Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-16, 22:43
Medlem
Vet vi hur och när Tova kom till gården?

Har försökt följa tråden men inte sett denna uppgift. Jag har hela tiden antagit att hon kom till gården under kvällen men teoretiskt kan hon ju ha vart där ett tag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Hahahaha

Vittnen I video inslaget säger i slutet av videon att det är hemskt det som har hänt Tova ä, en vacker liten tjej som man ska smeka. Wtf? Pedoo gubbe.

Lyssna själv

http://www.tv2.no/nyheter/9132538/

Usch det där lät inget vidare. Kan fan vara han som är skyldig och skyller på grabbarna. Jävligt olustig kommentar!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tova kan ha kommit överens med föräldrarna om att de senare ska hämta henne från klassfesten. MEN, att hon redan då visste att hon senare skulle ringa till föräldrarna och säga att hon skulle "sova över hos en kompis" eller liknande.

Hon kanske redan från början hade siktet inställt på att vara hos exet och till och med sova över. Klassfesten kan vara en skenmanöver för att blidka föräldrarna. Ungdomar fungerar så! Jag minns själv hur jag ringde mina föräldrar och sa att jag sov hos en polare, när jag i själva verket låg i sängen med en sexpartner!

Tänkbart: Så, visst - de bestämde att hämtning skulle ske från klassfesten. Men Tova visste redan att så aldrig skulle ske - hon skulle senare ringa och säga att hon skulle sova över hos en kompis.

Hon var påväg till festen vid det senaste samtalet med väninnan. Samtalet som ingen vet tidpunkt på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Hollywood-teori;

Tova var hos exet, allt frid och fröjd. Men när hon skulle lämna och gick ut för att ringa taxi, så kom precis grannen förbi. Han erbjuder sig att skjutsa henne då han ska iväg i samma veva. Hon tackar ja. Väl i bilen blir hon slagen medvetslös, våldtagen och sedan mördad. Sedan dumpar han henne i sjön.

Han har dessutom lyckats vända allt fokus på grannkillen (Billy) och kokar ihop det ena med det fjärde, vilket sätter killarna i direkt förhör samtidigt som han själv kan städa undan i lugn och ro.

Det spricker dock eftersom grannen/vittnet inte är någon granne. Han bor (och har ett sommarhus) på andra sidan sjön.
Citera
2017-05-16, 22:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tova kan ha kommit överens med föräldrarna om att de senare ska hämta henne från klassfesten. MEN, att hon redan då visste att hon senare skulle ringa till föräldrarna och säga att hon skulle "sova över hos en kompis" eller liknande.

Hon kanske redan från början hade siktet inställt på att vara hos exet och till och med sova över. Klassfesten kan vara en skenmanöver för att blidka föräldrarna. Ungdomar fungerar så! Jag minns själv hur jag ringde mina föräldrar och sa att jag sov hos en polare, när jag i själva verket låg i sängen med en sexpartner!

Tänkbart: Så, visst - de bestämde att hämtning skulle ske från klassfesten. Men Tova visste redan att så aldrig skulle ske - hon skulle senare ringa och säga att hon skulle sova över hos en kompis.

Inte alls en orimlig teori, säkerligen ganska vanligt att ungdomar gör på det viset.

Vet vi vad föräldrarna tyckte om hennes umgänge med x:et, var hon förbjuden att umgås med honom, försökte de förhindra att de umgicks, fanns det en anledning för Tova att ljuga?
Citera
2017-05-16, 22:44
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Uteslutet! Med facit i hand så lämnade Tova inte gården..

Hur kan du med säkerhet veta det? Följde du henne under kvällen?
Citera
2017-05-16, 22:45
Medlem
Citat:
Hollywood-teori;

Tova var hos exet, allt frid och fröjd. Men när hon skulle lämna och gick ut för att ringa taxi, så kom precis grannen förbi. Han erbjuder sig att skjutsa henne då han ska iväg i samma veva. Hon tackar ja. Väl i bilen blir hon slagen medvetslös, våldtagen och sedan mördad. Sedan dumpar han henne i sjön.

Han har dessutom lyckats vända allt fokus på grannkillen (Billy) och kokar ihop det ena med det fjärde, vilket sätter killarna i direkt förhör samtidigt som han själv kan städa undan i lugn och ro.

ok. Men vilka var de två andra killarna i båten vid dumpningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och hur skulle hon förklara för föräldrarna varför en hämtning inte blev aktuell?

Du kan ha rätt, men svara gärna på min fråga.

På samma sätt som vissa andra barn gör - säger att de ska sova på ett ställe, men sover på ett annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon var påväg till festen vid det senaste samtalet med väninnan. Samtalet som ingen vet tidpunkt på.

Nej hon var på gården och hade det bra är väl det som framkommit?
Citera
2017-05-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag menade att för de som "bara" dricker alkohol, sk normalbruk (inklusive jag själv) ses cannabis som en drog. Men det är ju skillnad på att röka en spliff och injicera heroin. Vet inte om jag skulle kalla den som gör det tidigare för en pundare eller narkoman.

Jag varken dricker eller tar droger men jag skulle likställa "normalbruk" av både cannabis och alkohol.
Citera
2017-05-16, 22:46
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Hollywood-teori;

Jävlar! Du kan arbeta med att skriva filmmanus.
Tänk om grannen läser detta och åker hem till dig ikväll också:-O
Citera
2017-05-16, 22:47
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Hahahaha

Vittnen I video inslaget säger i slutet av videon att det är hemskt det som har hänt Tova ä, en vacker liten tjej som man ska smeka. Wtf? Pedoo gubbe.

Lyssna själv

http://www.tv2.no/nyheter/9132538/
En späd liten 19-årig flicka som man bara ska smeka, så skört och vackert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in