Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Tvivlar på att tiga eller skylla på varandra kommer hjälpa dem i det här fallet. Gården ligger mitt ute i ingenstans och vi vet att hon varit tillsammans med de tre männen. Ett vittne ska även ha sett tre män i närheten av där kroppen hittades. Även om man inte kan bevisa vem som mördade henne så är det ganska så självklart att de samtliga kommer bli dömda för människorov då bevisen för detta är väldigt starka, och grovt människorov kan även det ge livstid.
Vi får hoppas att du har rätt.
Själv är jag inte lika säker, då det har hänt både en och två gånger tidigare att utfallet blir något helt annat än förväntat trots att allt till synes har varit klappat och klart för någon form av fällande dom.
Det var t. ex. inte alltför längesedan som två föräldrar till ett spädbarn som hade misshandlats till döds gick fria, trots att båda föräldrarna bevisligen befann sig i bostaden vid tiden då brottet inträffade, och fadern även initialt gjorde vissa medgivanden.
http://www.expressen.se/gt/friades-for-barnmord--far-stort-skadestand/
Nu går det kanske inte riktigt att jämföra dessa två brott, men jag vill ändå belysa att ibland så brister rättsväsendet trots att det utom allt rimligt tvivel finns en eller flera misstänkta som sannolikt är antingen gärningsmän eller medbrottslingar eller bådadera.