Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Eller så det som så att hund fick upp ett spår och markerade mot vattnet....Var en väldigt stor polisinsats som det beskrivs i media.

Men sjön är ganska stor och att de hittade henne efter drygt en timmes letande i vattnet mitt i natten visar att de visste var de skulle leta, helt säker på att käften glappar och tårarna rinner på minst en av dessa lakejer
Citera
2017-05-16, 23:42
Medlem
C.Ps avatar
Då MGM är mkt svartsjuk så tror jag att han inte klarade av att hon skulle åka till festen och flippade ur. Om han även var alfahanen bland sina 2 polare så kan dom ha känt sig tvingade att hjälpa honom efteråt. Om dom 2 polarna inte var inblandade i själva mordet så borde dom börja tjalla nu när dom fått distans till hela grejen.
Citera
2017-05-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nej det tror jag inte, detta huset måste vara inne i City där havet finns, gården är inåt landet

På kommentarerna på GM Facebook, så nämner en att GM pappa heter Bo. Denna. Mannen heter Bo och har samma efternamn och kommer från Hudiksvall. GM är ju vuxen, han kanske bor ensam på gården och föräldrarna någonannanstans.
Citera
2017-05-16, 23:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elweli
Det spricker dock eftersom grannen/vittnet inte är någon granne. Han bor (och har ett sommarhus) på andra sidan sjön.

Vi är i Norrland nu och där är det liksom längre avstånd mellan husen. Om han bor på andra sidan sjön har väl ingen betydelse då det inte bor några andra på närmre avstånd.
Citera
2017-05-16, 23:47
Medlem
zAEBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att mördaren inte bjöd på en längre likfärd är ju också konstigt.

Precis, Om sjön är så pass stor så hade man väl dragit längre ut på sjön där inte närliggande hus kan se båten och dumpat liket där..
Citera
2017-05-16, 23:47
Medlem
crimescenes avatar
Det här kommer gå fort. Erkännanden inom en vecka, tekniska undersökningar, beslag och utvidgad obduktion klar innan midsommar. Åtal och tillgänglig fup i slutet på juni redan.
Citera
2017-05-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnaA
På kommentarerna på GM Facebook, så nämner en att GM pappa heter Bo. Denna. Mannen heter Bo och har samma efternamn och kommer från Hudiksvall. GM är ju vuxen, han kanske bor ensam på gården och föräldrarna någonannanstans.

Det finns 2 Bo Fagerström i Hudiksvall med olika åldrar varav en bor i stan vid havet.
Citera
2017-05-16, 23:48
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Det skulle kunna vara så, som någon föreslagit i tråden, att de åkte ut med båten för att hämta/lämna från sin droggömma. Som de gjort många ggr förr. Därav den misstänkta uppsynen som vittnen noterat "försökte gömma ansiktena". Men vännerna har ingen aning om vilken skit B ställt till med på egen hand. Men det är tillräckligt för att hålla dem i dagsläget.

Meeen, har vännerna varit där på lördagen och även söndagen, får man känslan av att de varit över natten och då är de ju också inblandade... Det måste de varit.

Kanske var det en plan att skrämma henne pga pågående misshandelsanklagelse, som gick överstyr... ah vem vet. Känns så sjukt bara.

Känns väldigt tveksamt, overkill och allmänt som ett omständigt sätt att gömma sitt stash. Vad stashet nu innebär för några eparaggare - en femma röka och två kartor lugnande? Speciellt med tanke på att dom redan bor långt ute i ingenstans, som jag förstått det. Skulle dom ta båten varje gång nån blev sugen på något? Njaae.
Citera
2017-05-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Så många timmars skillnad är det ju inte, de sågs i skogen söndag em och pappan fick tag i psykopaten söndag em också (tidigare?). Ponerat att de två andra återkom till gården på söndagen för att städa undan drogerna, omedvetna om att MGM 1 också städat undan ett mord.

Nu använder jag uttrycket "psykopat" i benämningen oberörd inför oinitierade i vad som skett. Eftersom det var så det uttrycktes i meddelandet jag besvarade.

OK, behövs en påbyggnad av sammanfattningen av någon rutinerad, ordningsam själ. Mina frågetecken;
- Trion sågs i en båt på lördagen 17-17:30 eller 19? Borde då vara innan mordet med tanke på telefonsamtalet senare.
- Trion sågs komma ut ifrån en skog, försökte dölja ansiktena söndag em?

Det jag mest syftade på initialt var att mordet kan ha skett på lördagskvällen. Då är det nästan ett helt dygn tills "GM" möter fadern.
Känns som det blir lite överanalyserat. Menar mest att mördare har möt folk som sökt efter offer strax efter brottet har begåtts och då kunnat spela lugna, detta vid fler tillfällen.
Citera
2017-05-16, 23:51
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Känns väldigt tveksamt, overkill och allmänt som ett omständigt sätt att gömma sitt stash. Vad stashet nu innebär för några eparaggare - en femma röka och två kartor lugnande? Speciellt med tanke på att dom redan bor långt ute i ingenstans, som jag förstått det. Skulle dom ta båten varje gång nån blev sugen på något? Njaae.

Om man har en dom emot sig? Pågående utredning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Cannabis är vanligt, men även Benso är vanligt numera. Särskilt nuförtiden när man bara kan beställa hem dessa piller via datorn. Finns i varje håla.

Låter som benzo eller någon rc stimulant som mdpv eller liknande.
Både benzo och rc stimulanter går o beställa hem med några knapptryck många Av dom syns ej på pissprov heller.
Cannabis kan vi utesluta till 100% även om de rökt de, man blir inte så Fucked på cannabis att man får för sig att slå ihjäl ngn.
Dock så kan sånt hända på benzo eftersom man kan tappa omdömet helt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnaA

Nej det är inte MGMs pappa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in