2017-05-15, 19:24
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/azB0O/dagboksanteckningar-skrevs-langt-efter-mordet

Citat:
– Sandberg ”glömde” visa Expressen de första sidorna, där det framgick att de skrevs sent på natten mellan den 18 och 19 oktober, säger Dan Josefsson som läst förundersökningen, och har tillgång till anteckningarna.

Och det här är det bästa pajasen Roffe har att komma med?
Senast redigerad av folken1 2017-05-15 kl. 19:27.
Citera
2017-05-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/azB0O/dagboksanteckningar-skrevs-langt-efter-mordet

"– Sandberg ”glömde” visa Expressen de första sidorna, där det framgick att de skrevs sent på natten mellan den 18 och 19 oktober, säger Dan Josefsson som läst förundersökningen, och har tillgång till anteckningarna."

Dan verkar gå väldigt i försvarsställning, kanske märker han att hans "vattentäta" dokumentär börjar på att läcka?
Citera
2017-05-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Finns inget som tyder på det. Inga bevis + alibi. Dessutom kan han omöjligt ha strypt Kevin på det vis som rättsläkaren beskrivit. Det tar tid att strypa folk och en 7-åring har varken styrkan eller uthålligheten som krävs. Brukar ta flera minuter.

Det skulle "bara" ha tagit drygt en minut att strypa Kevin, men problemet återstår att det inte finns något som tyder på att pojkarna vare sig bevittnat eller deltagit i mordet på honom. Sandberg hade möjligheten att uppvisa för Expressen hur "stenklara" pojkarnas erkännanden var angående hur Kevin mördades, men han hade ingenting utöver en "dagboksanteckning" som skrivits två månader senare på psyket samt en konspirationsteori om att pojkarna inlämnat ett skadeståndskrav i januari, vilket inte stämmer.
Senast redigerad av Stefan S 2017-05-15 kl. 19:30.
Citera
2017-05-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1

"– Sandberg ”glömde” visa Expressen de första sidorna, där det framgick att de skrevs sent på natten mellan den 18 och 19 oktober, säger Dan Josefsson som läst förundersökningen, och har tillgång till anteckningarna."

Allt som kommer ur RS:s mun är lögner. Han påstod att alla i Dottevik ljög, både vuxna och barn, ingen talade sanning. Sedan när det gäller Marius och hans kompis så tyckte RS att man behövde ta i och vara hård mot grabbarna "för annars skulle de ljuga i hela sina liv" (ungefärligt citerat). RS påstår alltså hela tiden att alla ljuger. Det han ägnar sig åt är projektion. Han för över sitt eget personlighetsdrag på andra. Med andra ord, det är RS som är den som ljuger hela tiden, vilket är uppenbart för de flesta nuförtiden.
Citera
2017-05-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det skulle "bara" ha tagit en drygt minut att strypa Kevin, men problemet återstår att det inte finns något som tyder på att pojkarna vare sig bevittnat eller deltagit i mordet på honom. Sandberg hade möjligheten att uppvisa för Expressen hur "stenklara" pojkarnas erkännanden var angående hur Kevin mördades, men han hade ingenting utöver en "dagboksanteckning" som skrivits två månader senare på psyket samt en konspirationsteori om att pojkarna inlämnat ett skadeståndskrav i januari, vilket inte stämmer.

Det fetade, rättsläkaren har sagt minst 1 minut. Leif GW har sagt 5-6 min. angående detta fall.
Citera
2017-05-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Dan verkar gå väldigt i försvarsställning, kanske märker han att hans "vattentäta" dokumentär börjar på att läcka?

Lite roligt att du tolkar det så, de flesta tolkar det som att RS inte har så mycket att komma med
Citera
2017-05-15, 19:33
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

är det inte Sandberg som går i förvarsställning genom sina lätt avslöjade lögner
Citera
2017-05-15, 19:34
Medlem
Citat:
Vad jag minns nämnde jag inget om någon 3 åring utan skrev bara våldtäkt mot barn. Och du försökte verkligen vrida och vända på de att DET KAN INTE STÄMMA. Sen BOOM överbevisade jag dig och nu får du skämmas din lille hund

Nej, jag skäms inte för jag skrev inte att "det kan inte stämma". Jag skrev om att det antagligen var typ en 14-åring. Medan du snackade om att våldtäkt mot barn kan inte vara en 14-åring och du skrev att våldtäkt mot barn var värre än mord. Det är du som borde skämmas snorunge. Tacka och ta emot av mammas klokskap och lär dig något för en gångs skull!
Citera
2017-05-15, 19:38
Medlem
Citat:

Haha, RS har precis spelat ut sitt första (enda?) kort och han kan inte ens tala sanning om tidpunkt, förutsättningar eller ens vilket typ av "dokument" det är han stolt visar upp? DJ behöver inte ens försvara sig, han sitter ju med pappren (och övrig dokumentation från faderns sjukhusvistelse) i handen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade, rättsläkaren har sagt minst 1 minut. Leif GW har sagt 5-6 min. angående detta fall.

Jag litar betydligt mer på Lennart Rammer i det här fallet. Han är extremt kunnig. Rammer var rättsläkare och verksamhetschef vid Rättsmedicinska avdelningen i Linköping från dess start 1975 fram till sin pensionering 2006. Han var dessutom professor i rättsmedicin vid Linköpings universitet, har verkat som lärare vid läkarutbildningarna där, samt varit ledamot för Socialstyrelsens vetenskapliga råd i rättsmedicin i över 20 år. Han kan sin sak.
Citera
Medlem
Jag tror alla vet mer än vad de ger sken av i den här historien. Men med DJ har det nu dykt upp en öppning genom granskningen och det kommer inte spela nån roll om de gjorde det eller ej för de kommer peka på felaktiga förhörsmetoder, psykiska problem etc.
Citera
2017-05-15, 19:39
Medlem
gubbroras avatar
Tråden skulle vinna mycket på om ni kan släppa fallet med trettonåringen. Det är fullständigt irrelevant i det här sammanhanget och visar enbart på bristande respekt för såväl Kevin som bröderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in