Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Larsson
Du fick flera öppna svar på en ledande fråga, detta verkar sätta käppar i hjulet på dig. Har du autism?
över 90% av TS tillgångar är idag i bostaden med en belåningsgrad på 84 %. Ditt exemepel är bara 16 %. Är du verkligen on-topic med ditt tramsande?
För du förstör tråden genom att vara off-topic. Är det on-topic att antaga att TS vinner på lotto? (tips till autist: detta är en retorisk fråga)
Om TS bestämmer, ska du m a o inte sitta och bestämma vad som får diskuteras? Varför sitter du och ifrågasätter TS? Är inte nedan citat saxat ifrån TS?
Ni är alla varmt välkomna att ventilera era åsikter kring resan mot miljonen!! ..eller vad fan som helst
Ditt off-topic trams kommer inte få ett Ja eller Nej, förrän du förhåller dig till TS verklighet. Du är i en fantasibubbla utan verklighetsförankring, så finns ingen anledning att svara på hypotetiska sidoargument.
Så kortfattat: Du vet inte om:
---------------------------------------------
4.5 år efter att Ts skapat denna tråd så gör han ett inlägg:
"
Jag äger idag en 6-miljonersvilla och 5 miljoner i en värdepappersportfölj.
Mina skulder är ett bolån på 5 miljoner.
Detta är alla mina tillgångar och alla mina skulder.
"
Har Ts då lyckats med sitt mål att bli miljonär?
-------------------------------------------
skulle innebära ett uppnått mål att bli miljonär eller inte?
Kunde du inte bara skrivit det med en gång?
Din åsikt är alltså att Ts enbart får tillgodoräkna sig fiatvaluta, är det specifikt svenska kronor då eller duger annan form av likvider? Om han ger sig in i valutamarknaden och sitter med 500.000 pund i slutet av tråden har han klarat det då? Han är ju trots allt inte miljonär i nuvarande valuta? Är aktier, företagsobligationer, mineraler eller samlarobjekt ok?
Kan du inte skriva ner en lista på tillgångar som är OK enligt Herr Larsson och vilka som inte är det och måste likvideras innan man kan säga om Ts lyckades eller inte?
Eller får du bekymmer igen? Ska du dra igång ett autist-skrik om cirkelresonemang? Det verkar ju vara ett riktigt höjdarord, betyder inte riktigt samma sak i min ordbok där cirkelresonemang är mer
"-Gud är allsmäktig.
-Hur vet du det?
-Det står i Bibeln.
-Hur vet du att det som står i bibeln är sant.
-Gud har sagt det, och han är allsmäktig"
Ser inte riktigt samma cirkel i frågan om jag beskriver en miljonär, JA eller NEJ:
Tillgångar:
En fastighet värderad till 6 miljoner
En aktieportfölj värd 5 miljoner
Skulder:
Bolån 5 miljoner
Är det verkligen samma sak?