Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Högst troligt att han får det bekvämt. Bara att kolla på andra uppmärksammade fall där gm kommer ut. Efter diskotektsbranden i GBG på 90-talet talades det om en tand för tand, död åt alla fyra Alla är fria idag och lever helt fritt. Detsamma gäller för en man som var med i vad som klassas som Sveriges brutalaste gruppvåldtäkt. För övrigt är våldtäkt tabu i svenska fängelse. Åker kanske på någon misshandel som Hagamannen annars är det lungt. Det är oftast verkligheten.

Dom från diskobranden har alla nya namn och skyddad identitet, en av dom flydde utomlands och resten vågar knappt gå ut ur dörren även om dom har skyddad identitet och ingen vet vart dom är.
Citera
2017-05-16, 16:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Har det kommit fram hur hon blev mördad?

Nej, det brukar vi inte få veta förrän vid ett eventuellt åtal. Då står det i FUP:en.
Citera
2017-05-16, 17:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Men som tidigare nämnt, han och detta fall är inte jämförbart.

I Litauens fall fann man BDSM porr, massvis, på hans mobiltelefon. Likaså fann man hans sperma/dna på husväggen mitt emot kaffet där han brukade spana på Lisa Holm under arbetstid.

I detta fall kan det gå åt helsike... varför? om hon blev "misshandlad till döds" så kan gärningsmännen beskylla varandra- och således kan domstolen inte finna den egentliga mördaren.
De är ute efter slaget som berövade hennes liv, och om hon mottagit flertal, och de alla erkänner, så kan ingen av männen åka dit för mord.

Nu tycker jag inte att ett scenario där de tre männen gemensamt misshandlat den stackars flickan så att hon dog låter särskilt troligt. Än mindre att de alla skulle påstå att de slagit och så skulle ingen kunna dömas för det dödande våldet. Men ok:

- Det finns ingen automatik i bevisvärderingen som kräver att varje gärningsman som varit inblandad i ett händelseförlopp kan knytas till exakta handlingar. Domstolar har resonerat åt det hållet i vissa fall, men i andra fall inte. Det mest bekanta fallet i modern tid är väl polismorden i Malexander. Vid rättegången gick det inte att fastslå vem som hade avlossat de dödande skotten (som Arklöv senare erkände). Domstolen menade dock att övrig bevisning visade att alla hade varit så aktiva i händelseförloppet dessförinnan och samtliga avlossat skott mot poliserna att de kunde anses medskyldiga till mord allihop. Och domen höll ju som bekant hela vägen och alla de tre dömda sitter fortfarande, snart 18 år senare, inlåsta. Utan att ha fått sina livstidsstraff tidsbestämda.

- Så utgå inte från att tigande eller skyllande på varandra automatiskt hjälper de som (ev) är inblandade i själva mordet.

Nu tror jag inte personligen att det var så det gick till. En person är skyldig, eller så är det ett ovanligt korkat försök att dölja död till följd av olyckshändelse/drogöverdos.

Tror inte heller att vi behöver oroa oss nämnvärt. Det allra mesta talar för att det här kommer att klaras upp. Om inte den skyldige erkänner kommer de andra att förse polisen med info som tillsammans med teknisk bevisning och övrig fakta i målet räcker för fällande dom.
Citera
2017-05-16, 17:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi vet inte exakt varför de tre är tagna. Sånt delar ju inte polisen med sig av. Men de tre blev anhållna på sannolika skäl innan Tova hittades. De skulle till polisen för att bli förhörda som vittnen, men blev istället anhållna. Så något de sa stämde kanske inte överens med infon som polisen hade.

Vad talar emot gruppen?

- En av de är Tovas ex som Tovas föräldrar polisanmält tidigare för misshandel av Tova.
- Det sista ställe som Tova varit är hos honom. Efter det har ingen sett henne.
- Hennes mobil tror jag (minns inte riktigt) kan ha gett ifrån sig sin sista signal i det område där han bor.
- Hennes kropp hittades i vattnet vid exets hus.
- Hon verkar ha ringt från huset.
- Hur de andra två kopplas ihop med Tovas försvinnande och mord vet vi inte. Mobiltrafik? Någon som sett dem i närheten?
- Sen kan det finnas blodspår i huset eftersom hon blivit utsatt för våld.

Jag stör mig på att det inte stämmer med telefonsamtalet vid halvtio-tiden lö kväll ( som ska visa att hon då var vid liv) kontra att vittnet såg båten på sjön med tre personer tidigare på em/kväll.

Kan det trots allt vara så att det inte var ett telefonsamtal utan ett SMS, glatt kan det ju vara med en massa smileys? Skickat av GM?
Citera
2017-05-16, 17:02
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Går rykten om att det finns en video på mordet som polisen inte gått ut med än. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Vart har du hört/sett det ryktet?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Visst. Men jag skulle tro de har städat efteråt. Fast polisen har ju en sån där apparat som kan belysa ytor och se borttvättat blod. Så det hjälper ju inte att städa.

Precis, det hjälper föga att försöka tvätta bort blod, det går i många fall att se spår av blod trots storstädning.

Ponera att tre olika skoavtryck i blod framträder, då är det självklart att misstänka personer som har en påvisad anknytning till Tova under den aktuellakvällen, särskilt om de är tre personer som kan misstänkas ha setts av ett vittne.
Citera
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Blund
Hillbillysarna har säkert rökt på innan de träffade offret. I en av domarna mot alfahillbillysen så erkänner han ett längre missbruk av cannabis. Till de som vill legalisera cannabis, så här illa kan det gå när hillbillysar röker på. Fan ta dem.

Så vadå, menar du att mordet hände på grund av cannabis och killarna var i en rökdimma eller? För det är vad jag tolkar i din text.
Annars kan man ju argumentera på det sättet du gör om allt annat.

"Jeffrey Dahmer gillade öl! Kolla vad som händer när folk dricker öl".

Tror dessa typer har en del hjärnspöken och att cannabis inte direkt får dem att må bättre... men det är nog inte på det sättet du försöker lägga upp det på.
Citera
2017-05-16, 17:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Det tråkiga förutom att Tova är mördad är ju att detta är så lika Holm-mordet. Detta kommer nu att ältas hela sommaren om och om igen även fast GM är sannerligen självklar. Och vad detta kommer att kosta pengar.

Varför inte bara pressa skiten ur den här Billy och ge honom en ståplats i Nybroviken. Billigt och effektivt.

På vilket sätt är det likt Lisa Holm-mordet? De var blonda och försvunna ett tag. Annars ser jag inga likheter.

Lisa: Dödad av utländsk arbetare på området.
Tova: Troligtvis dödad av sin svenska pojkvän som misshandlat henne vid tidigare tillfällen.

Lisa: Tvingad till det hus där hon dödades.
Tova: Kom dit frivilligt.

Lisa: Ihopklämd i ett klädskåp.
Tova: Slängd i en sjö.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 17:08.
Citera
2017-05-16, 17:03
Medlem
Finns de nån uppgift hur tova tog sig till gården? Inte precis gångavstånd,har passerat den nämnda gården och de är en bit ifrån forsa ändå
Citera
2017-05-16, 17:04
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag stör mig på att det inte stämmer med telefonsamtalet vid halvtio-tiden lö kväll ( som ska visa att hon då var vid liv) kontra att vittnet såg båten på sjön med tre personer tidigare på em/kväll.

Kan det trots allt vara så att det inte var ett telefonsamtal utan ett SMS, glatt kan det ju vara med en massa smileys? Skickat av GM?

Kanske var ute med båten vid ett tidigare tillfälle?
Citera
2017-05-16, 17:06
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Kanske var ute med båten vid ett tidigare tillfälle?

Det verkade ju som om detta vittne var viktigt, man började väl leta i sjön efteråt.
Citera
2017-05-16, 17:08
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
På vilket sätt är det likt Lisa Holm-mordet? De var blonda och försvunna ett tag. Annars ser jag inga likheter.

Lisa: Dödad av utländsk arbetare på området.
Tova: Troligtvis dödad av sin svenska pojkvän

Lisa: Tvingad till det hus där hon dödades.
Tova: Kom dit frivilligt.

Lisa: Ihopklämd i ett klädskåp.
Tova: Slängd i en sjö.

Jag syftar mer på drevet i media. detta kommer ju att skrivas om flera veckor framöver.

Ett annat scenario som slog mig är;
Tänk om Tove och hennes ex träffats på gården, tänder på-/super på och och börjar gräla, varpå Tova får snetändning hindras av sitt ex att lämna och får panik och springer till närliggande sjön och försöker att simma till säker plats och helt enkelt drunknar. Kanske ett långskott, men vem fan vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in