2017-05-15, 20:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Tror inte på någon för än alla kort ligger på bordet men du anser att allt som Dan säger är sant?
Än så länge är inte DJ påkommen med lögn, till skillnad mot RS som bevisligen har ljugit ett antal gånger.

Det verkar koka ner till att alla "bevis" kommer från pressande förhör av barn/psyksjuka med hjälp av SÅC.
Snacka om att alla varningsklockor ringer...
Citera
2017-05-15, 20:01
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Tror inte på någon för än alla kort ligger på bordet men du anser att allt som Dan säger är sant?

Vet inte om jag påstått det, du får gärna länka om du kan hitta något sådant. Det jag säger är att Sandberg idag avslöjats med två lögner därför framstår han som mindre trovärdig. Att han sedan springer och gömmer sig när han konfronteras med lögnerna gör karln än mer patetisk.
Citera
2017-05-15, 20:02
Medlem
Citat:
Inte dugg sur jag väntar och ser efter programmen sänts. Känns bara som Josefsson spelar på pojkarnas känslor lite väl mycket. Vore roligare se en mer objektiv granskning nu blir det mer smutskastning. Inte sant?

Vem har smutskastats? SÅC gick ut i medierna och påstod att han hade blivit karaktärsmördad innan han ens påtalats i dokumentären. RS och SÅC sköter sina karaktärsmord alldeles själva om du frågar mig. DJ berättar bara om vad som hände och de "förhör" vi kommer få se på onsdag kommer inte sätta dem i bättre dager precis.
Citera
2017-05-15, 20:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Hade han inte fått med bröderna hade inte hans story blivit lika kraftfull så antar han gett dom ett riktigt saftigt arvode

Dina antagande är lika mycket värda som Sandbergs "sanningar" Men berätta gärna hur stort är arvodet och vem har betalat det.
Citera
2017-05-15, 20:03
Medlem
Citat:
Hade han inte fått med bröderna hade inte hans story blivit lika kraftfull så antar han gett dom ett riktigt saftigt arvode

Det finns dock inget stöd för den "konspirationsteorin". Inget tyder på att bröderna deltar i dokumentären utifrån ekonomiska incitament. Om det framöver visar sig att de utpekats/"dömts" som mördare på felaktiga grunder borde de rimligen äga samma rätt till skadestånd som alla andra, inte sant?
Citera
2017-05-15, 20:06
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Än så länge är inte DJ påkommen med lögn, till skillnad mot RS som bevisligen har ljugit ett antal gånger.

Det verkar koka ner till att alla "bevis" kommer från pressande förhör av barn/psyksjuka med hjälp av SÅC.
Snacka om att alla varningsklockor ringer...

Yrsa Stenius skriver i Aftonbladet i dag en starkt kritisk artikel där hon går hårt åt Dan Josefssons metoder, och jag citerar:

"I Sverige håller rättssäkerheten och det fria ordet på att duka under för egenmäktiga mediers despoti."

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/0RlqB/svt-anvander-logner--och-agerar-domstol
Citera
2017-05-15, 20:11
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har hela tiden skrivit att det gäller att inte lita på källor från ett håll. Till svar har jag fått att här ska inte sådant diskuteras och sedan har var och en selektivt hållit sig till den som stämmer med deras egen världsbild.

Den vi inte kunnat lita på visar sig ännu en gång vara RS. När jag läste hans påståenden så reagerade jag direkt - vilket jag även skrev - med stor förvåning över hur ett sådant viktigt dokument kunnat dyka upp först nu. Varför nämndes det aldrig i Kevin-rapporten? I alla dokumentärer? Av DJ? Svaret visade sig vara enkelt: Det fanns inget dokument.

RS ljuger flagrant utan att skämmas. Det övergår mitt förstånd att han ifrågasätts först nu. Inte för att jag vet vad han skulle ha ifrågasatts för tidigare, men jag är övertygad om att han har ljugit om mycket mer än Kevin-fallet.

Det syns tydligt när man läser vad pappan skrivit att det inte skrevs på dödsdagen. Hade jag läst texten i morse så hade jag avfärdat det redan då. I texten skriver pappan med väldigt stora bokstäver "DET TROR JAG INTE PÅ" angående att hans yngsta son ska ha sagt att Kevin låg och flöt. Varför skulle han skriva om det i dagboken om han inte trodde på påståendet? Och med så stora bokstäver? "För att han fått reda på att Kevin har dött och han lagt ihop 1 och 1" kanske någon idiot svarar. Men varför står det då inte ett ord om Kevins död?

Texten är uppenbart skriven efteråt och RS är en smutsig lögnare som inte är vatten värd.
Senast redigerad av KlausStein 2017-05-15 kl. 20:21.
Citera
2017-05-15, 20:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Yrsa Stenius skriver i Aftonbladet i dag en starkt kritisk artikel där hon går hårt åt Dan Josefssons metoder, och jag citerar:

"I Sverige håller rättssäkerheten och det fria ordet på att duka under för egenmäktiga mediers despoti."

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/0RlqB/svt-anvander-logner--och-agerar-domstol

YS är hangaround till Quick-laget och har i mina ögon NOLL trovärdighet.
Citat:
Eftersom Göran Lambertz omsorgsfullt redovisar och diskuterar allt detta i sin bok är det omöjligt att förstå hur Dan Josefsson kan påstå att Lambertz luras och undanhåller läsaren fakta
http://www.aftonbladet.se/kultur/article20750580.ab
Citera
2017-05-15, 20:17
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Som en sekt. Helt otroligt.
Citera
2017-05-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

Jag undrar om Aftonbladet publicerat en liknande text om udden varit riktad mot dem själva, exemplevis artikeln "Aftonbladets förlorade heder" som belönades med så väl Guldspaden som Stora Journalistpriset: http://josefsson.net/arkiv/etc599-abaffaren.pdf
Citera
2017-05-15, 20:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Undrar just varför hon är intresserad av att hänga på Quick- gänget. Någon som vet?
Citera
2017-05-15, 20:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Allt som kommer ur RS:s mun är lögner. Han påstod att alla i Dottevik ljög, både vuxna och barn, ingen talade sanning. Sedan när det gäller Marius och hans kompis så tyckte RS att man behövde ta i och vara hård mot grabbarna "för annars skulle de ljuga i hela sina liv" (ungefärligt citerat). RS påstår alltså hela tiden att alla ljuger. Det han ägnar sig åt är projektion. Han för över sitt eget personlighetsdrag på andra. Med andra ord, det är RS som är den som ljuger hela tiden, vilket är uppenbart för de flesta nuförtiden.

Så talar en psykopat. Alla andra är dåliga människor, utom psykopaten själv. Jag hoppas Sandberg åtalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in