös egendom för stunden och lägga alla dessa extra resurser på brottsligheten runt thaisalongerna OCH inte minst på utredningarna kring de misstänkta Mena-våldtäktsmännen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-05-16 kl. 15:22.
Citera
2017-05-16, 15:21
Medlem
Mest tragik i dessa svenska "lustlokaler". Dels den stackars Svensken som inte får något hemma - eller ens klarar av en parsituation i hela sitt liv och måste ta sig till dessa unkna lokaler. Och Thailändskan som helst vill vara hemma i Thai - men nu måste jobba ihop pengar på en smutsigt sätt. Bättre för Svenne att samla ihop lönebidragen och åka till landet där dom finns i miljontals och i naturlig miljö - . I Thailand. Behöver inte alls bli så schabbigt då heller och inte ens nödvändigt med att behöva fylla upp sig med 2 promille på en bar. Mer naturligt - möte, man kvinna. Om nu Svenne klarar det?
Och därmed inte riskera att behöva skaka galler så fort man vill ha sex. Är inte Sverige ett lyckligt land, så säg.?
Citera
2017-05-16, 18:53
Avstängd
thaimans avatar
Jag tycker att alla thaitjejerna går till socialen och begär hjälp till hyror och mat
Då blir fåntrattar som gräsklippar'n och feministträsket troligen nöjda
Lägg därtill kostnaderna för " spionaget" från myndigheterna så blir de ju perfekt.
Att de som i dag inte ligger samhället till last är ju för jävligt för de gör ju alla andra invandrare och då kan man ju hålla koll på dom eller hur.
Citera
2017-05-16, 19:07
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
inte skadar någon?

det sprids en massa sjukdomar via dessa "massager", som sedan kostar sjukvården resurser

Kan du ge exempel på sjukdomar som sprids vid HJ ??
Citera
2017-05-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
"Tjejbaciller". En dödlig kombinerad fysisk/psykisk åkomma. Smittar extra mycket vid beröring.
Citera
2017-05-16, 19:45
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
"Tjejbaciller". En dödlig kombinerad fysisk/psykisk åkomma. Smittar extra mycket vid beröring.

Ha, you made my day!
Stll laughing...

Mer tjejbaciller till thaimassagekunderna!
Citera
2017-05-17, 00:30
Medlem

Nån mer än jag som reagerar på anklagelserna om sexhandel. Bordellverksamhet. Sexförsäljning. Jag trodde det var tillåtet i Sverige.. (att det bara är sexköp som är straffbart)
Citera
2017-05-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess

Nån mer än jag som reagerar på anklagelserna om sexhandel. Bordellverksamhet. Sexförsäljning. Jag trodde det var tillåtet i Sverige.. (att det bara är sexköp som är straffbart)

Du får läsa på lite Hon kommer inte åka fast för sexförsäljning då detta inte är straffbart utan bara sexköp är straffbart. Eftersom det är väldigt svårt att bevisa sexköp så ändrar myndigheterna riktning och väljer då koppleri & bokföringsbrott? Bordeller som har för syfte att sälja sex är ej tillåtet. Men stripklubbar är tillåtet, typ Kino osv..
Citera
2017-05-17, 10:58
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ansvaret för att thailändska kvinnor ses som luder ligger dels på sexkunderna men också på kvinnorna själva för extratjänsterna är så vanligt förekommande på thaisalongerna så att man kan nästan säga att det hör till undantagen att dom inte säljer sexuella tjänster.

Allmänhetens syn på kvinnorna kan inte heller sägas grundas på avundsjuka utan snarare motsatsen, vilken svensk kvinna avundas en arbetsdag på runt 10-12 timmar på en salong där den huvudsakliga verksamheten tycks vara att ställa upp på diverse sexuella aktiviteter med många olika främmande män som dom i normala fall inte ens vill ta i tång med?

Ja jag vet. Att ha som yrke att runka av män/gubbar och gnida sin nakna kropp mot dem etc (och allt vad de nu gör). Dag efter dag efter dag efter dag efter dag...det är väl ändå djupaste botten man kan sjunka till? Är det allt de thailändska kvinnorna är bra för? Ja, i vart fall i många fb-mäns ögon verkar det som. En annan sjuk grej i "recensionstråden" är att männen på riktigt tror att tjejerna njuter av det, och t om får orgasm. Dream on, säger jag bara.
Citera
2017-05-17, 11:15
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet

Svår Utlösning;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in