2017-05-12, 22:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Alltså inte för att bråka, men i så fall finns det en till telefonlista för Aki. Den jag har är: Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_%20(4).pdf, sid 51-52 enl pagineringen. Men rätt ska vara rätt såklart!

Telefonuppgiften jag anger kommer från förhör med flamman från F**n. Hon såg den i telefon vid förhöret, påstås det.
Citera
2017-05-12, 22:35
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ithaca
Tr4ms: Tack! :-) Jag ska hälsa utifall journalistkompisen råkar missa denna fredagskväll här!
Apropå din OnT fråga: Utifrån mitt yrke såg jag redan i "mediedrevet" intressanta saker som skulle kunna återfinnas i diagnosmanualen (om man satsat). Sedan kom fupen och då började det klarna ordentligt. Men det behövs en P5a för att fastställa, givetvis. Men med några års erfarenhet känner man igen ett mönster. Jag talar för mig själv här: Det är knappast längre frågan OM. Utan snarare, HUR fick människan till de här sakerna. Därav min (och flera andras) förtjusta/besatta läsande av era (FUP-pålästa eller privat insatta - who knows?) analyser. Fortsätt lägga era huvuden ihop och stångas så lite som möjligt! /I.

"Utifrån mitt yrke såg jag redan i "mediedrevet" intressanta saker som skulle kunna återfinnas i diagnosmanualen (om man satsat). Sedan kom fupen och då började det klarna ordentligt."

Låt höra din analys.
Är det vanligt att man ställer diagnoser baserat på mediauppgifter?

Du jobbar inom psykiatrin antar jag, har du någon anslys på Aki också?
Citera
2017-05-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon och MR var ju fria och tillsammans ganska länge mellan brottet och häktningen.
Okej, varför anmälde hon inte sin pappas mördare då?
Citera
2017-05-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Okej, varför anmälde hon inte sin pappas mördare då?

Hon är inte oskyldig i den här historien. Anstiftare, skyddare av brottsling eller lättledd psyksjuk/utvecklingsstörd. Något kommer hon säkerligen att dömas för. Och till...
Citera
2017-05-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Om du tycker det dramatiseras av en personanalys av Aki så lär du ha att göra. Läste precis att någon tyckte att J*lias bar skulle omhändertas. Du har att göra natten lång och till dess den hamnar i kriminalhistoria. Grow some balls mannen för allt är inte vad du läser. Aki var värre än så..han var gift med JM. Sveriges värsta seriemörderska. Självklart djupdyker vi i hans psyke och gör lite diagnoser så här på en fredag.
ADHD? Paranoid schizofren? Alkoholist? Knarkare? Allt står att läsa i fupp.
Kan man inte nöja sig med "en vanlig liten människa"?
Med medfödd hjärtförstoring? Och andra vårtor och blemmor?
Det är ju trots allt så att några människor vill ha det bra utan att det blir så på andras bekostnad, medan andra "trampar över lik" för att få det bästa, mesta ut av de flesta (sägs utan referens till analyser av kapialismens innersta väsen). MGM tycks ju vara av det senare slaget.
Någon medlem nämnde tidigare i dag att Johanna påminner om den som aldrig fick vara med i sandlådan. Det är en bild jag själv använder då och då: vid varje sandlåda finns det någon som i frustration över att inte hänga med i de olika lekarnas regler ilsket, sammanbitet och rödsvettigt stampar sönder sandkakor,sandslott, plashinkar med mera. Några av dem försöker och lyckas kanske ta kommandot och befalla runt de andra småttingarna. Med det byggs en utpressningssituation upp som kan förfinas med åren.
Beteendet följer dem med olika uttryck genom hela skoltiden. Jag blir inte kvitt tanken att det är så Johanna reagerat, ohämmat och med accelererande frenesi.
Vad är då Akis fysiska och mentala blemmor i jämförelse med detta?
Citera
Medlem
Citat:
Hon är inte oskyldig i den här historien. Anstiftare, skyddare av brottsling eller lättledd psyksjuk/utvecklingsstörd. Något kommer hon säkerligen att dömas för. Och till...
Det får vi hoppas...
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Torsdag 2015-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2015-08-07

11:08 Systembolaget E-tuna ā 297:40
13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
20:19-21:54 Han får 14 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot.
22:34 han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä)
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.
Senast redigerad av Zissela 2017-05-12 kl. 22:58.
Citera
2017-05-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2016-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2016-08-07

13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
20:19-21:54 Han får 14 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.

Med andra ord 20:19 är han redan död.
Citera
2017-05-12, 22:50
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2016-08-06

Fredag 2016-08-07

Bra där !! Tack jajamensan
Citera
2017-05-12, 22:52
Medlem
Citat:
Nej, det gör inte henne till brottsling men de flesta kvinnor har många väninnor. Det är en smula avvikande och gör mig lite undrande. Har sett samma sak hos kvinnor i andra trådar här på fb.
En så kallad lyckad kvinna har förstås många väninnor. Men om en kvinna har många barn med olika män som var en dunstar efter ett tag och om några av barnen dessutom knarkar så blir kvinnan ganska snabbt av med väninnorna. Dessutom är väninnor inte en prioritet för en kvinna i en sådan situation.
Citera
2017-05-12, 22:53
Medlem
Jag undrar över det samtal som ska ha ringts från Akis mobil efter antagen död? Har sett att det antytts om det flera gånger, och JM fick även en fråga om det av åklagaren nu i veckan tror jag, men de går aldrig in på varför, eller vem hon ringde?

Ang den 3/8-2016: Jag förundtrats över ad MR sagt i förhör, att när han kom it ur huset den 3/8 efter knivöverfallet och springer till bilen, så sitter JM i bilen och sover!! Alltså vem GÖR det när man (förmodas) veta vad som pågår inne i huset?! Det känns ju snarare som om man skulle vara så sjukligt nervös och spänd? Att hon slaggar till där runt 22.00 stämmer sock bra överens med vad PG, hon själv samt någon av hennes döttrar sagt- att hon är kvällstrött. Men jäkligt märkligt ändå, att man kan somna till vid ett sådant tillfälle...
Citera
2017-05-12, 22:54
Medlem
Ithacas avatar
Tr4ms: :-)
Ja, det är svårt att inte tänka "vad är det frågan om?" när man läser om brott i tidningarna. Du skulle varit på middag hos mig när Breivik slog till. Och tyskan. Och LH-mördaren. För att inte tala om Bobbys styvpappa och Hagamannen, mm mm. Så är det. Yrkesskada om du vill, eller intresse för jobbet.
Som jag sa - i verkligheten i detta fall, så avgörs inte mycket innan en P5a. Men spekulerar man (utifrån media, fup och Flashback (It's a free country)), så framträder en ADHD alt ojämn begåvning (som hos hästtjejen i Askersund) alt både och. Till att börja med. Sedan utvecklas pga diverse ogynnsamma saker i miljön en personlighetsstörning, i detta fallet sannolikt antisocial/narcs. Där nånstans är vi (Obs: jag/mina bekanta). Vi betraktar enbart - ingen av oss inblandade, än! Och antisocial/narcs. är så nära man formellt kan komma "psykopati", för det är inte en formell, erkänd diagnos. Men funktionell psykopati - ja. Med fup i ryggen: Ja.
Har man normalbegåvning men inte förmår skilja på rätt och fel med denna utgång (åtm vad det verkar som i Görans/föräldrarnas fall), så är vi där, ja. Hälsn./I.
Senast redigerad av Ithaca 2017-05-12 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in