2017-05-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag tycker det här är jättekonstigt.

Ser inte framför mig hur de här tre har haft ihjäl henne, och sen stuckit.

Svartsjuka eller hämnd för anmälan räcker liksom inte till för så mycket ondska.

Blev väl ännu förbannad när han fick brev från polisen att han är polisanmäld. Han kanske fick det samma vecka.
Citera
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Absolut. Men ponera på detta, du och ditt ex sniffar något - hon får en OD och dör. Du och dina vänner får panik, vad gör ni?

Du kommer i panik dumpa kroppen- dessa är även 20 åringar och säkerligen inte de smartaste.
Är det mord ? givetvis inte.

Var ju någon trippelmördare här i Sverige, någon invandrare, han avrättade 3 st i uddevalla och flydde till Libanon.
Säkerligen inte planerat mord där heller, då han valde att fly landet i slutändan.

När man är 20år är man inte 5år. Fick hon en OD så visst, då får hon skylla sig själv helt enkelt.

Man dumpar inte en annan människa som OD:ar om man är oskyldig, man ringer ju ambulans eller någonting iallafall OM nu inte själv är stenhög och får en snetändning samt extrem paranoia.

Varför skulle det inte vara ett planerat mord om man flyr landet? Just det pekar ju på att det är det.
Citera
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Vi får väl se vad GW konkluderar, han brukar ha rätt. Jag tror det är tre sjuka ungdomar som förgripit sig på henne och sen har de hetsat varann till den nivå att det gått för långt. Att de dyker kan ju vara för att de söker ett mordvapen..

Den ena GM är Tovas ex, tror inte han inbjuder sina kompisar att gå lös på henne. Men. Man vet aldrig.
Citera
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Snacka om att vara hjärndöd om man mördar en person som anmält en för misshandel 2 månader tidigare, sedan är det också ditt ex.

Nejnej polisen kommer inte spana in mig :o :whoco5: :whoco5: :whoco5: :whoco5:
På fyllan eller påverkad av droger tänker man nog inte så långt.
Citera
2017-05-16, 13:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Svartsjuka eller hämnd för anmälan räcker liksom inte till för så mycket ondska.

Det är inget som säger att alla 3 dödat henne. Det mer troliga är att exet dödat henne och de andra hjälpt till med att t ex få bort kroppen.

Svartsjuka män och kvinnor är inte ovanliga som mördare. När det gäller mord på kvinnor så blir de flesta kvinnor dödade av en man de har varit ihop med eller är ihop med. Extremt sällan blir de dödade av någon annan.
Citera
2017-05-16, 13:48
Medlem
Kroppen är hittad I sjön. Hon är "bragd om livet". De har alltså bevis för mord. Killarna nekar helt. Men de är på sannolika skäl misstänkta för mord och delaktighet i mord. Vilket är den HÖGRE misstankegraden. Naturligtvis kommer de neka tills förhörsledarna lägger fram bevisföringen. När de är överbevisade lär de bli mer samarbetsvilliga men skylla ifrån sig.

Suck.
Citera
2017-05-16, 13:49
Medlem
Reimers avatar
Verkar ju inte direkt bli svårlöst men fy fan, stackars anhöriga, det måste vara det värsta besked man kan få som anhörig att ens nära och kära är funnen mördad.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Väldigt märkligt att hon frivilligt verkar ha varit hos och varit glad med ett ex, antingen samma kille hon blivit ihop med eller en annan som hon senare är ihop med mer nyligen, för två månader sedan, som hon polisanmält för misshandel. Sedan dennas inavlade "kompisar".

Varför umgås man med sina ex och en person man nyligen anmält för misshandel, som alltså brukar slå en? Verkar mycket märkligt. Då kan det mycket väl vara planerat och av hämndmotiv att han förberett att misshandla och mörda henne som hämnd för att hon polisanmält honom.
Sant, det är märkligt.
Och av den anledningen så undrar jag om det kan vara så sjukt att hennes f.d. pojkvän har brukat sina kompisar till att lura tjejen till en viss plats där den f.d. pojkvännen spöade upp henne som hämnd för polisanmälan?
Enligt uppgifter i tråden (med länk till media) så hade hon ett glatt telefonsamtal med någon. Kanske hennes f.d. pojkvän anlände efter samtalet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Ok någon slags sammanfattning av det SVT visade av presskonferensen.

De sitter häktade för människorov men de ska delges misstanke om delaktighet i mord (alla tre) alla tre nekar, gissar till människorovet då eftersom de inte delgetts misstanke för mord än.

Tecken på våld. Ingen rimlig förklaring annat än att annan vållat det. Är olycka helt uteslutet då antar jag? Alltså påkörd osv som det spekulerats om i tråden.

Hon hittades i vattnet nedanför fastigheten.

Fattade jag rätt eller missade jag ngt av vikt?

Nja de beror på, de kan ju ändras under utredningen, men de verkar ju som att dom letar efter ett mordvapen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är inget som säger att alla 3 dödat henne. Det mer troliga är att exet dödat henne och de andra hjälpt till med att t ex få bort kroppen.

Svartsjuka män och kvinnor är inte ovanliga som mördare. När det gäller mord på kvinnor så blir de flesta kvinnor dödade av en man de har varit ihop med eller är ihop med. Extremt sällan blir de dödade av någon annan.

Men att de andra 3 går med på sånt? Att de delar samma ondska, hur går det till? Och detta är ju inte strategiskt tänkande vuxna, det är ju mentalt retarderade snorvalpar förmodligen.

Har de gjort allt detta skulle två av dem ha brutit ihop vid det här laget, men det har de inte..
Citera
2017-05-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
Jag tror att de erkänt. Det är därför polisen visste var de skulle leta, inte ta in mp osv.

För ett vittne sett en båt med tre personer i som betedde sig märkligt , därför letade dom i sjön
Citera
2017-05-16, 13:50
Medlem
Citat:

Som jag skrivit förr, lägg till alkohol eller droger och återigen, det behöver inte vara ett planerat mord, eller ens ett mord- kan vara ett dråp/olycka.

Jag menar,vi säger att du är full och knuffar någon som faller ned i en trappa och dör. När du är full och påverkad, så kommer du hamna i panik och säkerligen göra något korkat, kanske dumpa kroppen i en sjö.

Dessa behöver inte vara mördare, detta kan ha varit deras värsta mardröm och något som de aldrig planerat eller velat.

Lite skillnad på Lisa Holm, där gärningsmannen hade hela telefonen full med BDSM porr, hans dator hade sexspel med animerade tjejer med enorma bröst och han brukade runka på väggen i huset med ett fönster mot kaffet där Lisa arbetade och han jobbade på dagarna(genom DNA/Sperma bevisning på väggen) likaså fann man tejp och rep i hans lada- dvs han hade nog planerat detta ett bra tag, eller kunde inte kontrollera sig till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in