• 1
  • 2
2017-05-15, 19:18
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/expl...-pa-fastighet/
Ngon som vet ngot mer? Vilket omrde? Motiv?
Citera
2017-05-15, 19:23
Medlem
Polisens rapportering:

Citat:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...and-Stockholm/

2017-05-14 00:37, Brand, Stockholm
Skador p fastighet i Kista.

Samtal om ljud som beskrevs som en explosion frn Roskildegrnd i Kista. Polisen r p plats tillsammans med rddningstjnst och ambulanspersonal.

Polisen har konstaterat att det finns skador p fastigheten samt minst och en balkong.

Polisen r p plats fr att prata med de som har uppgifter att lmna samt genomfr drrknackning. Polisen har inlett frunderskning angende allmnfarlig delggelse.

Uppdatering klockan 04:56
De avsprrningar som har funnit r borttagna. De poliser som r kvar i omrdet r dr fr att hra om ngon har uppgifter att lmna.

Polisen kommer under sndagen finnas i omrdet fr att svara p frgor eller ta emot uppgifter frn de som har sdana att lmna.

Information som lmnas om pgende hndelser r preliminr och kan komma att ndras.

Organisation
Polisen Stockholms ln
Publicerad: 2017-05-14 02:20.
Citera
2017-05-15, 19:30
Medlem
tjackifnatts avatar
Mjligtvis handgranat enligt expressen str det ju

Citat:
Nya uppgifter till Expressen gr nu gllande att explosionen orsakats av en handgranat, som troligen har kastats upp p balkongen och exploderat.
Senast redigerad av tjackifnatt 2017-05-15 kl. 19:31. Anledning: fel
Citera
2017-05-15, 22:22
Medlem
Bor p den aktuella platsen och kan bekrfta att det rr sig om en handgranat.

Knner igen doften av pentyl frn mina forna dagar i Frsvarsmakten och sprngverkan som denna gav p balkongrcket r liktydigt med en handgranat.

Fick ven splitter som skadade mina fnster.

Enligt grannar s har ngon sprungit in p grden genom en portal och kastat upp ngot p balkongen.

Omrdet det r frgan om r rvinge, fr vrigt ett lugnt smnigt omrde med en del kontor och rrelse dagtid. Men tyst som i graven om ntterna. Motivet r tveksamt. Men boende i lgenheten hyr i andra hand av ett fretag enligt uppgift och var engelsktalande av europeiskt ursprung.

Bild p balkongen som utsattes, utifrn min bedmning hamnade granaten mellan betongplattan och medalrcket vilket frmodligen var det som rddade fnster frn att krossas och hindrade personskador.

http://imgur.com/a/GQwNE
Citera
2017-05-15, 23:20
Medlem
Shit, den som bor dr mste ha skaffat sig ovnner eller s hade grningsmannen/mnnen kanske fel adress.

r det inte dr i nrheten som det finns en turklivs som det typ bara r fina bilar utanfr? Var lngesen jag var dr

Citat:
Ursprungligen postat av Sin89

Knner igen doften av pentyl frn mina forna dagar i Frsvarsmakten och sprngverkan som denna gav p balkongrcket r liktydigt med en handgranat.

Fick ven splitter som skadade mina fnster.

Enligt grannar s har ngon sprungit in p grden genom en portal och kastat upp ngot p balkongen.

Omrdet det r frgan om r rvinge, fr vrigt ett lugnt smnigt omrde med en del kontor och rrelse dagtid. Men tyst som i graven om ntterna. Motivet r tveksamt. Men boende i lgenheten hyr i andra hand av ett fretag enligt uppgift och var engelsktalande av europeiskt ursprung.

Bild p balkongen som utsattes, utifrn min bedmning hamnade granaten mellan betongplattan och medalrcket vilket frmodligen var det som rddade fnster frn att krossas och hindrade personskador.

Citera
2017-05-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummiboll69
Shit, den som bor dr mste ha skaffat sig ovnner eller s hade grningsmannen/mnnen kanske fel adress.

r det inte dr i nrheten som det finns en turklivs som det typ bara r fina bilar utanfr? Var lngesen jag var dr

Jag tror mer p att det r fel adress de gett sig p. Fr ngra veckor sedan blev en lgenhet beskjuten lite lngre bort p rvingevgen nstan borta vid turklivset. Jag gick frbi livset fr ngra dagar sedan och sg ungdomar st och dela upp narkotika mellan sig helt ppet.
Citera
2017-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarBjorne
Jag tror mer p att det r fel adress de gett sig p. Fr ngra veckor sedan blev en lgenhet beskjuten lite lngre bort p rvingevgen nstan borta vid turklivset. Jag gick frbi livset fr ngra dagar sedan och sg ungdomar st och dela upp narkotika mellan sig helt ppet.

Den Skjutningen missade jag totalt. Vilken dag var det? Borde ha hrt och mrkt av det tnker jag.
Citera
2017-05-16, 22:32
Medlem
Citat:
Den Skjutningen missade jag totalt. Vilken dag var det? Borde ha hrt och mrkt av det tnker jag.

jag hrde inget heller utan sg hylsorna p marken och tittade upp mot fasaden. Kulhl i 2 fnster samt i ramen mellan rutorna. ska ha skett runt 1-2 tiden p natten fr typ 2-3v sen. Rutorna r nya nu men kulhlen i ramen har de maskat med silvertejp eller liknande. ta en kik upp mot nr9...
Citera
2017-05-16, 22:40
Medlem
Elementarts avatar
Citat:

Tillhr inte det dr huset de bostder som r relativt nybyggda? Har du ngon aning om vem det r som bor dr?
Citera
2017-05-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tillhr inte det dr huset de bostder som r relativt nybyggda? Har du ngon aning om vem det r som bor dr?

AtriumLjungberg som ger de lgenheterna och har fr mig att de byggdes tidigt 90tal.

just nu verkar det finnas 3st i den trappuppgngen som finns p Lexbase..
Citera
2017-05-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Husen byggda 92/94. Enligt ratsit bor en familj av med Sydamerikanska namn rvingevgen 9. Svrt att se hur de skulle kunna gra sig ovnner med mnniskor som rr sig med den arsenalen bara.

P Roskildegrnd dr granaten/Sprngladdningen briserade bor en person av st-statsklingande namn. Kanske rentav var denna man de var ute efter?

Svrt att se motiv mot dessa 2 eventuella "ml".
Citera
2017-05-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarBjorne
AtriumLjungberg som ger de lgenheterna och har fr mig att de byggdes tidigt 90tal.

just nu verkar det finnas 3st i den trappuppgngen som finns p Lexbase..

Den enda intressanta i trappuppgngen dr r ju en 28rig man av sydamerikanskt ursprung. Dock bara dmd fr Frfalskande av urkund 2015. S frgan r om han gtt vidare till grvre brott och hamnat i ond?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in