Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 03:07
Medlem
Det har fungerat förr att gm skyller på varandra i vårat avlånga land och sedan gått fria då det tex inte kunnat bevisas vem som utdelade det avgörande slaget. Kan så även ske i detta fall måtro?
Citera
2017-05-16, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nu när hon är död lär brottsrubriceringen ändras från människorov till mord.

Blir dom tre killarna uppryckta nu för förhör direkt eller håller man sig till bestämda metoder?

Hur snabbt kan man få fram DNA från mordmetod? Säg att dom strypt henne, hur snabbt kan man bekräfta deras DNA från hennes hals?

Det avgör ju om det är dom eller om man ska söka helt andra personer.
Vilka är de bestämda metoderna?
Jag tippar på att de kommer att ställa dem mot väggen med vad de hittat ganska omgående ju fortare de chockar dessa pojkar med fakta ju fortare kommer någon av dem att börja böla och börja berätta.

Jag har för mig att det tog ungefär en vecka att bekräfta DNA i ett annat fall, men först ska de ju hitta det också vilket kanske inte är alldeles enkelt om hon har legat i vattnet. Och så beror det ju på om de begär prioritet hos NFC med proven vilket de kanske inte behöver göra när någon av de tre börjar böla nu på morgonkvisten.
Citera
2017-05-16, 03:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Det har fungerat förr att gm skyller på varandra i vårat avlånga land och sedan gått fria då det tex inte kunnat bevisas vem som utdelade det avgörande slaget. Kan så även ske i detta fall måtro?

Njää, troligen inte. Av flera skäl. Dels vet vi inte vad som hänt än, men det kan finnas teknisk bevisning och DNA-bevis. Dels vill dom två som inte gjort det om dom är oskyldiga inte dömas hårdare än nödvändigt om dom deltagit i efterspelet.

Hon kan ju även ha dött av en "slump". Dom var fulla, hon fick en smäll och slog i huvudet illa. Tuppade av/dog, dom blev rädda, dumpade henne och tog helt fel beslut på alla sätt och var desperata efter detta. Vi vet ju ingenting.
Citera
2017-05-16, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
så om de gick på fordon på gymnasiet antar jag de är pundare.

Nån var dömd för ringa narkotikabrott några ggr. Det här verkar vara impulsiva idioter, så innan veckan är slut har det säkert framkommit video/bild av mordet/kroppen på nån av dessas mobiler.
Citera
2017-05-16, 03:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGunsy
Dra åt helvete vad tragiskt Att farsan orkar skriva på Facebook är helt sjukt. Jag hade varit helt jävla förstörd.

Han har nog på sätt och vis förstått att hon är död hela tiden som det här har pågått, innerst inne. Även om man hoppas att hon lever. Men när man får beskedet förstår man inte det alltid på en gång som man borde. På sätt och vis, men ändå inte. Djupare tankar kommer med timmarna, att man aldrig mer kommer ses osv.
Citera
2017-05-16, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGunsy
Dra åt helvete vad tragiskt Att farsan orkar skriva på Facebook är helt sjukt. Jag hade varit helt jävla förstörd.

Det kanske han är, och skriver på Facebook och stänger av telefonen för att slippa 5000 telefonsamtal och SMS om sin döda dotter.
Citera
2017-05-16, 03:18
Medlem
Alla reagearar olika så det går nog inte att gissa sig till varför han skriver som han skriver på facebook.
Citera
2017-05-16, 03:20
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
"Någon har tagit hennes liv. [...] Livet måste ju gå vidare men jag vet inte hur."

Eh? Alltså, visst kan folk reagera olika när anhöriga avlider eller blir mördade, men man blir lite konfunderad över hans reaktion. Den verkar så platt på något sätt. Han kanske har inte accepterat saken riktigt än, eller så är det bara så att vissa uttrycker sig bättre i ord än i text.

Han är trött och har svårt att tänka, alla reagerar olika så detta har inget med tråden att göra, väntar på konspirations folk nu som tror att farsan har något med detta att göra pga av hans post på Facebook. Suck

Hoppas killarna får det ett helvete, de två jag har sett av dom så verkar dom inte få det kul i fängelse.
Citera
2017-05-16, 03:22
Medlem
BonerBatmans avatar
Vilken bottenlös tomhet hennes anhöriga måste känna nu. Jag tror han skrev det i förhoppning om att det skulle nå ut till alla som varit på och frågat var hon befinner sig hela tiden. Så att han och familjen kan få vara ifred och bearbeta det fruktansvärda som hänt.
Citera
2017-05-16, 03:29
Medlem
Känns ju inte som det var en planerad gärning. Utan mer något som gick käpprätt åt skogen under kvällen. Alkohol säkerligen inblandat och även droger är inte omöjligt med männnens tidiga narkotikadomar.Skulle förvåna mig om mer än en har varit med och bragt livet om henne. Tror på att hon och ex-pojkvännen gått iväg och grälat och sen har han fått en blackout och bragt henne om livet. Han har rusat efteråt till de andra två männen och i panik fått dem att hjälpa till och gömma henne.
Nu ska alla hålla käften om det för de har kommit överens om att inte säga något. Men någon måste ju läcka speciellt de eller den som inte varit med och berövat henne livet de tjänar inget i längden på att hålla tyst de gör bara det värre för sig själva och anhöriga.
Min hypotes!
Citera
2017-05-16, 03:31
Medlem
lighten-ups avatar
Ett tips till sammanfattningen - släng även in dessa länkar till facebookprofilerna, utifall att användarnamnen ändras:

Citat:
Tova Moberg
https://www.facebook.com/100003792005938

Jimmy Ericsson
https://www.facebook.com/100001846461992

Billy Blyfa Fagerström
https://www.facebook.com/100003264504349
Senast redigerad av lighten-up 2017-05-16 kl. 03:33.
Citera
2017-05-16, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Han har nog på sätt och vis förstått att hon är död hela tiden som det här har pågått, innerst inne. Även om man hoppas att hon lever. Men när man får beskedet förstår man inte det alltid på en gång som man borde. På sätt och vis, men ändå inte. Djupare tankar kommer med timmarna, att man aldrig mer kommer ses osv.

Sant. tar nog ett tag innan det riktigt sjunkit in. Stackars, stackars man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in