2017-05-16, 01:58
Medlem
NirvanAs avatar
Vad tyder på att hon inte frivilligt håller sig undan? hon är ju fortfarande i den åldern...
Citera
2017-05-16, 02:00
Medlem
ace_secs avatar
Vittnesiakttagelser på att gossarna var ute med båt efter kl 17. Innan Tova anlände troligtvis.

Om hon är dumpad i vatten på något sätt, kan detta tyda på att de planerade brottet.

Tycker själv inte att det låter jättesannolikt, men möjligheten finns där.

Någon som sitter på info om killarna huruvida de var fiskeintresserade/båtintresserade?
Citera
2017-05-16, 02:01
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad tyder på att hon inte frivilligt håller sig undan? hon är ju fortfarande i den åldern...

Gör hon det så är hon totalt hjärtlös mot sina anhöriga.
Citera
2017-05-16, 02:01
Medlem
Är det ett fint hus/gård, eller är de white trash som det sägs?
Finns killens(som bor på gården) pappa på Facebook?
Är det bara jag, eller är det ovanligt många mord kring Hudiksvall - för att vara ett så litet samhälle?
Citera
2017-05-16, 02:03
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5combo
Bara ja som tycker det är olämpligt av hennes farsa att skriva på facebook såhär snabbt efter vad som sker/hänt?

Nej, jag tycker att det är sjukt om det stämmer. En normal far skulle i detta läge vara en våt fläck på mattan eller en furie ute i skogen sökandes efter sin försvunna dotter. Att publicera på sociala medier dagar efter att dottern troligen har blivit mördad är inte normalt. Inte är folk så störda att gilla markeringar och emjos på facebook kan ses som en legitim del av en sorgeprocess eller ens som ett faktiskt stöd.

Om mina älskade troligen var döda skulle jag aldrig komma på tanken att göra en gråtande jävla emjo på sociala medier. Hoppas verkligen att det är en avlägsen farbror eller liknande.

Samtidigt så har vi inga normer längre så vem är jag att säga vad som är normalt.
Citera
2017-05-16, 02:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Får verkligen inte ihop de tre männen i båten och Tova? I samband med platsen som jag förstår det, men man skymtar alltså männen köra i full fart samt täcka sina ansikten. Men, detta är alltså innan hon ens försvinner? Samtidigt så bör väl dessa tre män vara just grabbarna som är anhållna? Konstigt. Var man ute och busåkte? Eller så har båten inget att göra med henne? Fyll luckorna tack.

Skrev nästan precis samma sak förra eller förrförra sidan. Fattar inget om denna båtfärd, antingen har dom "rekat", gjort annat fuffens eller så var det inte dom övh. Skulle nog vela veta ifall grabben har tillgång till båt och ifall den isåfall stämmer överrens med båten som Ulf sett. Men så torde väl vara fallet då dom är och söker just där båten setts.

Du undrade vem som sett henne kring midnatt. Hittar bara att hon ringt sin väninna något innan midnatt.
Citera
2017-05-16, 02:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Gör hon det så är hon totalt hjärtlös mot sina anhöriga.
Föräldrarna verkar överbeskyddande isf, hålla sig borta och okontaktbar några dagar som vuxen (for whatever reasons), vilka gör inte det?

Annars om brott begått verkar det helt klart finnas skumma typer i Hudiksvall... var det inte där en person nyligen åkte hem till ett random äldre par och slaktade dom efter att ha varit på bio?

Intressant också vilka enorma resurser som läggs vid människorov/försvinnande, det är som att hela samhällets resurser läggs ihop.. kosta vad det kosta vill osv.
Senast redigerad av NirvanA 2017-05-16 kl. 02:11.
Citera
2017-05-16, 02:09
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
vilka gör inte det?

Skulle aldrig göra så mot mina anhöriga, definitivt inte med den här uppståndelsen, om hon lever så vet hon om att hennes anhöriga tror att hon är död. Man utsätter inte någon man älskar för något sånt.
Citera
2017-05-16, 02:11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Föräldrarna verkar överbeskyddande isf, hålla sig borta och okontaktbar några dagar som vuxen (for whatever reasons), vilka gör inte det?

Inte om man bor hemma och kommer hem varje kväll eller har som rutin att meddela sig.

Hon lär inte ha kunnat missa att hon är saknad vid det här laget då alla möjliga antagligen försökt kontakta henne på olika sätt främst genom hennes mobiltelefon.
Citera
2017-05-16, 02:13
Medlem
8711s avatar
Om hon är bortforslad i en båt borde polisen såklart kolla upp vilken båt det är och söka efter spår och DNA på denna båt. Det är inte omöjligt att man skulle kunna hitta henne i anslutning till marinan eller liknande där båten nu står. Man borde söka däromkring.
Citera
2017-05-16, 02:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Annars om brott begått verkar det helt klart finnas skumma typer i Hudiksvall... var det inte där en person nyligen åkte hem till ett random äldre par och slaktade dom efter att ha varit på bio?

Tror inte det går under helt normalt beteende att vara 19 år och försvinna i några dygn. Speciellt inte när hon hade en viktig avslutning i söndags för sin simskola.

Sen kom försvinnandet ut i media ganska fort så det känns som att man förstått tidigt att något utöver det vanliga skett. Fråga mig inte hur man kommit till denna insikt dock.
Citera
2017-05-16, 02:14
Medlem
Hon har påträffats avliden nu enligt facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här