Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 16:46
  #613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, jag är nog inte lika logisk som du.

Jag vet att du är ironisk men vad jag säger stämmer och det hade du vetat om du studerat logik

(och läst på 5 minuter om bibeln och koranen)
Citera
2017-05-16, 17:02
  #614
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Missta inte religion och teologi/religiös filosofi. Spekulerande runt det man tror på är inte detsamma som själva tron.

Religion omfattar också tro, teologi och religionsfilosofi. Religion är inte endast konsensus ritualism och/eller do doktrinalism.
Citera
2017-05-16, 18:54
  #615
Medlem
90taletskronas avatar
Vi är ett sekulärt land vilket innebär att religioner får inte ha några lagar här. Vårt folk krigade i det 30åriga kriget för religionsfrihet och seperation mellan kyrkan och stat. Om någon religion försöker skapa en bro mellan regering och kyrkan är det ett grovt brott mot västerlänska traditioner och värderingar.
Citera
2017-05-16, 19:44
  #616
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Om något = A och A ≠ B , då kan inte A = B.

A = sanning , B = lögn , sanning ≠ lögn.

A är Abrahams gud, B är koranens gud (vars namn bland annat är något i stil med den största lögnaren)

Enkel logik.

Koranens gud kan vara djävulen eller spaghettimonstret eller mitt bajs, men det kan omöjligt vara Abrahams gud.

Koranens Gud är definitivt Abrahams Gud.
Citera
2017-05-16, 19:55
  #617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
Koranens Gud är definitivt Abrahams Gud.

Nej, definitivt inte, men några av de andra exemplen jag gav kan det vara, fråga vem som helst som har minsta utbildning inom ämnet.

koranens gud kallas för den bästa vilseledaren, i kristendom är det djävulen, inte Gud.
Citera
2017-05-16, 20:00
  #618
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Nej, definitivt inte, men några av de andra exemplen jag gav kan det vara, fråga vem som helst som har minsta utbildning inom ämnet.

koranens gud kallas för den bästa vilseledaren, i kristendom är det djävulen, inte Gud.

fråga vem som helst som har läst Koranen eller en av dess översättningar. eller så kan du ju läsa den själv.
Citera
2017-05-16, 20:14
  #619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
fråga vem som helst som har läst Koranen eller en av dess översättningar. eller så kan du ju läsa den själv.

Är det för att koranen är mannen i dina ögon och bibeln/GT är kvinnor och därför är koranen värd dubbelt så mycket? Borde det inte vara så att den som uppenbart stulit (plagierat) är mindre värd?

Bara för att "GRR Martin" tror att han skrivit den nya sagan om ringen så betyder det inte att det är så.

edit: jag har för övrigt gjort det, frågat alltså, och jag har fått ungefär det svaret som jag skriver här, bara något mer detaljerat.
Citera
2017-05-16, 20:19
  #620
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Är det för att koranen är mannen i dina ögon och bibeln/GT är kvinnor och därför är koranen värd dubbelt så mycket? Borde det inte vara så att den som uppenbart stulit (plagierat) är mindre värd?

Bara för att "GRR Martin" tror att han skrivit den nya sagan om ringen så betyder det inte att det är så.

edit: jag har för övrigt gjort det, frågat alltså, och jag har fått ungefär det svaret som jag skriver här, bara något mer detaljerat.

om du hade läst den så hade du vetat att den inte är nåt plagiat.
Citera
2017-05-16, 20:22
  #621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Är det för att koranen är mannen i dina ögon och bibeln/GT är kvinnor och därför är koranen värd dubbelt så mycket? Borde det inte vara så att den som uppenbart stulit (plagierat) är mindre värd?

Bara för att "GRR Martin" tror att han skrivit den nya sagan om ringen så betyder det inte att det är så.

edit: jag har för övrigt gjort det, frågat alltså, och jag har fått ungefär det svaret som jag skriver här, bara något mer detaljerat.

Om du hade läst böckerna den plagierar så hade du vetat att den är det.
Citera
2017-05-16, 20:26
  #622
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Om du hade läst böckerna den plagierar så hade du vetat att den är det.

jag har läst både GT och NT. dom nämns båda i Koranen btw. du borde bilda dig lite.
Citera
2017-05-16, 20:45
  #623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
jag har läst både GT och NT. dom nämns båda i Koranen btw. du borde bilda dig lite.

Jag med! Och jag vet! Det är ju ett plagiat som sagt, du borde bilda dig lite.
Citera
2017-05-16, 20:46
  #624
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jag med! Och jag vet! Det är ju ett plagiat som sagt, du borde bilda dig lite.

men du har inte läst Koranen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback