Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Vad har jag missat som framkommit som gör att så många på Facebook och så många här är säkra på att de tre har mördat henne? Vad pekar på dem? Att de är anhållna förstår jag men finns det någonting annat som jag har missat? Utgår man från misshandeln? Jag öppnar sida efter sida men hittar ingenting väsentligt som får mig att känna mig hyfsat säker på att de har rätt män. Ta nu inte mig för en konspirationsteoretiker som alltid vimsar runt i denna typ av trådar och inte heller för en moralnisse som predikar om att de inte är skyldiga förrän de är dömda - utan jag är uppriktigt intresserad.
Vi vet inte exakt varför de tre är tagna. Sånt delar ju inte polisen med sig av. Men de tre blev anhållna på sannolika skäl innan Tova hittades. De skulle till polisen för att bli förhörda som vittnen, men blev istället anhållna. Så något de sa stämde kanske inte överens med infon som polisen hade.
Vad talar emot gruppen?
- En av de är Tovas ex som Tovas föräldrar polisanmält tidigare för misshandel av Tova.
- Det sista ställe som Tova varit är hos honom. Efter det har ingen sett henne.
- Hennes mobil tror jag (minns inte riktigt) kan ha gett ifrån sig sin sista signal i det område där han bor.
- Hennes kropp hittades i vattnet vid exets hus.
- Hon verkar ha ringt från huset.
- Hur de andra två kopplas ihop med Tovas försvinnande och mord vet vi inte. Mobiltrafik? Någon som sett dem i närheten?
- Sen kan det finnas blodspår i huset eftersom hon blivit utsatt för våld.