2017-05-16, 16:45
Medlem
BoISarens avatar
Sammanfattning finns i trådstarten!

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)

//Mod
Citera
2017-05-16, 16:46
Medlem
En sak bara... Gården i fråga ligger i Forsa. Vilket är en helt annan by än Njutånger där Tova bodde. Gården ligger väldigt avsides från "centrum" i Forsa där bussarna stannar. Alltså inte gångavstånd. Forsa i sin tur ligger 1 mil från Hudiksvall. Hon "gick inte förbi hans hus" påväg till den planerde feste. alltså. Hon måste åkt bil, blivit skjutsad eller hämtad.
Citera
2017-05-16, 16:46
Medlem
AsburyPerks avatar
Går rykten om att det finns en video på mordet som polisen inte gått ut med än. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2017-05-16, 16:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Vad har jag missat som framkommit som gör att så många på Facebook och så många här är säkra på att de tre har mördat henne? Vad pekar på dem? Att de är anhållna förstår jag men finns det någonting annat som jag har missat? Utgår man från misshandeln? Jag öppnar sida efter sida men hittar ingenting väsentligt som får mig att känna mig hyfsat säker på att de har rätt män. Ta nu inte mig för en konspirationsteoretiker som alltid vimsar runt i denna typ av trådar och inte heller för en moralnisse som predikar om att de inte är skyldiga förrän de är dömda - utan jag är uppriktigt intresserad.

Vi vet inte exakt varför de tre är tagna. Sånt delar ju inte polisen med sig av. Men de tre blev anhållna på sannolika skäl innan Tova hittades. De skulle till polisen för att bli förhörda som vittnen, men blev istället anhållna. Så något de sa stämde kanske inte överens med infon som polisen hade.

Vad talar emot gruppen?

- En av de är Tovas ex som Tovas föräldrar polisanmält tidigare för misshandel av Tova.
- Det sista ställe som Tova varit är hos honom. Efter det har ingen sett henne.
- Hennes mobil tror jag (minns inte riktigt) kan ha gett ifrån sig sin sista signal i det område där han bor.
- Hennes kropp hittades i vattnet vid exets hus.
- Hon verkar ha ringt från huset.
- Hur de andra två kopplas ihop med Tovas försvinnande och mord vet vi inte. Mobiltrafik? Någon som sett dem i närheten?
- Sen kan det finnas blodspår i huset eftersom hon blivit utsatt för våld.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 16:52.
Citera
2017-05-16, 16:50
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Vad har jag missat som framkommit som gör att så många på Facebook och så många här är säkra på att de tre har mördat henne? Vad pekar på dem? Att de är anhållna förstår jag men finns det någonting annat som jag har missat? Utgår man från misshandeln? Jag öppnar sida efter sida men hittar ingenting väsentligt som får mig att känna mig hyfsat säker på att de har rätt män. Ta nu inte mig för en konspirationsteoretiker som alltid vimsar runt i denna typ av trådar och inte heller för en moralnisse som predikar om att de inte är skyldiga förrän de är dömda - utan jag är uppriktigt intresserad.
Vad som pekar på främst hennes X allafall? Jadu, vad sägs om att hon hittats i vattnet nära hans hem. Och ett samtal från hans hus från hennes telefon. För att sedan hittas mördad där i krokarna? Själv tror jag inte på slumpen allafall, vilket du tydligen verkar göra. Har du några andra vettiga förslag på GM så vore det högst intressant att höra
Citera
2017-05-16, 16:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Går rykten om att det finns en video på mordet som polisen inte gått ut med än. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Det är nog rent påhitt. Finns ju redan ett påhitt i tråden om att hon filmats i en butik där hon förföljts av okända män. Det stämmer inte säger de med koppling till affären

Om polisen hade haft en video skulle de tre anhållits för mord direkt. Mord blev det först efter att Tova hittades.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 16:58.
Citera
2017-05-16, 16:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi vet inte exakt varför de tre är tagna. Sånt delar ju inte polisen med sig av. Men de tre blev anhållna på sannolika skäl innan Tova hittades. De skulle till polisen för att bli förhörda som vittnen, men blev istället anhållna. Så något de sa stämde kanske inte överens med infon som polisen hade.

Vad talar emot gruppen?

- En av de är Tovas ex som Tovas föräldrar polisanmält tidigare för misshandel av Tova.
- Det sista ställe som Tova varit är hos honom. Efter det har ingen sett henne.
- Hennes mobil tror jag (minns inte riktigt) kan ha gett ifrån sig sin sista signal i det område där han bor.
- Hennes kropp hittades i vattnet vid exets hus.
- Hur de andra två kopplas ihop med Tovas försvinnande och mord vet vi inte. Mobiltrafik? Någon som sett dem i närheten?
- Sen kan det finnas blodspår i huset eftersom hon blivit utsatt för våld.

Brottsrubricering kan ju komma att ändras.

Kan vara så enkelt som att polisen har hittat tre olika skoavtryck i blod.
Citera
2017-05-16, 16:53
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Har det kommit fram hur hon blev mördad?
Citera
2017-05-16, 16:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Brottsrubricering kan ju komma att ändras.

Kan vara så enkelt som att polisen har hittat tre olika skoavtryck i blod.

Visst. Men jag skulle tro de har städat efteråt. Fast polisen har ju en sån där apparat som kan belysa ytor och se borttvättat blod. Så det hjälper ju inte att städa.
Citera
2017-05-16, 16:54
Medlem
AsburyPerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är nog rent påhitt. Finbs ju redan ett påhitt i tråden om att hon filmats i en butik där hon förföljts av okända män. Det stämmer inte säger de med koppling till affären

Om polisen hade haft en video skulle de tre anhållits för mord direkt. Mord blev det först efter att Tova hittades.
Fast videon kan väl ha hittats efter folk blivit anhållna? Säkert påhitt iof.
Citera
2017-05-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Vad som pekar på främst hennes X allafall? Jadu, vad sägs om att hon hittats i vattnet nära hans hem. Och ett samtal från hans hus från hennes telefon. För att sedan hittas mördad där i krokarna? Själv tror jag inte på slumpen allafall, vilket du tydligen verkar göra. Har du några andra vettiga förslag på GM så vore det högst intressant att höra

Nej, inte en enda. Och nej jag tror inte på slumpen och stör mig något oerhört på folk som gör det i denna typ av trådar även om det finns 900 indicier som pekat åt ett håll fortfarande står fast om att den personen är oskyldig. Jag fick tillräckligt bra svar av många för att få mer kött på benen och det var mitt syfte med min post. Så ska du angripa mig så gör det inte för att jag tror på slumpen för det gör jag inte utan för att jag denna gång haft svårt att hänga med i tempot.
Citera
2017-05-16, 16:57
Medlem
Kan säga med säkerhet att Jimmy bor hemma hos Billy. Billys pappa bor inte på den adressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in