Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-15, 22:32
Medlem
Mötte precis räddningstjänsten med båt på väg ut mot forsa.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa73
Hörde att Tova fastnat på övervakningsfilm från butiken Rätt pris i Iggesund på lördagskvällen. Då var det två killar som stod och spanade in henne. När hon gick ut så gick dom efter...detta ska INTE vara samma killar som är anhållna..

Vem har du hört det ifrån? Isåfall känns det som ett hett spår. Den som blivit förhörd idag borde ju brutit ihop som sagt om han var skyldig, de ser ju inte så hårdnackade ut som någon tidigare skrev. Men vänligen hänvisa till någon slags källa om du kommer med såna påståenden...
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Tänk att det har jag redan förstått!

Jag undrar bara när man kom till den insikten, om man var införstådd redan från start, eftersom man exkluderade Missing People, försvarsmakten med JAS och värmekameror, Hemvärnet...

Hela detta letande från start, det är ett eftersök, letandet efter Tovas skal, hennes döda kropp!
Kanske locket är på, man har hittat kroppen och man letar efter brottsplatsen?
Citera
2017-05-15, 22:33
Medlem
Nosemonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Jag kan tänka mig en vild kväll i stugan med "Bullen". Lite knark och lite mys. Hon överdoserar och dör. Snubben får panik, ringer polarna och tillsammans åker dom iväg och dumpar kroppen.

Hon verkar verkligen vara knarkartypen. Aldrig missat en simtävling utan att meddela, tränar barn osv. Hur tänkte du där Sherlock?

Sluta snacka skit om denna tjej som ingen av oss känner!
Citera
2017-05-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Nej, först gjorde kompisar det. Som också pekade ut misstänkta gärningspersoner.

Innehållet i det samtalet är nog nyckeln till vad som hänt Tova
Citera
2017-05-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Försöker bilda en karta över insatser mm, men jag saknar fortfarande exakt plats där de tre männen ska ha setts som försökte skydda ansikten? Har tyvärr bara två uppgifter, som är kontraproduktiva. Tacksam om en säker källa kan ge plats för den vittnesobservationen.

Att döma av var polisen spärrat av och sökt under dagen, så är det detta skogsområde.

61°41'19.8"N 16°59'02.8"E

https://goo.gl/maps/t9yUphBcM4D2
Citera
2017-05-15, 22:35
Bannlyst
Hon är mördad tyvärr
De letar efter hennes kropp enligt vad jag vet. Polisen har fått info och fått namn på gärningsmannen. Han sitter säkert bakom lås och bom men nekar och har inte givetvis inte heller avslöjat var Tovas kropp finns.
Citera
2017-05-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
För de som tror att en björn har dödat henne så är det endast tre personer som avlidit av björnattack sedan 1902. Högoddsare.

Jo men den statistiken är väl lite missvisande. Samtliga 3 har blivit dödade de sista 15åren. Och det är ganska många som blivit attackerade. Inte för att jag tror det som mest sannolikt, men utesluter inte det.

Att en 19 årig aktiv tävlings simmerska ska ha flippat ur på någon tung drog låter inte så jättesannolikt heller.

Om sällskapet är anhållna för att fört bort henne mot hennes vilja så kan det vara så enkelt att hon skulle få skjuts till festen från butiken? men de tyckte att hon skulle festa hemma hos dom o körde hem till gården istället trots protester. Där har vi människorov. Hon kanske lämnade för att gå eller möta upp en skjuts och gick längs en mörk väg.

Då kan det vara en bil som kört på, björn (osannolikt men inte omöjligt). Eller så håller hon sig borta frivilligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Föräldrar?
Vet inte vilka, men gissar oxå på föräldrar. I lördags hade hon avslutning för en barngrupp hon haft på simträning. Och skulle ha en till avslutning för en annan grupp på söndagen, men kom aldrig dit... Det var i och med detta dom förstod att något inte var som det skulle!
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journeyman87
Att döma av var polisen spärrat av och sökt under dagen, så är det detta skogsområde.

61°41'19.8"N 16°59'02.8"E

https://goo.gl/maps/t9yUphBcM4D2

hah, jo, huset hade vi andra också koll på.. jag efterfrågade snarare de utökade kontrollerna.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Efter det vi hittills vet så är sannolikheten närmre 90% att det är rätt GM som sitter häktade - någon av dem vet och/eller har varit med vid försvinnandet och dödat henne. Finns flera indicier som tyder på detta... Hata slumpen!
Citera
2017-05-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Hur fan vet du det? Sluta leka Allan och säg det du vet i så fall. Annars kan du hålla dig borta från den här diskussionen.

Vill tro du på rykten som folk "hört" så gör det du. Jag kan bara säga att jag vet att några övervakningskameror inte gåtts igenom, räkna ut själv och sluta spela dum. Kanske du som borde hålla dig borta från diskussionen om du tycker påhittat bullshit för fallet framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in