Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag har hela tiden skrivit att det gäller att inte lita på källor från ett håll. Till svar har jag fått att här ska inte sådant diskuteras och sedan har var och en selektivt hållit sig till den som stämmer med deras egen världsbild.
Den vi inte kunnat lita på visar sig ännu en gång vara RS. När jag läste hans påståenden så reagerade jag direkt - vilket jag även skrev - med stor förvåning över hur ett sådant viktigt dokument kunnat dyka upp först nu. Varför nämndes det aldrig i Kevin-rapporten? I alla dokumentärer? Av DJ? Svaret visade sig vara enkelt: Det fanns inget dokument.
RS ljuger flagrant utan att skämmas. Det övergår mitt förstånd att han ifrågasätts först nu. Inte för att jag vet vad han skulle ha ifrågasatts för tidigare, men jag är övertygad om att han har ljugit om mycket mer än Kevin-fallet.
Det syns tydligt när man läser vad pappan skrivit att det inte skrevs på dödsdagen. Hade jag läst texten i morse så hade jag avfärdat det redan då. I texten skriver pappan med väldigt stora bokstäver "DET TROR JAG INTE PÅ" angående att hans yngsta son ska ha sagt att Kevin låg och flöt. Varför skulle han skriva om det i dagboken om han inte trodde på påståendet? Och med så stora bokstäver? "För att han fått reda på att Kevin har dött och han lagt ihop 1 och 1" kanske någon idiot svarar. Men varför står det då inte ett ord om Kevins död?
Texten är uppenbart skriven efteråt och RS är en smutsig lögnare som inte är vatten värd.