Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 19:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Förvisso sant. De här tre snubbarna borde rimligen kunna dömas för någon typ av brott, om det så är mord, människorov eller vållande till annans död. Men man ska aldrig säga aldrig förrän rättsprocessen definitivt är avslutad.

Låt oss säga att det inte går att bevisa mord eller dråp, så kan de ändå åka dit många år på människorov och brott mot griftefrid. Är det en smart åklagare så kommer han att ta i med både livrem och hängslen, så de inte går fria.
Citera
2017-05-16, 19:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Ett inlägg talade om att flickan fångats på en övervakningskamera i en affär. Detta kan väl inte stämma?

Nej. Användare som på något vis är väl insatta i affären och eventuell kamera, vidhöll att detta stämde inte alls. Bara ett hitta-på för att röra om i tråden.

Media har inte heller nappat på detta.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 19:26.
Citera
2017-05-16, 19:26
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon skulle ha tävlat i söndags, så hon kan definitivt inte vara i grovt drogmissbruk.

Polisen anser att hon mördats och kroppen bär spår av våld.

Vad jag har läst skulle hon inte tävla, men ha avslutning med en grupp simmare.
Rätt eller fel, det vet jag inte.
Citera
2017-05-16, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Fast om man börjar nyttja innan hjärnan utvecklats klart kan faktiskt våldstendenser uppkomma då frontalloben utvecklas sist och där ligger konsekvenstänkande och personligheter. Många som brukar droger eller alkohol unga åldrar stannar oftast i den mognaden tyvärr. Men efter 25 är hjärnan klar och cannabis är ofarligt.

Jag tror mer på alkohol och kränkt man som inte kunde ta ett nej. Uppenbarligen har han redan visat tendenser till våld mot Tova innan och som nästan alltid slutar det aldrig väl.
Det kan jag hålla med dig om, men än en gång inte aggressiv däremot barnsligt efterbliven eller växer inte upp om man ska ta extremfallen och sådana har jag några exempel på, mig själv eller nja det är nog något annat
Citera
2017-05-16, 19:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Vad jag har läst skulle hon inte tävla, men ha avslutning med en grupp simmare.
Rätt eller fel, det vet jag inte.

Jo hon var tränare för yngre simmare och skulle ha en klass på söndagen. Men detta innebär ju också att hon knappast kommer dricka sig redlös (eller ta droger då) på lördagen innan. Inget anns tyder ju heller på att hon nu var en sådan person. Simtävling skulle hon vara med i om ett par veckor. Tror det var DM så det ju inte eliten men ändå något som nu innebär att hon nog sköter sig.
Citera
2017-05-16, 19:29
Medlem
Frågan är om dem tagit livet av henne tillsammans eller om fd pojkvännen slagit ihjäl henne ensam, fått panik och ringt sina polare som hjälpt honom gömma kroppen? Båda scenariorna är sjuka men nått av dem måste ju stämma. Såvida vittnet som sett tre män i båten inte sett helt fel.
Citera
2017-05-16, 19:29
Medlem
Lazeeboys avatar
Enligt Expressen hittades Tova av dykare, så hon var antagligen nedsänkt med vikter eller dylikt.
Citera
2017-05-16, 19:31
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon skulle ha tävlat i söndags, så hon kan definitivt inte vara i grovt drogmissbruk.

Polisen anser att hon mördats och kroppen bär spår av våld.

Jag skrev just det. Den f.d. pojkvännen med en misshandels-anmälan har troligtvis fått en snedtändning blivit tokig (droger eller ej). Jag svarade i mitt inlägg på ett tidigare inlägg om droger.
Kan ju va gruppvåldtäkt oxå. Hon gör våldsamt, verkligen VÅLDSAMT MOTSTÅND - sen slår den fulla/drogade f.d. pojkvännen ihjäl henne med nåt tillhygge...
Senast redigerad av ziracorn 2017-05-16 kl. 19:35.
Citera
Medlem
Det riktigt tråkiga förutom Tovas bort gång, tror jag är att Billy har blåst sina närmsta vänner för att rädda sitt eget skinn. Och dom törs inget annat. En riktig väl etablerad psykopat.
Citera
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Enligt Expressen hittades Tova av dykare, så hon var antagligen nedsänkt med vikter eller dylikt.

en död person sjunker väl tillslut?
Citera
2017-05-16, 19:32
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Nja. Ett lik sjunker först, men flyter upp när det bildas gaser.
Citera
2017-05-16, 19:34
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
en död person sjunker väl tillslut?

Nej. Den sjunker till en början, men efter några dagar når den åter ytan pga en del faktorer - nu hann det dock inte gå flera dagar. Men, gissar att man sänkt med vikter eftersom de knappast ville att hon skulle återfinnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in