Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 18:08
Medlem
JoeyJrs avatar
Har Tinder börjat dö? För 1 år sen och 2 år sen så fick jag mycket mer matchningar, flertalet dejter eller vad man ska kalla det, högre kvalitet på matchningar. Nu: inte fått matches på en vecka. Det blir tamejfan aldrig matches när man sveper längre!
För exakt ett år sen: var det minst 10-20 matchningar i veckan som standard.
Vad fan har hänt? Nån som känner igen detta eller har man blitt så mkt fulare i konurrensen på ett år?
Citera
2017-05-15, 18:19
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Mycket bra analys. Känner igen mig till 100%.

Obehaglig värld vi lever i ändå. Samtidigt förstår man ju att folk vill tjäna pengar.

Jävligt obehagligt är det när man börjar sätta sig in i det och vilka implikationer det har. T ex när Facebooks newsfeed styrs av en AI vars enda mål är att optimera antal klick och tiden användaren spenderar på appen/sidan. Vad händer när AI:n matas med det faktum att folk klickar som mest på det som gör dem rasande? Användaren får fler upprörande storys, blir ännu mer upprörd... och ingen hänsyn tas till om det som visas är sant eller falsk...

För den som vill veta mer så pratar här Sam Harris med Tristan Harris, en fd Google-programmerare som nu lobbar för att införa etik i skapandet av tjänster som tenderar att kontrollera stora mängder människors liv. What Is Technology Doing To Us?
Citera
2017-05-15, 18:31
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyJr
Har Tinder börjat dö? För 1 år sen och 2 år sen så fick jag mycket mer matchningar, flertalet dejter eller vad man ska kalla det, högre kvalitet på matchningar. Nu: inte fått matches på en vecka. Det blir tamejfan aldrig matches när man sveper längre!
För exakt ett år sen: var det minst 10-20 matchningar i veckan som standard.
Vad fan har hänt? Nån som känner igen detta eller har man blitt så mkt fulare i konurrensen på ett år?

Antagligen inte fler fel på dig än vanligt :-P
Se mina tidigare inlägg här i tråden.
Citera
2017-05-15, 21:36
Medlem
Ni kvinnor som säger att man inte behöver bjuda er på drinks eller mat eller allting ljuger.. ni säger att ni inte gillar män som bjuder och betalar för allting men sen så blir ni arga om man inte gör det.

Lyckades nästan få träffa 7 olika tjejer jag lyckats få kontakt med på tinder.. det var inte lätt det och tog lång tid.. så vi hadde bra prat vi gillade kändes de som och så skulle vi bestämma träff och så sa jag nånting typ "vill bara påminna dig om att inte glömma plånboken för hört att många kvinnor brukar göra det så får killen betala för allt" så har varje tjej sagt aa självklart, men så sluta hon sammtidigt prata med mig och blev inte något träff.. varit så med varenda kvinna.. alla vill att man ska betala för dem.
Citera
2017-05-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Ni kvinnor som säger att man inte behöver bjuda er på drinks eller mat eller allting ljuger.. ni säger att ni inte gillar män som bjuder och betalar för allting men sen så blir ni arga om man inte gör det.

Lyckades nästan få träffa 7 olika tjejer jag lyckats få kontakt med på tinder.. det var inte lätt det och tog lång tid.. så vi hadde bra prat vi gillade kändes de som och så skulle vi bestämma träff och så sa jag nånting typ "vill bara påminna dig om att inte glömma plånboken för hört att många kvinnor brukar göra det så får killen betala för allt" så har varje tjej sagt aa självklart, men så sluta hon sammtidigt prata med mig och blev inte något träff.. varit så med varenda kvinna.. alla vill att man ska betala för dem.

Haha, men för sjutton, är du seriös? Tycker du att en sådan kommentar gör att du framstår som en resonabel och varmhjärtad människa? Någon form av konsekvensanalys över dina kommentarer kan man ju önska sig, inte minst om du fått samma resultat fem gånger i rad. Och sen gör likadant igen. Du kan ju inte mena allvar.
Citera
2017-05-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Haha, men för sjutton, är du seriös? Tycker du att en sådan kommentar gör att du framstår som en resonabel och varmhjärtad människa? Någon form av konsekvensanalys över dina kommentarer kan man ju önska sig, inte minst om du fått samma resultat fem gånger i rad. Och sen gör likadant igen. Du kan ju inte mena allvar.

Vadå ska jag anta att alla kvinnor bryr sig bara om pengar efter första nekar mig? till o med 7 kan ju verka som en liten mängd för att bedömma alla världens kvinnor igentligen.. och vad ska jag aannars säga? Jag är ju fan ingen poet eller politiker som kan få vadsomehlst låta underbart.. och vill ju inte slösa massa tid att träffa någon och ha en bra kväll tillsammans bara för att få samma resultat när det är dags att betala.
Citera
2017-05-15, 22:28
Medlem
Askenars avatar
Matchar med några stycken då och då men själva fysiska träffen verkar vara på snudd omöjlig att få till. Oftast har tjejerna någon form av vikariat eller timanställning och då blir planeringen helt efterbliven.

Ger man sig på att be de fixa datum så blir det något nästa vecka och sen knäpptyst. Hur lägger man upp sånt på bästa sätt?

Lite träligt eftersom jag har vänner privat som är omöjliga att umgås med då deras schema är planerat.

OffT Är det helt omöjligt för en anställd att påverka sitt schema?
Citera
2017-05-15, 22:56
Medlem
Babajis avatar
Har snackat med en tjej några dagar, och idag så skrev jag och frågade om hon ville ses. Nu för 10 minuter sedan så plingade min telefon till, och jag såg på skärmen att "x has sent you a message". Loggar ivrigt in på tinder, och kan inte se något nytt meddelande. Dessutom är våran konversation helt borttagen och våran match finns inte kvar.

Tänker att det kan ju såklart bero på att hon inte vill ses och bara tagit bort mig. Men varför får jag då en notis att hon har skickat ett meddelande? Vet ju vad hon heter på facebook osv, men känns ju lite dumt att skriva där om det är så att hon tagit bort mig. Men samtidigt kan jag ju gå miste om en dejt om det bara är tinder som buggat. Väldigt frustrerande iallafall.

Någon som vet vad som kan vara fel?
Citera
2017-05-15, 23:05
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Har snackat med en tjej några dagar, och idag så skrev jag och frågade om hon ville ses. Nu för 10 minuter sedan så plingade min telefon till, och jag såg på skärmen att "x has sent you a message". Loggar ivrigt in på tinder, och kan inte se något nytt meddelande. Dessutom är våran konversation helt borttagen och våran match finns inte kvar.

Tänker att det kan ju såklart bero på att hon inte vill ses och bara tagit bort mig. Men varför får jag då en notis att hon har skickat ett meddelande? Vet ju vad hon heter på facebook osv, men känns ju lite dumt att skriva där om det är så att hon tagit bort mig. Men samtidigt kan jag ju gå miste om en dejt om det bara är tinder som buggat. Väldigt frustrerande iallafall.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Ingen aning i ditt fall men har också varit med om att meddelande skickats och det senaste är något som jag skrev. Sen öppnar man luren och inget är där.
Citera
2017-05-15, 23:39
Medlem
Babajis avatar
Citat:
Vadå ska jag anta att alla kvinnor bryr sig bara om pengar efter första nekar mig? till o med 7 kan ju verka som en liten mängd för att bedömma alla världens kvinnor igentligen.. och vad ska jag aannars säga? Jag är ju fan ingen poet eller politiker som kan få vadsomehlst låta underbart.. och vill ju inte slösa massa tid att träffa någon och ha en bra kväll tillsammans bara för att få samma resultat när det är dags att betala.

Men du ska inte säga ett skit. Du framstår ju som kontrollerande och galen redan innan dom träffat dig med såna kommentarer
Citera
2017-05-15, 23:44
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:

Du skulle ha kunnat vara hur perfekt som helst men att kläcka ur sig denna mening skulle garanterat få varenda kvinna på jorden att dumpa dig på fem sekunder.
Att du ens lyckats skrapa ihop dessa dejter är unfuckingbelievable 😂.
Nä du kan inte vara på riktigt.
Citera
2017-05-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Jo kaffe var möjligen ett trist alternativ men kanske beroende på vad man är ute efter. Äh jag vet inte.
Visst är en öl på nån pub roligare.
Är man ute enbart efter ligg, nåt seriöst ( söker någon på Tinder det?) eller nåt mellanting?
Står man och pröjsar drinkar åt en tjej så är det imo ett sätt att försöka få ligga.
Nu förväntar jag mig inte att bli bjuden på drinkar, middagar osv.
De kvinnor som gör det är fån.
Yngre tjejer som inte har så mycket pengar.
Tja går man ut på t ex pub så fattar jag inte att kvinnan förväntar sig att bli bjuden?
Gör de det?
Känns konstigt att tro att det presumtiva ligget blir mer benäget att följa med hem om hon blir bjuden?
Möjligen om hon blir så packad att hon tappar omdömet.
Är det bara dopp mannen är ute efter då är han troligen mer benägen att bjuda?
Men det är bara min åsikt.
Har bara fått en kopp kaffe så inlägget kanske är ...rörigt.

En kaffe det enda du blivit bjuden på? Låter som du får börja dejta lite bättre killar.

Men varför skulle kvinnor vara fån bara för att de förväntar sig att bli bjuden på en drink första dejten?
Det ligger inte i någon grej att hon blir lättare att ta med hem ifall man bjuder på en drink utan det är ju snarare bara en artighetsgest och vanligt gentlemanna hyfs för sjutton. De flesta jag har gått ut med har ju även varit artiga nog att erbjuda sig själva att stå för en runda, så det är ingen big deal egentligen. Men det är ju klart att ifall man gillar att dra på finare ställen och dejtar rätt ofta, så blir det en del pengar.

Sen bjuder man nog inte en brud som man bara utbytt några meningar fram och tillbaka på en applikation (och aldrig har träffat i verkliga livet) på en middag, ifall man nu inte är en riktig toffel, tänker jag.
Särskilt inte första dejten.

Citat:

Är du seriös, eller trollar du? Jag kan faktiskt inte avgöra.

För det första misshandlar du ju svenska språket å det grövsta. Ingen kräver väl att du ska vara helt perfekt i språket men alla upprepade stavfel och så vidare borde ju avskräcka varje vettig brud på som finns på appen.

Sen är ju en sådan kommentar bara idiotisk och tyder på att du saknar stil, allmänt hyfs och är mer eller mindre socialt efterbliven. Gör du likadant ifall du går på arbetsintervju också?

"Kom ihåg nu att jag ska fan ha hög lön ifall jag ens ska ta det här jobbet för jag har hört om att många arbetsgivare suger ut sina arbetare men jag tänker inte ta nån sån skit!"

Trash.
Senast redigerad av misogyn 2017-05-15 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in