2017-05-15, 20:21
Medlem
hagsatras avatar
Sjukt hur man kan vara stolt ha en spelare som Rosenberg i sitt lag. Jag ser charmen med benknackare på mitten som spelar tufft och som tidigare skribent nämnde ger och tar. Det Rosenberg gör är på en helt annat nivå, armbågar, slag, stämplingar och efterslängningar är satta i system när inte domaren ser. Men han har ändå mage att grina ut i media efteråt! Detta verkar ha blivit en kultur inne på Malmö stadion för det är fler än Rosenberg som håller på med detta. Yotun håller på med exakt samma skit. Hade skämts ha dem i mitt lag oavsett hur bra de är på planen.
Citera
2017-05-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Vad ni grisbönder tycker är helt irrelevant
För muslimer och upplänningar är det såklart svårt med gris. Vafan i helvete tänk det enkla med grishals istället för det fjolliga karré.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Karré

Våga älska gris!

Våga älska Rosenberg. Hans insatser framförallt under CL är ovärderliga. Han leder laget på ett internationellt vis, han visar och vågar. Stenhård!
Citera
2017-05-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Sjukt hur man kan vara stolt ha en spelare som Rosenberg i sitt lag. Jag ser charmen med benknackare på mitten som spelar tufft och som tidigare skribent nämnde ger och tar. Det Rosenberg gör är på en helt annat nivå, armbågar, slag, stämplingar och efterslängningar är satta i system när inte domaren ser. Men han har ändå mage att grina ut i media efteråt! Detta verkar ha blivit en kultur inne på Malmö stadion för det är fler än Rosenberg som håller på med detta. Yotun håller på med exakt samma skit. Hade skämts ha dem i mitt lag oavsett hur bra de är på planen.

Det handlar om att vara hård och aldrig be om ursäkt.
Citera
2017-05-15, 20:55
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Vad ni grisbönder tycker är helt irrelevant

Oj, vilken förolämpning. Jag tar åt mig väldigt mycket.
Citera
2017-05-15, 20:59
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Så vad är grejen med Magnus Eriksson? Ramlar han alltid mycket eller vågar han inte spela mot Ifk?

Han är en vandrande frispark. Finns få moment när han transporterar boll eller har den mer än 5 sekunder som inte går ut på att han ska ha frispark.
Citera
2017-05-15, 21:12
Medlem
P.Gs avatar
Det är bara att konstatera att vi har övertrasserat tur-med-domslut-kontot nu. Bävar inför resten av säsongen.
Citera
2017-05-15, 21:21
Medlem
Axells avatar
Nu hann jag dessvärre bara se den andra halvleken i matchen DIF-IFK men fan vad tafatta Blåvitt är. Ingen jävla udd alls i det offensiva spelet. Visst, Djurgården får ett domslut med sig men det är sådant man får i medgång så tycker inte man som blåvit ska älta över det egentligen...

Tycker för övrigt att Seb kan forsätta som vänsteback då jag tycker att han överlag har gjort det ok på den positionen. Skillnaden mellan honom och Jamiesson är marginell och tycker vi har bättre killar på mittfältet.

Vi får se hur det går på torsdag, Jörgen lär väl vara nöjd iallafall oavsett utgång...
Citera
2017-05-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra

Det är inte sjukt alls. Han är jäkligt bra och effektiv.
Citera
2017-05-15, 21:24
Medlem
Brainstreams avatar
Trist att bli snuvade på vad som skulle blivit 0-0. Men kryss kommer vi inte långt med. Totalt jävla uddlösa framåt. JL säger att vi har fem målchanser och att vi ska måste ta vara på dem bättre.
Vilket skämt, hur har han tänkt sig att vi ska kunna vara med i toppen av allsvenskan på fem bra målchanser per match?
Alltid himla defensiv inställning i intervjuerna också, vi fans får egentligen inte någonting att gå på vad gäller förbättring etc.

AIK kan bli tufft på torsdag, Jörgen får det definitivt hett om öronen vid torsk.
Citera
2017-05-15, 21:27
Medlem
Finns det någon statistik/korrelation mellan sena MSD-inhopp och sena mål i baken? Tror han har fullpott sedan i höstas i alla fall. Way to satsa på de unga Jögge
Citera
2017-05-15, 21:32
Medlem
https://twitter.com/leenamarikas/status/864196925012287489

"Minns inte i vilket sammanhang jag berättat och för vem, men nån gång har jag nämnt en linjedomare som jobbade på min gymnasieskola...

och gillade att berätta hur olika han brukade bedöma olika lag efter hur mycket man gillade/ogillade t.ex tränaren på bänken eller så.

Gissa vem? Ledtråd: han sprang på borte linjen på Tele2 idag."

Ehm
Citera
2017-05-15, 21:33
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Trist att bli snuvade på vad som skulle blivit 0-0. Men kryss kommer vi inte långt med. Totalt jävla uddlösa framåt. JL säger att vi har fem målchanser och att vi ska måste ta vara på dem bättre.
Vilket skämt, hur har han tänkt sig att vi ska kunna vara med i toppen av allsvenskan på fem bra målchanser per match?
Alltid himla defensiv inställning i intervjuerna också, vi fans får egentligen inte någonting att gå på vad gäller förbättring etc.

AIK kan bli tufft på torsdag, Jörgen får det definitivt hett om öronen vid torsk.
Mja, visst att set skulle varit offside men å andra sidan var Engvall onside när han fälldes i straffområdet vilket troligen skulle genererat ett mål. Spontant tycker jag att skyttet under hela matchen var under all kritik, 90% gick över. Med lite bättre kvalitet i avsluten kunde det slutat annorlunda för GBG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in