Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bojorgen
Tror att Billy blåst polarna genom att tvinga dom att hjälpa han få kroppen gömd

Har nån kommit fram till hur lång tid dom kan ha haft tid att forsla och dumpa kroppen, städa båt och mordplats ,och snacka ihopsatt sig före polisen kom? Dom kan ju gjort det på bara 2-3 timmar väl?
Och pappan kom ju tidigare.

Vet att några har bättre koll på tider än jag. Så tidslinje önskas till den som tycker sånt är roligt att göra.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Självklart kan man döda av misstag. Det sa jag väl inte emot, eller hur? Däremot ifrågasatte jag termen MÖRDA AV MISSTAG. Det är ju inte alls samma sak som döda av misstag. Förstår inte hur man kan mörda någon av misstag.

Om du ligger i bakhåll för att mörda Pelle en mörk natt, men tar fel och råkar döda Nisse - då har du mördat Nisse av misstag.
Men du blir nog dömd för mord av Nisse, fast det inte var meningen.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-16 kl. 20:17.
Citera
Medlem
crimescenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag håller med dig i ditt resonemang och har själv funderat i dessa banor vad det kommer sig att
hon dragits till att umgås med dessa personer som då står i så stor kontrast till hur hennes egen familjebild ser ut. Pappan med fin utbildning, själv med aktivt idrottsliv och ansvarstagande genom sin lärarroll.
Som jag skrivit tidigare, något måste ligga bakom som går flera år tillbaka i tiden i dessa relationer, Tova resp MGM, och Tova resp familjen.
En väl fungerande familj med sund syn på lämpliga kompisar och relationer hade kunnat lösa problemen redan i de tidigare år då de umgåtts. Självklart finns ingen tolerans att låta sitt barn umgås så nära med kriminella ungar. Går inte att bortförklara med att tjejen var myndig nu, skulle som sagt ha lösts tidigare av familjen när de började umgås i 14.15 års åldern som angetts. Något gjorde att hon fortsatte
umgås med en person som gjorde henne illa och hennes familj agerade inte kraftfullt nog för att få stopp på det i tid. Punkt. Det är min syn och uppfattning.
Handlar inte om att skuldbelägga eller rätt och fel. Handlar om gränssättningar vilket är svårt nog att komma tillrätta med, men vid liknande allvarliga fall som detta med tidigare misshandel och anmälan, så gäller endast hårt mot hårt.

Varför ens diskutera vilka felaktiga val offret och dess familj gjort? Vad jag vet finns det bara en som gjort fel val här och det är mördaren.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

va*an är det för pappa
om min dotter skulle bli misshandlad skulle GM vara glad om polisen tog honom före mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Mm. Men tjejen kanske inte ville "göra så stor grej av det" och bad pappsen att inte ge sig på Bulten/saxen/tången.

pappan kommer nog aldrig att förlåta sig nu
Citera
2017-05-16, 20:15
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är ju så här seru att åklagaren ska göra häktningsframställan till tingsrätten senast kl 12 tredje dagen efter anhållningsbeslutet och då måste han ha fått fram information som pekar på huruvida han ska frifota eller begära personen häktad.
Och att då låta den anhållne sitta inlåst utan att hålla förhör ger inte så mycket.
Förstår du nu Mogna-Meloner?
Åklagaren har garanterat tillräckligt för att få dem häktade utan ett enda förhör till.
Citera
2017-05-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det hålla förhör idag. Jag lovar dig.

Delar ditt påstående, fram och tillbaka genom korridorerna, precis när dom samlat sig från föregående förhör och kanske till och med somnat till lite blir det dags igen... det krävs psyke av stål med minst 500 brinell för att orka igenom och hålla sig till samma version, att dom är tre underlättar heller inte för dom.
I fallet med Nathalie Rönnqvist (stavning) så var det medhjälparen till dumpningen som bröt ihop, pojkvännen nekade i sten och hade förmodligen inte erkänt utan medhjälparens information.
Jag tror att när hjärnspökena börjar komma så rinner sanningen fram.
Men det är vad jag tror sedan får vi se.

Någon som funderat på vittnet från båtturen vid sjutiden och att hon kontaktat vännen ca:21,30?
Om dom varit ute och rekat dumpningsplatser(?) redan innan hon bragts om livet så tycker jag iallafall det lutar mot överlagt mord med tre gärningsmän?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Jaja nu är det väl bara invänta FUP och se vad fan dom gjorde ute på sjön med båt redan kl 17 tiden på lördag.

Blir väl även intressant att se ifall alla begärs häktade för mord eller om dom häktas för olika saker. Men lutar väl åt att alla häktas för mord för att utredningen är så färsk.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det skriver jag under på. Antar att en del inte förstår bättre än så. Dessa negativa och fördömande kommentarer om pappan som fälls utan att veta någonting som helst om omständigheterna är förfärliga, hjärtlösa och tanklösa. Han har det inte svårt nog kanske? Vad som har framgått så försökte han nog skydda henne men vad kan man göra när ens barn har blivit myndigt? Tovas mamma är i alla fall förskonad från denna dumma kritik hittills. Alltid något.

Om inte den här Billy är skyldig blir jag mäkta förvånad. Något verkar ha gått väldigt snett i hans hjärna. Han har väl föräldrar och kanske syskon, undrar hur de har det nu. För djävligt antagligen.

De andra två kan man tänka sig har blivit indragna i det här på ett eller annat sätt. Hur pass mycket lär väl visa sig så småningom.
Ja. Dråp eller mord är det sannolika. Det är som jag nämnde innan också möjligt att de bjudit henne på narkotika som med eller utan alkohol har lett till hennes död, varav de fick panik och gjorde sig av med kroppen. Som sagt, bara spekulation.

De har, om det sannolika är sant, gått taffligt tillväga så det förefaller inte planerat , men i så fall var det en mycket genomskinlig plan.

Jag hoppas på snabb klarhet för Tovas anhörigas skull.
Senast redigerad av Ziaya 2017-05-16 kl. 20:20.
Citera
2017-05-16, 20:18
Medlem
Mrmusics avatar
Påminner om fallet där Andreas "Morot" (då 37 år) som 2013 tog livet av småbarnsmamman Ida Fässberg i Trollhättan (han hade även 2 kompisar som hjälpte till att forsla bort kroppen). Andreas dömdes till 16 års fängelse för mord, varav hans kumpaner fick ett år vardera för grovt skyddande av brottsling.

(FB) Trollhättan: Mordet på Ida Fässberg, 23, försvunnen och funnen död 20130808

Undra om utgången kan bli liknande här? Eller straffrabatt för GM som är 23 år?
Citera
2017-05-16, 20:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Åklagaren har garanterat tillräckligt för att få dem häktade utan ett enda förhör till.
De har hörts tre till fyra ggr innan torsdag.
Citera
2017-05-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Har nån kommit fram till hur lång tid dom kan ha haft tid att forsla och dumpa kroppen, städa båt och mordplats ,och snacka ihopsatt sig före polisen kom? Dom kan ju gjort det på bara 2-3 timmar väl?
Och pappan kom ju tidigare.

Vet att några har bättre koll på tider än jag. Så tidslinje önskas till den som tycker sånt är roligt att göra.

Hade dom verkligen nästan ett dygn på sig före polisen efterlyste? När ser första inlögget. Jag har fattat som samma dag, men nu vet jag bättre.
Citera
2017-05-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag håller med dig i ditt resonemang och har själv funderat i dessa banor vad det kommer sig att
hon dragits till att umgås med dessa personer som då står i så stor kontrast till hur hennes egen familjebild ser ut. Pappan med fin utbildning, själv med aktivt idrottsliv och ansvarstagande genom sin lärarroll.
Som jag skrivit tidigare, något måste ligga bakom som går flera år tillbaka i tiden i dessa relationer, Tova resp MGM, och Tova resp familjen.
En väl fungerande familj med sund syn på lämpliga kompisar och relationer hade kunnat lösa problemen redan i de tidigare år då de umgåtts. Självklart finns ingen tolerans att låta sitt barn umgås så nära med kriminella ungar. Går inte att bortförklara med att tjejen var myndig nu, skulle som sagt ha lösts tidigare av familjen när de började umgås i 14.15 års åldern som angetts. Något gjorde att hon fortsatte
umgås med en person som gjorde henne illa och hennes familj agerade inte kraftfullt nog för att få stopp på det i tid. Punkt. Det är min syn och uppfattning.
Handlar inte om att skuldbelägga eller rätt och fel. Handlar om gränssättningar vilket är svårt nog att komma tillrätta med, men vid liknande allvarliga fall som detta med tidigare misshandel och anmälan, så gäller endast hårt mot hårt.
Ursäkta, men jag blir lite full i skratt över hur lätt du tror att det är. Antar att du inte har några barn som inte gör som du säger åt dem?

Låt det vara bara. Du har inte en susning om vad Tovas föräldrar har gjort eller inte gjort, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in