2017-05-15, 15:40
Avslutad
När vi säger att ettor kostar 2,5 miljoner så ska vi nog egentligen lägga på några hundra tusen till, för i regel är ju även föreningarna belånade. Så den delen av räkningen får köparna löpande under många år.
2017-05-15, 17:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemBudar
Nej, vi pratar om att du svarar på inlägg utan att ens läsa igenom och än mindre förstå dessa. Ingenting annat. Tack och hej.

Men du klarar inte av att vara konkret och peka på vad du tror att jag inte förstår eller vad i det jag skrivit som antyder det, pajas.
2017-05-15, 17:19
Avslutad
Ok, klara besked från bostadsrättsföreningen. Det garaget ska byggas om till bostad. Affären är avslutad. De skulle inte godkänna någon som medlem som inte ämnade bo där.

Vad säger du om det svenne?
2017-05-15, 18:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Ok, klara besked från bostadsrättsföreningen. Det garaget ska byggas om till bostad. Affären är avslutad. De skulle inte godkänna någon som medlem som inte ämnade bo där.

Vad säger du om det svenne?

Jag vet inte hur de ska kunna göra om detta till en vettig bostad men visa gärna din fråga och svaret.
2017-05-15, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag vet inte hur de ska kunna göra om detta till en vettig bostad men visa gärna din fråga och svaret.

Jag frågade om det var ett krav att bygga om utrymmet för att få köpa det, eller om någon önskat behålla det som garage. De svarade att de för att godkänna någon som medlem krävde att man bodde där. Om någon befintlig medlem ville köpa det för att ha det som garage kunde de överväga det. Men ingen utomstående hade uttryckt sådana önskemål.
2017-05-15, 19:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag frågade om det var ett krav att bygga om utrymmet för att få köpa det, eller om någon önskat behålla det som garage. De svarade att de för att godkänna någon som medlem krävde att man bodde där. Om någon befintlig medlem ville köpa det för att ha det som garage kunde de överväga det. Men ingen utomstående hade uttryckt sådana önskemål.

Det skulle vara bättre om du visade exakt vad du skrev och vad de svarade, ta en skärmdump.

Men det låter alltså som en befintlig medlem kan ha köpt garaget för att använda det just som ett garage.
2017-05-15, 19:54
Avslutad
Citat:
Det skulle vara bättre om du visade exakt vad du skrev och vad de svarade, ta en skärmdump.

Men det låter alltså som en befintlig medlem kan ha köpt garaget för att använda det just som ett garage.

Nu får du ge dig. Det ska byggas om till bostad.
2017-05-15, 19:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Det ska byggas om till bostad.

Du skrev ju själv att det var tänkbart att en medlem använder det som garage och du redovisar inte exakt vad du skrev och vilket svar du fick.
2017-05-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Festen fortsätter!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6695245
Härligt med fest
http://www.di.se/nyheter/stigande-borantor-far-svenskarna-att-svettas/
2017-05-15, 20:11
Avslutad
Citat:
Du skrev ju själv att det var tänkbart att en medlem använder det som garage och du redovisar inte exakt vad du skrev och vilket svar du fick.

Jag har en känsla av att du inte kommer tro mig oavsett vad jag skriver. Men det var ingen befintlig medlem som köpt det, och ingen av de utomstående budgivarna uttryckte några önskemål om att använda det som garage. Så det ska bli bostad.

Vill verkligen inte publicera en privat brevväxling via skärmdump det fattar du väl.
2017-05-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Verkar som att Besqabs ettor i Stockholm alltjämt säljer dåligt. Jag tror att det nu är över ett år sedan försäljningen startades. Färdigställandedatum verkar ha flyttats fram till hösten.

http://www.besqab.se/bostaeder/intresseanmaelan/smalaegenheter-aetravaegen/bostaden-och-priser/

Kan det va så, att folk börjar inse att det inte är normalt att betala två och en halv miljon för ett rum och kokvrå.
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Herregud, att betala 2,5 miljoner för en etta. Vem fan är så pantad? Okej, om man är multimiljonär, men för oss dödliga? NJA.
De som utannonseras verkar ligga på 2.3 MSEK och är på 32 kvm och ha en månadsavgift på 2350/mån.
Det blir ca 140 SEK/kvm och månad.

Vi kan titta på andra utannonserade i Bagarmossen:
Här har vi en 1:a på 27 kvm och 2461/mån i avgift utannonserad för 1650 KSEK. Det blir ca 148 SEK/kvm och månad. Dvs lite dyrare.
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-bagarmossen-stockholms-kommun-svartagatan-65-11565236

Här har vi en annan 1:a på 38 kvm och 2956/mån i avgift utannonserad för 1995 KSEK. Det blir ca 127 SEK/kvm och månad. Dvs lite billigare.
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-bagarmossen-stockholms-kommun-voxnegrand-15,-2-tr-11575417

Så den lite mindre är lite dyrare och den lite större är lite billigare per kvm. Ser mer ut som man får en sprillans ny BR för ungefär samma pris om en begagnad.

Räknade ni ens på detta. Eller handlade det bara om känslor?
2017-05-15, 20:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har en känsla av att du inte kommer tro mig oavsett vad jag skriver. Men det var ingen befintlig medlem som köpt det, och ingen av de utomstående budgivarna uttryckte några önskemål om att använda det som garage. Så det ska bli bostad.

Vill verkligen inte publicera en privat brevväxling via skärmdump det fattar du väl.

Jaså nu påstår du att det inte var en befintlig medlem som köpte det men det skrev du inget om när du berättade vad du frågade och vad de svarade. Har du fått ett nytt svar efter det?

Varför har du så svårt för att ta en skärmdump som visar exakt vad du skrev och vilket svar du fick, du kan lätt dölja din epostadress.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in