2017-05-15, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men såg nu att någon vakt agerat mot ett medd, då riktat direkt till ett vittne/dottern i salen. Kanske då där gränsen går?
Undrar hur de kommer att förhålla sig till hennes 'pressmeddelanden', det lär väl komma mera?
Måste väl vara nån form av otillåten påverkan i rådande rättegång gällande vittne? Det är knappast hot och våld men hon försöker väl manipulera likaväl. Stod väl Julia i nåt hjärta. Vad det beträffar meddelanden till press vete fan, hon är ju rätt unik denna damen, hahahaha.

Märkligt att det inte kommer nån kommentar om beteendet, tillrättavisning från rätten, eller har jag missat nåt?
Saknar nån som basunerar ut "Ordning i rättsalen!" med tordön stämma.
Jisses vilken människa.. hon tar rättegångar till nya nivåer.
Citera
2017-05-15, 17:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Åklagaren ville inte sluta för dagen utan att först höra den redige sonen Ale*ander eftersom det kunde medföra en anspänning att vittna (synd att dra ut på det tills fredag när han väntat hela dagen) men då svarade sonens "försvarare" att det inte var en anspänning för honom. Möjligen om åklagaren själv kände en anspänning.

Var inte det rätt så spydigt? Och varför sades detta?
Jag tror det var DB som syftades på ?
Citera
2017-05-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror det var DB som syftades på ?

Ja, och då log JM...
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Måste väl vara nån form av otillåten påverkan i rådande rättegång gällande vittne? Det är knappast hot och våld men hon försöker väl manipulera likaväl. Stod väl Julia i nåt hjärta. Vad det beträffar meddelanden till press vete fan, hon är ju rätt unik denna damen, hahahaha.

Märkligt att det inte kommer nån kommentar om beteendet, tillrättavisning från rätten, eller har jag missat nåt?

Åthävor i rätten är vanliga.

Hoppas vi slipper se MJ räcka upp ett eller flera fingrar. Det här är ju Sverige.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja, hon utyttjade dagen utan handfängsel maximalt till egen nytta.
Citera
2017-05-15, 17:45
Medlem
lasternassummas avatar
Efter JBs vittnesmål i dag undrar jag:
– Vet någon hur JB och JJ har det?

JJ och JB skulle flytta in i en ny lägenhet i augusti, men det kom av sig då eftersom JB for till Thailand med mamma och några till.
JJ uttryckte då bestörtning över att JB for just efter att hennes morfar mördats och mormor skadats svårt.

Lite funderingar inför JJs vittnesmål. När nu det kommer, för det var väl DB som blev uppskjuten i dag?

Citera
2017-05-15, 17:50
Medlem
develis avatar
Med tanke på rättigheten att inte vittna som anhörig borde hon ha vänt sig på sidan och somnat om imorse.
Vilka kontraster mellan döttrarna..
Citat:
Citat:
Arbogakvinnan vinkar åt sin dotter som nu kommit in i salen.
Citat:
En häktesvakt springer fram till Arbogakvinnan och tar ner hennes anteckningsblock som hon håller upp mot dotterns håll.
Citat:
Exakt vad det var som Arbogakvinnan hade för syfte med att räcka upp blocket är svårt att se, men hon höll upp sitt anteckningsblock med en sida riktad mot dotterns håll - men vad det stod såg inte jag. Kan heller inte säga om det var riktat till dottern, men vakten sprang fram och tog ner blocket.
Citat:
Har Arbogakvinnan bett dig om hjälp att göra något mot Aki:
– Jag har inga kommentarer kring det, säger hon.
Citat:
Har du fått ett brev från Arbogakvinnan som inte granskats av åklagaren.
– Jag vill inte säga, säger hon.
Citat:
Åklagaren frågar vad hon säger om det hon läst ur förhöret, som handlar om hur mamman ska ha bett om hjälp att döda Aki.
– Inga kommentarer, säger dottern.
Citat:
Litar du mer på din systers ord än din mammas ord, frågar åklagaren.
– Inga kommentarer.
Citat:
Arbogakvinnans försvarare frågar om hon har något att berätta om mammans och Akis förhållande.
– Nej, svarar dottern.
Sen fåordig då försvararen ställer frågor, och vinkar till sin mor då hon går ut.
Citera
2017-05-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Efter JBs vittnesmål i dag undrar jag:
– Vet någon hur JB och JJ har det?

JJ och JB skulle flytta in i en ny lägenhet i augusti, men det kom av sig då eftersom JB for till Thailand med mamma och några till.
JJ uttryckte då bestörtning över att JB for just efter att hennes morfar mördats och mormor skadats svårt.

Lite funderingar inför JJs vittnesmål. När nu det kommer, för det var väl DB som blev uppskjuten i dag?

Vill minnas att JJ hade förhinder och var bortrest,så det blev godkänt att han skulle vittna vid ett senare tillfälle,minns ej vilken dag.Vi får väl hoppas att han dyker upp som han skall,och ej flyr landet.

Tror att även Akis ex.fru kommer att vittna på fredag.
Citera
2017-05-15, 18:09
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Alldeles oavsett alla detaljer, oavsett hur föräldrarna respektive JM betett sig i vuxen ålder och oavsett hur kallblodig JM är, så har vi väl för fan kommit förbi stadiet där vi tror att normala föräldrar skapar psykopatungar? Sannolikheten för att familjen runt människan är djupt dysfunktionell är jävligt hög när det kommer till människor som JM (under förutsättning att hon är skyldig enligt åtalspunkterna). Ingen frisk, välfungerande familj där föräldrarna behandlar sina barn med kärlek och respekt, skapar den här sortens vuxna människor. Folk blir inte psykopater ur ett vakuum, utan genom bristande fostran och trauman i barndomen. Mamman sa till SvD att dottern hatar henne för att hon sätter gränser. Kombinerat med dotterns beteende samt att föräldrarna att ha stöttat ekonomiskt men bara då det passat dem själva, tyder det på en narcissistiskt dysfunktionell familj.

Föräldrarna må vara offer men de är ta mig fan inte oskyldiga till att deras dotter blev som hon blev. (Det skulle heller inte, ärligt talat, förvåna mig om modern gemensamt med den andra dottern, eller till och med ihop med JMs partner, planerat mordet för att just utmåla JM som förövare, för att hon är familjens misslyckade unge och dragit skam över hela släkten. Det är inte det mest sannolika men det skulle inte förvåna mig om det vore så, eftersom sådana här dysfunktioner sällan drabbar en enstaka individ i en familj, och för att patologiska narcissister är bra på att planera och genomföra brott i detalj.)

Å andra sidan vet jag en undersköterska i min närhet som arbetat med psykopater och tagit del utav forskningen som finns om dessa personligheter! Och Psykopati är något man födds med, inte fostras till. Finns många exempel på psykopater som hon vårdat som kommit ifrån bra familjeförhållanden vilket indikerar på att det inte beror på miljö utan snarare arv alternativt arv kombination miljlö.

Kommer själv ifrån struliga hemförhållanden placerats i bla familjehem med en gravt narcissistisk moder samt en son med psykopatiska drag som misshandla mig verbalt och i vissa fall psykiskt även gav sig på min kanin mitt framför ögonen på mig.

Har vuxit upp med en alkoholiserad morsa innan jag blev placerad i helvetes familjehemmet! Har dock _aldrig_ någonsin haft planer på att varken skada eller döda någon utav dom utan lever ett helt vanligt liv utan någon som helst drog problematik eller kriminellt leverne heller för den delen... Går inte skylla på uppväxten... då många med dålig uppväxt vuxit upp och blivit bra människor... Denna typ av personlighetsstörning som psykopati födds man med kort och gott.
Citera
2017-05-15, 18:14
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatepunkerz
Å andra sidan vet jag en undersköterska i min närhet som arbetat med psykopater och tagit del utav forskningen som finns om dessa personligheter! Och Psykopati är något man födds med, inte fostras till. Finns många exempel på psykopater som hon vårdat som kommit ifrån bra familjeförhållanden vilket indikerar på att det inte beror på miljö utan snarare arv alternativt arv kombination miljlö.

Kommer själv ifrån struliga hemförhållanden placerats i bla familjehem med en gravt narcissistisk moder samt en son med psykopatiska drag som misshandla mig verbalt och i vissa fall psykiskt även gav sig på min kanin mitt framför ögonen på mig.

Har vuxit upp med en alkoholiserad morsa innan jag blev placerad i helvetes familjehemmet! Har dock _aldrig_ någonsin haft planer på att varken skada eller döda någon utav dom utan lever ett helt vanligt liv utan någon som helst drog problematik eller kriminellt leverne heller för den delen... Går inte skylla på uppväxten... då många med dålig uppväxt vuxit upp och blivit bra människor... Denna typ av personlighetsstörning som psykopati födds man med kort och gott.

Härligt att det gått bra för dig - jag menar verkligen det
Citera
2017-05-15, 18:15
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Hittar inte JB på Ratsit längre.

DB också borta, bara AM under namnet Bl*msterlund i Eskilstuna.
Citera
2017-05-15, 18:19
Medlem
lasternassummas avatar
Råkade snubbla på en stämningsbild, som ett bidrag till tråden:

http://gfx.omni.se/images/26fbb5d2-ec2f-485c-82bf-ff319c15f664?w=1360

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem