2017-05-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Var ett skämt med vad bil, kredikort och diskmaskiner har med saken att göra.

Ok. Konstigt skämt
Citera
2017-05-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du är en sån jävla hittepåare. '

Det finns ca 4.8 miljoner registrerade personbilar i Sverige och ca 7.5 miljoner personer över 18 år. Av dessa finns det givetvis massor som äger mer än en bil plus att många av bilarna ägs av företag eller banker (leasingbilar) och inte av privatpersoner.

Att det skulle vara i närheten av 90% kan du glömma. Du har sån skev verklighetsuppfattning att man blir mörkrädd. Du har även fel i allt annat du skriver.
Jaha så leasingbilarna körs runt av ekorrar och gräsänder då eller..
Helt rätt .. 91,3% skall det va
Citera
2017-05-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Men om ett par har en bil ihop bör man nog räkna det som att de båda äger en bil också.
Ge han inte mer huvudbry nu, räkna är inte hans starka sida

Fröken frågar lille Olle
-Har ni bil lille Olle
-Nää men min pappa har...
-Åhh stackars dig lille Olle som inte har bil, cyklar din familj till affären när ni skall handla mat då?
Citera
2017-05-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Haha men snälla.. du ger dig in i den här diskussionen utan att ens veta vad ordet miljonär betyder? Sen förstår jag mig inte på ditt resonemang om kreditkort och diskmaskiner hit och dit.. vad har ett kreditkort med nettoförmögenhet att göra?
Vet jag inte vad en miljonär är?
Jag är multimiljonär enligt ditt och några andras sätt att räkna i denna tråden.
Personligen skiter jag i om min villa är värd 11 miljarder, den är inte till salu så det är bara en siffra på ett papper som jag aldrig kommer få del av
Citera
2017-05-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Vet jag inte vad en miljonär är?
Jag är multimiljonär enligt ditt och några andras sätt att räkna i denna tråden.
Personligen skiter jag i om min villa är värd 11 miljarder, den är inte till salu så det är bara en siffra på ett papper som jag aldrig kommer få del av

Du är multimiljonär helt enkelt. Inte bara enligt mig och några andra. Utan du är multimiljonär. Din näsa ser ju ut att räcka ganska långt, kan du verkligen inte komma på hur du ska få del av dom pengarna utan att sälja huset, om du tänker lite längre än vad näsan räcker?
Menar du alltså på fullaste allvar att du inte hade räknat dig som miljonär om du haft en villa värd 11 miljarder?
Citera
2017-05-16, 21:03
Medlem
Citat:
Du är multimiljonär helt enkelt. Inte bara enligt mig och några andra. Utan du är multimiljonär. Din näsa ser ju ut att räcka ganska långt, kan du verkligen inte komma på hur du ska få del av dom pengarna utan att sälja huset, om du tänker lite längre än vad näsan räcker?
Menar du alltså på fullaste allvar att du inte hade räknat dig som miljonär om du haft en villa värd 11 miljarder?
Har ett litet villalån som dansar på sista versen och kommer aldrig ta fler lån, så hade inte belånat min 11 miljardsvilla ens med 25 spänn.
Så Nää en 11 miljardsvilla som jag inte skulle sälja hade inte gjort mig ett öre rikare, snarare fattigare när sossarna höjer fastighetsskatten
Citera
2017-05-16, 21:20
Medlem
Citat:
Har ett litet villalån som dansar på sista versen och kommer aldrig ta fler lån, så hade inte belånat min 11 miljardsvilla ens med 25 spänn.
Så Nää en 11 miljardsvilla som jag inte skulle sälja hade inte gjort mig ett öre rikare, snarare fattigare när sossarna höjer fastighetsskatten

Okej, det var ju extremt imbecillt måste jag säga. det hade kunnat göra dig totalt ekonomiskt fri i resten av ditt liv och flera generationer efter dig också, men du väljer självmant att vägra ta emot den möjligheten. Aja, lycka till med livet
Citera
2017-05-16, 21:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Ja självklart skulle du bo kvar ändå trots att du har det så knapert att du skulle kräkas i en hel vecka om du bara fick en så liten höjning av månadskostnaden som 200 kr. Det är förstås mycket bättre än att bli miljardär.

Citat:
Hade nån höjt min månadskostnad med 200 spänn över en natt hade jag kräkts en hel vecka
Citera
2017-05-16, 21:33
Medlem
Citat:
Okej, det var ju extremt imbecillt måste jag säga. det hade kunnat göra dig totalt ekonomiskt fri i resten av ditt liv och flera generationer efter dig också, men du väljer självmant att vägra ta emot den möjligheten. Aja, lycka till med livet
Ja enligt Carpe Diem folket är det extremt imbecillt att inte belåna sig, men jag kommer få rätt denna gången oxå som jag alltid fått, men tar kanske ända fram till den dagen du är fattigpensionär innan du inser det.

Än så länge har livet endast givit mig lycka, men självklart kan det vända i morgon och om det gör det och jag måste leva på sjuklön eller arbetslöshetskassa så är jag innerligt glad över att jag har liten skuld och pengar investerade.
Citera
2017-05-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja självklart skulle du bo kvar ändå trots att du har det så knapert att du skulle kräkas i en hel vecka om du bara fick en så liten höjning av månadskostnaden som 200 kr. Det är förstås mycket bättre än att bli miljardär.
200kr är inga pengar för mig men av princip så betalar jag inte 200kr i onödan om jag inte behöver. Hade du gjort detsamma hade du kanske haft råd med bil och villa du oxå 😂
Citera
2017-05-16, 21:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
200kr är inga pengar för mig men av princip så betalar jag inte 200kr i onödan om jag inte behöver. Hade du gjort detsamma hade du kanske haft råd med bil och villa du oxå 😂

Haha, om du hade haft god ekonomi skulle du inte kräkas i en vecka för 200 kr och det rimmar illa med att du så hårt förespråkar bil. Själv har jag sålt både hus och bil och spar mycket mer på det trots att jag bor stort och bra i innerstan. På köpet får jag motion också och blir inte en fet gubbe med komplex som du verkar vara.
Citera
2017-05-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Haha, om du hade haft god ekonomi skulle du inte kräkas i en vecka för 200 kr och det rimmar illa med att du så hårt förespråkar bil. Själv har jag sålt både hus och bil och spar mycket mer på det trots att jag bor stort och bra i innerstan. På köpet får jag motion också och blir inte en fet gubbe med komplex som du verkar vara.
Jag förespråkar inte bil, tycker bara att det är synd att i ett rikt land som Sverige att det finns folk som inte har råd med bil... för handen på hjärtat, hade det varit gratis för dig att ha bil hade du haft en.

Fet har jag aldrig varit och är noga med vad jag äter så kommer aldrig bli det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in