2017-05-15, 18:16
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Varför skulle fyra matcher vara praxis helt plötsligt? Det finns knappt några likheter mellan förseelserna igår och den Kennedy straffades för så varför ska straffet per automatik bli detsamma? Halmstads Keita fick två matchers avstängning för kapningen av Lewicki, samma straff på Brorsson vore rimligt.

Hur orkar ni? Vad är det som är så konstigt? Safaris har lika lite med händer/armar i ansiktet på någon någon som Kennedy! Och att brorssons tackling mer hör hemma på amerikansk fotbollsplan råder det väl knappast något tvivel om heller?? Och som jag sagt tidigare har man lagt en ribba som är skev men ändå bör gälla alla.
Citera
2017-05-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Hur orkar ni? Vad är det som är så konstigt? Safaris har lika lite med händer/armar i ansiktet på någon någon som Kennedy! Och att brorssons tackling mer hör hemma på amerikansk fotbollsplan råder det väl knappast något tvivel om heller?? Och som jag sagt tidigare har man lagt en ribba som är skev men ändå bör gälla alla.
Jösses. Jag försvarar ingen av situationerna men de har ju inte särskilt mycket gemensamt med Kennedys hjärnsläpp. Menar du att alla grova regelbrott ska bestraffas lika hårt? Sluta vara så förbannat kränkt.
Citera
2017-05-15, 18:38
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jösses. Jag försvarar ingen av situationerna men de har ju inte särskilt mycket gemensamt med Kennedys hjärnsläpp. Menar du att alla grova regelbrott ska bestraffas lika hårt? Sluta vara så förbannat kränkt.

Men åh herre! Det finns inga likheter och går inte alls att jämföra om någon gör något vårdslöst? Det ska ske på samma kvadrat på planen i en exakt likadan händelse för att det ska bedömas på samma sätt? Rimligt! Kränkt? Något faktiskt... Det erkänner jag... Men vi är och andra sidan förbundets ständige hackkyckling! Det kan jag ändå ge dig... Det är svårt att veta om man aldrig är drabbad!
Citera
2017-05-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hade han varit från GBG och spelat i Blåvitt så hade jag nog tyckt om honom, nu hoppas jag mest att han bryter benet, sorry, benen.

Fin ikon för MFF iaf, men avskyvärd på många sätt.

Storebror Andersson har fått kneg på Serneke förresten, som arenautvecklare.

Håller verkligen inte med dig. Hade avskytt att ha en spelare som Rosenberg i mitt eget lag. En spelare som ger ska även kunna ta. Typ Wernbloom. Rosenberg gråter ju ut efter varenda match de inte får allt med sig, riktigt vidrigt beteende
Citera
2017-05-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Men åh herre! Det finns inga likheter och går inte alls att jämföra om någon gör något vårdslöst? Det ska ske på samma kvadrat på planen i en exakt likadan händelse för att det ska bedömas på samma sätt? Rimligt! Kränkt? Något faktiskt... Det erkänner jag... Men vi är och andra sidan förbundets ständige hackkyckling! Det kan jag ändå ge dig... Det är svårt att veta om man aldrig är drabbad!
Du tycker att alla förseelser ska behandlas likadant? Ingen gråskala alls? Då vet vi. Det betyder inte att det finns någon praxis från förbundet. Jag ser fram emot ditt tjutande när förbundets beslut kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Håller verkligen inte med dig. Hade avskytt att ha en spelare som Rosenberg i mitt eget lag. En spelare som ger ska även kunna ta. Typ Wernbloom. Rosenberg gråter ju ut efter varenda match de inte får allt med sig, riktigt vidrigt beteende
Ge och ta? Wernbloom? Haha! Den var bra den cyklopnylle.

Trevlig kväll alla kränkta deltagare!
Citera
2017-05-15, 19:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha lysande, och det är nog skillnaden mot t ex IFK Göteborg under 1980-talet då de hade älskvärda lirare. Lätt at bli populära utanför den egna staden.

Malmö FF hade Larsson o Kristensson, Thern o Schwarz, och alla andra stenhårda och fula spelare som vinner titlar.

Tradition och olikhet som berikar Allsvenskan. Malmö FF är bara populära i Skåne.

Glöm inte Puskas Ljungberg och Tajpen Björklund.
Citera
2017-05-15, 19:12
Medlem
nygards avatar
Citat:
Håller verkligen inte med dig. Hade avskytt att ha en spelare som Rosenberg i mitt eget lag. En spelare som ger ska även kunna ta. Typ Wernbloom.

Haha, Wernbloom ge och ta? Du verkar inte så insatt.

Citat:
Rosenberg gråter ju ut efter varenda match de inte får allt med sig, riktigt vidrigt beteende

Nej, det gör han inte.
Citera
2017-05-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte Puskas Ljungberg och Tajpen Björklund.

Ha ha men då kommer vi kanske in på Masse & Lasse osv... Malmö FF har såklart haft fantastiska spelare men jag njuter av dessa spelskickliga och stenhårda spelarna som motståndarna hatar att möta.
Citera
2017-05-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Haha, Wernbloom ge och ta? Du verkar inte så insatt.

Nej, det gör han inte.

Vad ni grisbönder tycker är helt irrelevant
Citera
2017-05-15, 19:55
Medlem
Citat:
Vad ni grisbönder tycker är helt irrelevant

Sveriges bästa nu och historiskt.

När det gäller fotboll ska resten av Sverige lyssna.

Citera
2017-05-15, 19:56
Avslutad
Citat:

Jag har aldrig sett en "tuff" spelare grina och gnälla mer på domaren ön Wernbloom i hela mitt liv. Den jämförelsen var verkligen horribel. Hade du sagt Schwarz eller Mjällby hade du haft en poäng.
Citera
2017-05-15, 20:17
Medlem
landofmoronss avatar
Så vad är grejen med Magnus Eriksson? Ramlar han alltid mycket eller vågar han inte spela mot Ifk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in