Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Ja, om ett halvår när åtal väckts, det är först då det blir offentliga handlingar

Fup-12 länkade minfil länkar om dom påstådda gärningsmännen. Det är dom jag vill ha
Citera
2017-05-16, 19:11
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Tvivlar på att tiga eller skylla på varandra kommer hjälpa dem i det här fallet. Gården ligger mitt ute i ingenstans och vi vet att hon varit tillsammans med de tre männen. Ett vittne ska även ha sett tre män i närheten av där kroppen hittades. Även om man inte kan bevisa vem som mördade henne så är det ganska så självklart att de samtliga kommer bli dömda för människorov då bevisen för detta är väldigt starka, och grovt människorov kan även det ge livstid.

Vi får hoppas att du har rätt.

Själv är jag inte lika säker, då det har hänt både en och två gånger tidigare att utfallet blir något helt annat än förväntat trots att allt till synes har varit klappat och klart för någon form av fällande dom.

Det var t. ex. inte alltför längesedan som två föräldrar till ett spädbarn som hade misshandlats till döds gick fria, trots att båda föräldrarna bevisligen befann sig i bostaden vid tiden då brottet inträffade, och fadern även initialt gjorde vissa medgivanden. http://www.expressen.se/gt/friades-for-barnmord--far-stort-skadestand/

Nu går det kanske inte riktigt att jämföra dessa två brott, men jag vill ändå belysa att ibland så brister rättsväsendet trots att det utom allt rimligt tvivel finns en eller flera misstänkta som sannolikt är antingen gärningsmän eller medbrottslingar eller bådadera.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Enklast är troligast. Hon är med sin kille/ex. Som blivit anmäld för misshandel av offret tidigare. Hon "envisas" med att gå på fest. Han har ihjäl henne i vredesmod. Idiotisk vänskap gör att de andra två hjälper till att dumpa kroppen. Det är sjuka människor som hjälper gärningsmän att dölja brott. Avskum
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Ja men döda någon av misstag, vållande, att vara oaktsam och döda någon.

Fungerar inte då han redan är anmäld för misshandel an Tove
Citera
2017-05-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vila i frid Tova.

Hoppas det inte blir ett "Lindome-fall" där de 3 skyller på varandra.

Sen tycker jag det är märkligt att hennes pappa går ut på Facebook mindre än ett dygn efter
och skriver: "Det är så fruktansvärt tungt och jag vet inte hur vi ska klara detta." (enligt SVT text)
Borde väl vara en tid för sorg inom familjen enbart.
Nya tider, antar jag.
"lindomme" var dåtid----ungef 1990 ! Numera finns förmodl mkt bättre
möjligh att döma hela gänget till mkt hårda straff,mell 18 år--livstid typ "malexander" vid sekelskift. Straffen har ju blivit mkt hårdare även i "swe" sen börj på 90-tlt-----men det=ju 1 bit kvar innan vi når i fatt "usa","ryssl", "kina","thail" e.t.c !
Citera
2017-05-16, 19:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vi får hoppas att du har rätt.

Själv är jag inte lika säker, då det har hänt både en och två gånger tidigare att utfallet blir något helt annat än förväntat trots att allt till synes har varit klappat och klart för någon form av fällande dom.

Det var t. ex. inte alltför längesedan som två föräldrar till ett spädbarn som hade misshandlats till döds gick fria, trots att båda föräldrarna bevisligen befann sig i bostaden vid tiden då brottet inträffade, och fadern även initialt gjorde vissa medgivanden. http://www.expressen.se/gt/friades-for-barnmord--far-stort-skadestand/

Nu går det kanske inte riktigt att jämföra dessa två brott, men jag vill ändå belysa att ibland så brister rättsväsendet trots att det utom allt rimligt tvivel finns en eller flera misstänkta som sannolikt är antingen gärningsmän eller medbrottslingar eller bådadera.

Föräldrarna gick väl fria för att åklagaren inte hade täckt upp med olika förslag på vad de kunde dömas för utan valt en enda sak. Och just det ville inte domstolen döma. Så för att komna runt det måste åklagare ge olika förslag på vad de åklagade ska dömas till istället för att låsa sig vid en sak.
Citera
2017-05-16, 19:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Har kollat både Tovas och Billys vänner, finns ingen med FH
Du fattar inte detta med initialer eller? Förnamnet är Fredrik.
Kolla detta inlägget så får du alla namn.
(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)
Citera
2017-05-16, 19:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Man lider verkligen med familjen (och så klart Tova). Om ryktet stämmer om att byfånarna hon hängde med rökte hasch kanske det förklarar varför hon var där.

Hypotes: Tänker att hon kanske blev lurad att prova nån gång förra året och fastnade i drogträsket pga snubben. Skulle förklara varför hon slutade simma, krängde av sina prylar billigt, varför de bråkade i våras och varför hon ens var där i lördags trots historiken.

Bara spekulation så klart och jag vill absolut inte hänga ut henne. Om detta skulle stämma har hon ju med 100% sannolikhet blivit indragen i det av banjospelaren. Om det var droger inblandat skulle det också kunna förklara lördagen. Allt från överdos till att snubben snedtände till nåt om pengar eller vad som helst.

Teori bra som någon. Att hon skulle överdoserat och själv snubblat ut i sjön och snubblat huvudet på nån sten kan väl snuten utesluta ganska snart (om dom inte redan gjort det).
Troligtvis är det pojkvännen som gått "bananas", och de 2 polarna håller käften (än så länge) och hjälper till.
Citera
2017-05-16, 19:18
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
va*an är det för pappa
om min dotter skulle bli misshandlad skulle GM vara glad om polisen tog honom före mig

Mm. Men tjejen kanske inte ville "göra så stor grej av det" och bad pappsen att inte ge sig på Bulten/saxen/tången.
Citera
2017-05-16, 19:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Föräldrarna gick väl fria för att åklagaren inte hade täckt upp med olika förslag på vad de kunde dömas för utan valt en enda sak. Och just det ville inte domstolen döma. Så för att komna runt det måste åklagare ge olika förslag på vad de åklagade ska dömas till istället för att låsa sig vid en sak.

Förvisso sant. De här tre snubbarna borde rimligen kunna dömas för någon typ av brott, om det så är mord, människorov eller vållande till annans död. Men man ska aldrig säga aldrig förrän rättsprocessen definitivt är avslutad.
Citera
2017-05-16, 19:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Teori bra som någon. Att hon skulle överdoserat och själv snubblat ut i sjön och snubblat huvudet på nån sten kan väl snuten utesluta ganska snart (om dom inte redan gjort det).
Troligtvis är det pojkvännen som gått "bananas", och de 2 polarna håller käften (än så länge) och hjälper till.

Hon skulle ha tävlat i söndags, så hon kan definitivt inte vara i grovt drogmissbruk.

Polisen anser att hon mördats och kroppen bär spår av våld.
Citera
2017-05-16, 19:20
Medlem
Ett inlägg talade om att flickan fångats på en övervakningskamera i en affär. Detta kan väl inte stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in