Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:20
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/polisen-om-forsvunna-tova-arbetet-fortsatter

Citat:
Ursprungligen postat av bojorgen
Tror att Billy blåst polarna genom att tvinga dom att hjälpa han få kroppen gömd

Varför tror du med flera detta? Tänk om Billy var den svaga länken av de 3 killarna? Ser inte ut som en ledartyp precis.
Jag ser ett annat tänkbart scenario. De andra 2 tvingar Billy att lura ut Tova till hans hem i skogen. Planerad våldtäkt. Hållhake knarkskuld eller nya fälgar till epan vad vet jag. De andra 2 var inte kompis med henne på FB tyckte jag mig läst till.

Eller så pippade hon en av de andra i canabisångorna och tumult uppstår, blir skadad och de ska gömma henne.

Eller så är hon skyldig knarkpengar och de ska lära henne en läxa och det spårar. Dvs alla 3 är med på det.
Citera
2017-05-16, 20:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ja. Dråp eller mord är det sannolika. Det är som jag nämnde innan också möjligt att de bjudit henne på narkotika som med eller utan alkohol har lett till hennes död, varav de fick panik och gjorde sig av med kroppen. Som sagt, bara spekulation.

De har, om det sannolika är sant, gått taffligt tillväga så det förefaller inte planerat , men i så fall var det en mycket genomskinlig plan.

Jag hoppas på snabb klarhet för Tovas anhörigas skull.
Varför bortser du från vållande alt grovt vållande?
Citera
2017-05-16, 20:21
Medlem
Hade de verkligen hittat henne där i sjön så snabbt om ingen av killarna pekat ut platsen redan?
Citera
2017-05-16, 20:22
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det finns två möjliga vägar.

Antingen så bryter någon av dessa slynglar ihop under förhören och börjar snacka, eller så lyckas de hålla ihop nerverna alla tre.

Om det blir det förstnämnda alternativet lär vi få reda på detta ganska snart.

Om det blir det sistnämnda kan det leda till att alla tre går fria om polisen inte specifikt kan binda någon av dem till själva mordet eller har något annat konkret bevis att lägga på bordet. Och då har vi ännu en rättsskandal där de huvudmisstänkta i en mordutredning till och med kan kräva skadestånd och få pengar som plåster på såren.

Personligen tror jag att en av dem är skyldig och de övriga två skyddar vederbörande genom att tiga och neka. Men som sagt, nu kan bara tiden utvisa åt vilket håll detta barkar.

Känns mer som en häxjakt nu när hela Sverige är involverat.
Citera
2017-05-16, 20:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Hade de verkligen hittat henne där i sjön så snabbt om ingen av killarna pekat ut platsen redan?
Klart som korvspad att någon har fallit till föga
Citera
2017-05-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför tror du med flera detta? Tänk om Billy var den svaga länken av de 3 killarna? Ser inte ut som en ledartyp precis.
Jag ser ett annat tänkbart scenario. De andra 2 tvingar Billy att lura ut Tova till hans hem i skogen. Planerad våldtäkt. Hållhake knarkskuld eller nya fälgar till epan vad vet jag. De andra 2 var inte kompis med henne på FB tyckte jag mig läst till.

Eller så pippade hon en av de andra i canabisångorna och tumult uppstår, blir skadad och de ska gömma henne.

Eller så är hon skyldig knarkpengar och de ska lära henne en läxa och det spårar. Dvs alla 3 är med på det.

Knark är väl dopingbrott? Tror inte stt hon använde droger.
Citera
2017-05-16, 20:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du ligger i bakhåll för att mörda Pelle en mörk natt, men tar fel och råkar döda Nisse - då har du mördat Nisse av misstag.
Men du blir nog dömd för mord av Nisse, fast det inte var meningen.

Eftersom någon påstod att hon blivit mördad av misstag, så innebär det då i dina ögon att de tänkt döda någon annan, men råkade mörda Tova? Att man tänkt döda någon av de tre, men lyckats slå till Tova med en hammare eller vad det nu kan vara för mordvapen? Ja, det vore ju ett erkännande som heter duga. Jag tänkte döda Jimmy, men dödade Tova istället.

Nu tror jag inte på detta för om de tänkt döda någon - varför då ta dit Tova? Hon skulle ju bli vittne till mordet.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ursäkta, men jag blir lite full i skratt över hur lätt du tror att det är. Antar att du inte har några barn som inte gör som du säger åt dem?

Låt det vara bara. Du har inte en susning om vad Tovas föräldrar har gjort eller inte gjort, eller hur?

Resonemanget bygger på att försöka förstå vad som kan ligga bakom. Inget av det framställer jag som lätt. Om du inte är intresserad av detta perspektiv så behöver du inte svara, du vet väl inget själv om denna familj som kan tillföra tråden något, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83

Lite värme från henne från helikopterns värmekamera? Och en vovve hade ju markerat nånstans.
Senast redigerad av werdo 2017-05-16 kl. 20:28.
Citera
2017-05-16, 20:27
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
En överlagd våldtäkt känns inte helt otänkbar ändå. Billy har övertalat Jumbo att han får fitta om han ställer upp på att våldta henne. Jumbo har varit sugen i åratal och ser sin chans när han slipper göra det ensam.

Är du tappad? Billy och Tova hade känt varandra sedan barnsben och även varit tillsammans en längre tid. Varför skulle han låta sina kompisar våldta henne? Idiot.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
vad tror panelen om överdos och sedan rädsla hos de inblandade?
läste ovan att någon av de inblandade höll på med droger ?

Tror inte på överdos och rädsla. Då hade de åkt till sjukhuset/ambulans, hur pantade de än är.
Citera
Medlem
Jag har läst den här tråden flitigt ända sen Tova blev efterlyst. Men idag har jag missat en massa. Jag har försökt kolla om någon redan haft den teorin som jag har, men jag har inte sett nåt. Så förlåt för upprepning isåfall. Men det jag funderat länge på är varför dom var på sjön redan runt 17.00, när hon ringt en vän senare på kvällen. Det är ju fler än jag som tänkt på detta. Men kan det vara så att det är en tredje inblandad? Jag tänker att han/dom kanske hade ihjäl henne tidigt på dagen, fick panik och behövde nåt alibi. Så de drog in en tjejkompis i detta, som fick ringa feån hennes telefon senare på kvällen, för att vilseleda. Tjejen kanske lät som Tova och passade på att förklara att hon var glad och mådde bra. Kan det va så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in