2017-05-16, 19:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Såg just f.ö. i samma livefeed från NB-kuriren att åklagaren redan börjat presentera grodor i förhandlingen: http://www.kuriren.nu/nyheter/i-dag-nu-ska-kaj-linnas-ode-avgoras-nm4546523.aspx

Det var en Konsumbutik, och sådant är inte oväsentligt i en rättegång!
Ja, Norrbottenskurirens direktrapportering är bra. Den går igenom vad som händer hela tiden. Ni som är intresserade av vad som har hänt under dagen bör kanske passa på att läsa igenom rapporteringen i kväll (eller kopiera texten), för i morgon försvinner nog dagens rapportering.
http://www.kuriren.nu/nyheter/i-dag-nu-ska-kaj-linnas-ode-avgoras-nm4546523.aspx
Citera
2017-05-16, 20:09
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, Norrbottenskurirens direktrapportering är bra. Den går igenom vad som händer hela tiden. Ni som är intresserade av vad som har hänt under dagen bör kanske passa på att läsa igenom rapporteringen i kväll (eller kopiera texten), för i morgon försvinner nog dagens rapportering.
http://www.kuriren.nu/nyheter/i-dag-nu-ska-kaj-linnas-ode-avgoras-nm4546523.aspx

Sant.
Hittade bl.a. det här:
"Fortsatta bilder från den tekniska undersökningen av mordplatsen. Det är grundligt återberättat. Åklagaren redogör för alla fynd som gjordes i brödernas hus.

Bland annat säkrades balsnören inne i huset.

Polisen kunde också säkra vissa fingeravtryck på en liten röd låda med kontanter - vilket åklagaren ska återkomma till. Det rörde sig om 500 kronor som bröderna hade tjänat ihop genom försäljning av fiskekort."

Det ska bli spännande. Har han hittat fingeravtryck av Linna, eller vad kan det vara som åklagaren kan tänkas vilja lyfta fram här?
Citera
2017-05-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det spelar väl ingen roll om det är sant eller inte. Skriv ett anonymt brev till Jens Göransson och berätta om det. Även om han inte kan använda det i den s.k. "indiciekedjan" så kan han ju alltid visa upp det i media för att stärka sitt case. Han behöver allt stöd han kan få.
Åklagaren Jens Göransson har fått ett anonymt brev, där det hävdas att huvudvittnet ska få pengar om Kaj Linna blir fri.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/vittnet-jag-far-pengar-av-linna-om-han-frias/

Sådan handstil som i anonyma brevet hade jag som 10-åring ish. Stavat skyldig som skuldig, haha, någon med dyslexi, är det kungen som skrivit brevet?
Citera
2017-05-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Jag vet att fingeravtryck är tagna från de tre mest intressanta potentiella gärningsmännen i utredningen. Utan träff. Farsan i kretsen har man dock inte tagit fingeravtryck från tidigare, kanske under senare utredning.

Något av fingeravtrycken som penslades fram tillhörde bröderna. Något är fortfarande okänt. Jag har sett polishandlingen.

Hur kommer det sej att du sett polishandlingen?
Citera
2017-05-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Jag brukar inte använa smilemärken, men den roliga och fyndiga kommentaren förtjänar visad uppskattning i en annars stimulansmässigt torftig tråd!

Ungefär som Häxprovet? :-)
Citera
2017-05-16, 20:26
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Sant.
Hittade bl.a. det här:
"Fortsatta bilder från den tekniska undersökningen av mordplatsen. Det är grundligt återberättat. Åklagaren redogör för alla fynd som gjordes i brödernas hus.

Bland annat säkrades balsnören inne i huset.

Polisen kunde också säkra vissa fingeravtryck på en liten röd låda med kontanter - vilket åklagaren ska återkomma till. Det rörde sig om 500 kronor som bröderna hade tjänat ihop genom försäljning av fiskekort."

Det ska bli spännande. Har han hittat fingeravtryck av Linna, eller vad kan det vara som åklagaren kan tänkas vilja lyfta fram här?

Jaha, här var svaret:
"Fingeravtrycket matchade varken Kaj Linna, Bertil eller Nils, berättar åklagaren"
Varför då ö.h.t. återkomma till det??
Citera
2017-05-16, 20:28
Medlem
Det är väl rätt bra att Linna suttit inne i 13 år nu, han har inte kunnat försvåra utredningen...
Citera
2017-05-16, 20:59
Medlem
stolbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen skriver
Åklagaren säger också att han nu tror att uppgiften om en belöning från Kaj Linnas eventuella skadestånd är påhittad.

– Det där är nog taget ur luften. Utredningen har visat att det inte finns någon substans i det, säger Jens Göransson.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/vittnet-jag-far-pengar-av-linna-om-han-frias/
Varför tar karln upp det i rättegången då, Nils blir knappast mer trovärdig av detta (vilket iofs är bra enligt mig).
Citera
2017-05-16, 21:19
Medlem
Bruce_Lees avatar
Kan vi snälla, snälla, snälla ignorera farbror_barbro och Sommarsemestern så trollerierna i tråden kanske kan upphöra någon jävla gång?

Det går ju för fan inte att läsa tråden utan att få hjärnblödning.
Citera
2017-05-16, 21:27
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Kan vi snälla, snälla, snälla ignorera farbror_barbro och Sommarsemestern så trollerierna i tråden kanske kan upphöra någon jävla gång?

Då kan jag ge dig ett hett tips.

Hoppa av tråden
Citera
2017-05-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee

Du glömde nya troll som Gratis121 :-)
Citera
2017-05-16, 21:34
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudiments
Du glömde nya troll som Gratis121 :-)

Jag tar gärna den rollen!!!
Här på forumet säger vi vad vi tycker, om vi mår dåligt av vad andra tycker då hoppar vi av, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in