Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Tova kan ha kommit överens med föräldrarna om att de senare ska hämta henne från klassfesten. MEN, att hon redan då visste att hon senare skulle ringa till föräldrarna och säga att hon skulle "sova över hos en kompis" eller liknande.
Hon kanske redan från början hade siktet inställt på att vara hos exet och till och med sova över. Klassfesten kan vara en skenmanöver för att blidka föräldrarna. Ungdomar fungerar så! Jag minns själv hur jag ringde mina föräldrar och sa att jag sov hos en polare, när jag i själva verket låg i sängen med en sexpartner!
Tänkbart: Så, visst - de bestämde att hämtning skulle ske från klassfesten. Men Tova visste redan att så aldrig skulle ske - hon skulle senare ringa och säga att hon skulle sova över hos en kompis.
Inte alls en orimlig teori, säkerligen ganska vanligt att ungdomar gör på det viset.
Vet vi vad föräldrarna tyckte om hennes umgänge med x:et, var hon förbjuden att umgås med honom, försökte de förhindra att de umgicks, fanns det en anledning för Tova att ljuga?