2017-05-16, 07:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jasså konstapeln. Några bevis på det?

Du (och andra) har klagat på att det som presenteras är ensidigt till fördel för barnen. Igår gick RS till motangrepp och drog fram sitt bästa (får man anta) kort. Det visade sig vara ett rejält självmål.
Som det ser ut nu är det seger på knockout för DJ och det han säger är sanningen. Men sista ronden återstår.
Citera
2017-05-16, 07:58
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du (och andra) har klagat på att det som presenteras är ensidigt till fördel för barnen. Igår gick RS till motangrepp och drog fram sitt bästa (får man anta) kort. Det visade sig vara ett rejält självmål.
Som det ser ut nu är det seger på knockout för DJ och det han säger är sanningen. Men sista ronden återstår.

Ett rejält självmål? Alldeles nyss sa du väl att det var falsering vi pratade om? Men visst hur var det ett självmål? Och det fanns väl trots allt en teckning/anteckning trots att ni hävdade att något sånt absolut inte fanns?
Citera
2017-05-16, 08:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ett rejält självmål? Alldeles nyss sa du väl att det var falsering vi pratade om? Men visst hur var det ett självmål? Och det fanns väl trots allt en teckning/anteckning trots att ni hävdade att något sånt absolut inte fanns?

Hur fan kan du stå ut med att fabulera hela tiden. Jag har inte sagt att den inte fanns, jag inte heller sett någon annan som påstår detta, men det är väl meningslöst att be dig om källa som vanligt.

Däremot lyfte bl.a. jag fram möjligheten att det kanske var en efterkonstruktion.
Citat:
Känns märkligt om detta är en dagbok som är skriven direkt. Varför skulle pappan själv återskapa teckningen, som han nyss har rivit, i sin egen dagbok!?
Kan det vara en efterhandskonstruktion?
Men om detta stämmer så talar det verkligen för RS historia.
Vilket visade sig vara helt korrekt.
Citera
2017-05-16, 08:29
Medlem
Citat:

Tror du att detta är typ paradise hotel? Seger, knockout... RS, åklagaren och andra utredare kan bara presentera fakta från utredningen. Det var ju exempel på sådant dokumentären inte har tagit upp, men som nu tydligen ska tas upp. Patetiskt att prata om fabulering eller tro något annat. Utredningen finns och det handlar om att inte ensidigt lyfta fakta och omständigheter från den i en dokumentär. Hur man sen värderar alla omständigheter är något annat.
Citera
2017-05-16, 08:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
RS, åklagaren och andra utredare kan bara presentera fakta från utredningen.
Poängen är ju precis det. Det var inte fakta de presenterade. Det var (i bästa fall) grovt vilseledande. Igen.
Jag har försökt få dig att erkänna detta men du nekar i sten. Släpper detta nu.
Citera
2017-05-16, 08:42
Medlem
p.norths avatar
Man kan väl för fan inte döma någon bara på antagande eller att man får en känsla, jag antar att det finns ett antal troll härinne och jag får en känsla att man bajsar ner tråden medvetet, typ
Citera
2017-05-16, 09:23
Medlem
Citat:
Poängen är ju precis det. Det var inte fakta de presenterade. Det var (i bästa fall) grovt vilseledande. Igen.
Jag har försökt få dig att erkänna detta men du nekar i sten. Släpper detta nu.

Att pappan har ritat något som är daterat stämmer ju. Det är fakta.

Sen kan man hävda att han var i ett visst tillstånd eller inte när han gjorde det. Det vet inte jag om han var eller i så fall vilket tillstånd. Man kan hävda att han var på psyket pga av psykiska problem. Vad dessa beror på vet inte jag. Det skulle kunna bero på att han har psykiska problem sedan tidigare, eller hans barn var misstänkta för delaktighet, eller att han trodde/visste att de var delaktiga i ett brott eller av helt andra skäl. Det vet inte jag. Pappan kan ha återskapat något som sonen beskrivit tidigare, eller så har han fantiserat. Det vet inte jag.

Det jag vet idagsläget är att det finns en anteckning som innehåller en ritning/beskrivning som är daterad.

Det är inte vilseledande, men alla som vill avfärda teckningen utan resonemang kan hävda att den är vilseledande. Det är ju den enkla vägen.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-16 kl. 09:50.
Citera
2017-05-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Tråkigt att Yrsa blivit galen:
Yrsa har ju alltid hållit SÅC och andra inblandade i TQ skandalen om ryggen. Så inte så konstigt att hon ger sig in i detta. Hon har ett starkt hat mot DJ efter TQ fallet. Hon gav exakt samma kritik då.

Hon skrev bla förordet till kwastens bok om TQ.
Citera
2017-05-16, 09:31
Medlem
Är det bara jag som får intrycket av att Ingrid Harrysson verkar riktigt blåst när hon pratar? "Jag fick en feeling".. Hon utstrålar dumhet på något sätt. Måste ju inte vara så för det men jag tycker verkligen hon ger sken av det på något sätt.
Citera
2017-05-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Är det bara jag som får intrycket av att Ingrid Harrysson verkar riktigt blåst när hon pratar? "Jag fick en feeling".. Hon utstrålar dumhet på något sätt. Måste ju inte vara så för det men jag tycker verkligen hon ger sken av det på något sätt.

Det skrämmande är väl att hon kanske fått "feeling" i andra fall som rör barn? Finns fler oskyldigt utpekade barn eller vuxna?
Citera
2017-05-16, 10:04
Medlem
Stygotiuss avatar
Ofattbart usla barnförhör av det man sett. Hade åldern inte varit ett åtalshinder hade ingen domstol i Sverige dömt dem på underlaget vi sett. Den enda tekniska bevisningen som finns visar att fingeravtrycken INTE tillhörde MGM och barnförhören utförs i motsats till hur de ska göra. När RÅ kommer in och bombar på med ledande frågor spelar det i stort sätt ingen roll vad de säger senare - RÅ har redan planterat fantasier hos pojkarna. Man måste förstå att barn vill vara vuxna till lag, även om det innebär att de erkänner brott eller fantiserar ihop sagor.

Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3

Man märker ju att hon tror att dokumentären är någon slags hyllningsdokumentär. Så nöjd. Samma med RS.
Citera
2017-05-16, 10:04
Medlem
Det är lätt att vara efterklok, men borde inte fler tvekat inför "Kevinrapportens" innehåll och gärningsbeskrivning?

Lite citat:

Citat:
För att visa honom hur farligt det kan vara, hade styvmamman tagit hem böcker om kroppens anatomi och visat på bilderna vad som händer när man stoppar tillförseln av luft. Sjuåringen omsatte informationen till ett mordvapen.

Citat:
De var helt medvetna om att han dog. För att försäkra sig om att Kevin var död, trampade de små pojkarna med sina fötter på hans hals.

Det här måste ju vara påhitt, en sjuåring som använder en biologibok som inspiration för mord, man trampar på en liten pojkes hals, de framställs somt rena ondskan trots att de är normala barn i en trots allt rätt normal familj utan svårare sociala missförhållanden. Bara överdrivna påhitt som borde genomskådats, pinnen har inget med mordet att göra, barnen har inte berättat om Kevin under mordagen. Man har plågat barn och föräldrar som velat göra polis och myndigheter till viljes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in