2017-05-15, 22:44
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0nolla
Vad jag vet så var de väl samme bror som skött mamma i benet samt kniva sin bror? S*f*r håller han fortfarande till i katrineholm?

Tack för rättelsen, det stämmer nog. Tror inte han är kvar faktiskt. Festade med honom för några år sedan (typ 7?) men då bodde han inte kvar i Katrineholm. Men de har ju en förmåga att komma tillbaka.
Citera
2017-05-16, 05:45
Medlem
arnekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Dåligt med uppdatering här,
Ingen som bet vad han gjorde där mitt i natten?
Var han ensam?
Vem kan GM vara,

Känns långsökt att skjuta någon med 5 skott i bröstet om man är hobby pundare.

I den kriminella samanhang dödar man inte folk för att någon är skyldig en pengar = no cash back
Indrivning går inte riktigt till så genom att döda för skulder, snarare ligger något annat bakom detta.

Han borde ha bestämt träff med GM
Som sen spårade ur men något stämmer inte

Bara för att du inte får vara ute efter 18, så är de inte natt 20.30 haha
Citera
2017-05-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Tack för rättelsen, det stämmer nog. Tror inte han är kvar faktiskt. Festade med honom för några år sedan (typ 7?) men då bodde han inte kvar i Katrineholm. Men de har ju en förmåga att komma tillbaka.

Ja hängde oxå med honom förr, men de var nog 10 år sen. Mest förvånad att han fortfarande orkar leva rövare om han nu gör de... Men e han bror med bror med Am*di som man får upp på fb som e i 25års åldern från kholm?
Citera
2017-05-16, 13:23
Medlem
letspanics avatar
En gripen enligt SvD: https://www.svd.se/gripen-for-dodskjutning/i/senaste
Citera
2017-05-16, 13:55
Medlem
Turbaas avatar
En gripen nu, http://www.kkuriren.se/katrineholm/en-gripen-misstanks-for-mord/
Citera
2017-05-16, 14:59
Medlem
fritzfreelings avatar
Jävlar va gutt..
Vore kul o veta vem det var som greps

Kanske hade vi sån tur att Polisen läste Flashback och såg att en av bröderna hade setts till i området vid samma tid.
Kan väl nästan offra ollonet på att de inte är någon slump.
Senast redigerad av fritzfreeling 2017-05-16 kl. 15:06.
Citera
2017-05-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritzfreeling
Jävlar va gutt..
Vore kul o veta vem det var som greps

Kanske hade vi sån tur att Polisen läste Flashback och såg att en av bröderna hade setts till i området vid samma tid.
Kan väl nästan offra ollonet på att de inte är någon slump.

Ni kanske har sådan tur att dom ni pekar ut läser vad ni skrivit! Kan vara bra att ta reda på fakta innan man skriver saker, för med säker källa - det är inte dem som ni hänger ut iallafall!
Citera
2017-05-16, 18:45
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Ni kanske har sådan tur att dom ni pekar ut läser vad ni skrivit! Kan vara bra att ta reda på fakta innan man skriver saker, för med säker källa - det är inte dem som ni hänger ut iallafall!

Det är ingen som hängt ut någon. Det är spekulationer som tidigare påvisats och namnen är maskerade och det krävs aktivt arbete från en enskild individ för att få reda på vilka vi antydde kunde vara föremål för en undersökning. Utan Flashback skulle många mord i Sverige eventuellt inte vara lösta.

Det är inte ju inte direkt guds bästa barn som vi skrivit om, och om de inte är skyldiga till detta brott så är det väl jättebra för dem. Inte direkt så att hela världen vet vilka de är och att deras privatliv blivit påverkat på grund av 2 meddelanden på Flashback.

Att veta fakta är ganska svårt om man inte umgås med personerna i fråga, vilket du verkar göra. Så nu kan de ju fortsätta med sina bestyr i staden, oskyldiga som de är.
Citera
2017-05-16, 19:06
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Dåligt med uppdatering här,
Ingen som bet vad han gjorde där mitt i natten?
Var han ensam?
Vem kan GM vara,

Känns långsökt att skjuta någon med 5 skott i bröstet om man är hobby pundare.

I den kriminella samanhang dödar man inte folk för att någon är skyldig en pengar = no cash back
Indrivning går inte riktigt till så genom att döda för skulder, snarare ligger något annat bakom detta.

Han borde ha bestämt träff med GM
Som sen spårade ur men något stämmer inte

Håller med. Det är något som inte stämmer här. Kan det varit något svartsjukedrama? Var Phille singel nu efter uppbrottet med den kvinna han har andra barnet med? Höll han på med musiken fortfarande och träffade märkliga vänner/ovänner därigenom?

Platsen känns också lite märklig om det inte var ett bestämt möte. Men var kom GM ifrån? Lövåsvägen -> Skolgården eller Maxi -> Cykelbanan mot skolan eller Vallavägen/Kapellgatan/Lasstorpsgatan -> skolan?

Vad jag vet så är det alltid folk i omlopp på dessa vägar. Maxi/Willys stänger sent och många åker via Vallavägen ut mot Lasstorp. Många som tar sista kvällsturen med hunden där också.

Känns som Lösvåsvägen/Skolgården borde varit MGM val av väg? Dåligt med kameror i närheten antar jag. Möjligen om bilverkstaden mitt emot platsen för dådet har något.

Som jag förstår det så hände det mellan skolparkeringen och gångvägen vid övergångsstället? Såvida han inte var på väg till Maxi, Willys eller det området så känns det märkligt, för på skolgårdsparkeringen finns inte så mycket att göra.

Nej det är något som inte stämmer här.
Citera
2017-05-16, 19:24
Medlem
fritzfreelings avatar
Håller med dej, känns skumt.

Musiken höll han på med, aldrig slutat
Citera
2017-05-16, 19:31
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritzfreeling
Håller med dej, känns skumt.

Musiken höll han på med, aldrig slutat

Musiker?
Finns hans musik någonstans som man kan lyssna på eller höll han det för sig själv?
Citera
2017-05-16, 19:35
Medlem
Turbaas avatar
Man får nog aldrig riktigt reda på vad som igenkligen hände på plats.
Oftast så har GM och BO kopplingar tillvarandra på ett eller annat sätt.
Har han kvar mobilen eller om någon viste vem han skulle träffa tror jag detta brott är snart uppklarat.
Då slupen lär inte gälla i det avrättningar då jag anser att någon har skjutit BO med avsikt att döda sen om det var planerat eller ej vet man aldrig.
Troligen inte mer kanske att dom råkar i luven på varandra och det spårar ur totalt.

Men vad grunden handlar om är nog ovänner, svartsjuka eller så viste han förmycket om nått.

Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Håller med. Det är något som inte stämmer här. Kan det varit något svartsjukedrama? Var Phille singel nu efter uppbrottet med den kvinna han har andra barnet med? Höll han på med musiken fortfarande och träffade märkliga vänner/ovänner därigenom?

Platsen känns också lite märklig om det inte var ett bestämt möte. Men var kom GM ifrån? Lövåsvägen -> Skolgården eller Maxi -> Cykelbanan mot skolan eller Vallavägen/Kapellgatan/Lasstorpsgatan -> skolan?

Vad jag vet så är det alltid folk i omlopp på dessa vägar. Maxi/Willys stänger sent och många åker via Vallavägen ut mot Lasstorp. Många som tar sista kvällsturen med hunden där också.

Känns som Lösvåsvägen/Skolgården borde varit MGM val av väg? Dåligt med kameror i närheten antar jag. Möjligen om bilverkstaden mitt emot platsen för dådet har något.

Som jag förstår det så hände det mellan skolparkeringen och gångvägen vid övergångsstället? Såvida han inte var på väg till Maxi, Willys eller det området så känns det märkligt, för på skolgårdsparkeringen finns inte så mycket att göra.

Nej det är något som inte stämmer här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in