2017-05-16, 16:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Om jag inte hade dödat någon vid sju och ett halvt års ålder hade jag vetat det också.
Bara att gratulera!
Måste vara jobbigt att vara någon form av unik supermänniska och nedlåta sig till att debattera på ett forum som detta.

Synd att du inte utnyttjar ditt ofelbara minne när du får frågor om saker som skett tidigare
Citat:
Leta utifrån mitt inlägg.

Jag är tacksam att du delar med dig av din visdom som dessa pärlor:
Citat:
Outbildad kvinna?

Outbildad kvinna??

Tack!
Citera
2017-05-16, 16:50
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Den som mördade Kevin har med största sannolikhet varit våldsam både före och efter mordet. Det är stor sannolikhet för personlighetsstörning på den som gjort det. Ingen av killarna som påstods ha mördat Kevin visar några tendenser till personlighetsstörning, inte ens incidenten med 14-åringen. Han genomför inget samlag för han tyckte hon var för ung. Så hade inte en personlighetsstörd person resonerat. Inget tyder på vare sig våld eller tvång i situationen med den unga tjejen.

Nu tummar du lite på sanningen. Han hade inget samlag för han fick inte upp den...
Citera
2017-05-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Robin säger också:

Det är han alltså inte eftersom »dömd« är en juridisk term. Du behöver inte svara med några insinuerade motargument. Han är inte dömd, punkt slut.

Jo, han är dömd. Blir man inte dömd när RS går ut i medierna och utmålar en som mördare? Och är det inte en dom att ha socialen och psykiater springande efter sig stup i kvarten? Ordet kan dessutom användas på annat sätt än bara som juridisk term.
Citera
2017-05-16, 16:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara att gratulera!
Måste vara jobbigt att vara någon form av unik supermänniska och nedlåta sig till att debattera på ett forum som detta.

Synd att du inte utnyttjar ditt ofelbara minne när du får frågor om saker som skett tidigare

Jag är tacksam att du delar med dig av din visdom som dessa pärlor:

Tack!
Eh vad?
Citera
2017-05-16, 16:53
Medlem
Citat:
Eh vad?

Har du tittat på länken jag gav dig än?
Citera
2017-05-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Den som mördade Kevin har med största sannolikhet varit våldsam både före och efter mordet. Det är stor sannolikhet för personlighetsstörning på den som gjort det. Ingen av killarna som påstods ha mördat Kevin visar några tendenser till personlighetsstörning, inte ens incidenten med 14-åringen. Han genomför inget samlag för han tyckte hon var för ung. Så hade inte en personlighetsstörd person resonerat. Inget tyder på vare sig våld eller tvång i situationen med den unga tjejen.

Jag tycker dock att det är värt att beakta att han inte endast haft kontakt med en minderårig flicka och erbjudit sig att ställa upp på sex. Han var dessutom hjälplärare på hennes skola.
Citera
2017-05-16, 16:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Jag tycker att det är lite märkligt att styvmamman först berättar att barnen kan ha sett eller ha något med mordet att göra redan en vecka efter mordet, sen blir hon inlagd psyket. Därefter berättar pappan några veckor senare att han tror att barnen kan ha något med mordet att göra, hamnar sedan på psyket.

Med tanke på hur aktiv du är i tråden tycker jag det är anmärkningsvärt att du inte ens har den grundläggande kronologin klar för dig.
Bägge uppgifterna lämnades när de redan var inlagda för psykvård.
Dessutom säger styvmamman att hon kan gå med på att hon kanske har hört att han sa något. Sannolikt för att slippa fler frågor när hon mådde piss.
Citera
2017-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag tycker dock att det är värt att beakta att han inte endast haft kontakt med en minderårig flicka och erbjudit sig att ställa upp på sex. Han var dessutom hjälplärare på hennes skola.

Jag säger inte att det var önskvärt det han gjorde. Men det visar inte på något sätt att han är en mördare i 7-års ålder. Hade han varit störd hade han fått upp kuken och knullat henne oavsett om hon ville eller inte. Men det gjorde han inte. Den som mördade Kevin är nämligen med största sannolikhet störd.
Citera
2017-05-16, 16:58
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn

Det han gjorde vart helt moraliskt förkastligt men på vilket sätt gör det honom till en mer sannolik mördare när han var 7 år?
Citera
2017-05-16, 16:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Eh vad?
Om du inte ens vill försöka förstå hur minnet fungerar, särskilt på barn (inte på dig såklart!), är diskussion helt meningslös.
Lev du vidare i din fantasivärld. Jag ska inte störa mer.
Citera
2017-05-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Nu tummar du lite på sanningen. Han hade inget samlag för han fick inte upp den...

Med andra ord.. han tänder inte på barn. Varken tvång eller våld förekom heller vad jag förstått. Så någon speciell bäring på att detta skulle visa att han är gravt störd har det inte. Visar snarare tvärtom.
Citera
2017-05-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op3n
Tycker det låter helt rimligt. Svårt att lita på sina egna minnen eller veta vad som är riktiga minnen om man som liten blivit utsatt för det dom gått igenom. Bägge säger ju att dom inte har något minne av själva dådet, det är inget dom tror.

Att ingen av dem vet om de har gjort det eller inte gjort det låter ganska otroligt tycker jag. Å när de säger att de inte minns händelsen är väl det lite samma sak som att de menar att de inte har gjort det? Annars minns man väl, eller? Å alla samtal de måste ha haft efter det blev klarlagt att det var de, vad har de pratat om? Vad har de bearbetat? Visste de inte om de gjort det då heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in