Citat:
Ursprungligen postat av
Turbaa
Dåligt med uppdatering här,
Ingen som bet vad han gjorde där mitt i natten?
Var han ensam?
Vem kan GM vara,
Känns långsökt att skjuta någon med 5 skott i bröstet om man är hobby pundare.
I den kriminella samanhang dödar man inte folk för att någon är skyldig en pengar = no cash back
Indrivning går inte riktigt till så genom att döda för skulder, snarare ligger något annat bakom detta.
Han borde ha bestämt träff med GM
Som sen spårade ur men något stämmer inte
Håller med. Det är något som inte stämmer här. Kan det varit något svartsjukedrama? Var Phille singel nu efter uppbrottet med den kvinna han har andra barnet med? Höll han på med musiken fortfarande och träffade märkliga vänner/ovänner därigenom?
Platsen känns också lite märklig om det inte var ett bestämt möte. Men var kom GM ifrån? Lövåsvägen -> Skolgården eller Maxi -> Cykelbanan mot skolan eller Vallavägen/Kapellgatan/Lasstorpsgatan -> skolan?
Vad jag vet så är det alltid folk i omlopp på dessa vägar. Maxi/Willys stänger sent och många åker via Vallavägen ut mot Lasstorp. Många som tar sista kvällsturen med hunden där också.
Känns som Lösvåsvägen/Skolgården borde varit MGM val av väg? Dåligt med kameror i närheten antar jag. Möjligen om bilverkstaden mitt emot platsen för dådet har något.
Som jag förstår det så hände det mellan skolparkeringen och gångvägen vid övergångsstället? Såvida han inte var på väg till Maxi, Willys eller det området så känns det märkligt, för på skolgårdsparkeringen finns inte så mycket att göra.
Nej det är något som inte stämmer här.