Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 17:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAFtrollhattan
kan ju vara en ny Anders eklund i farten, lastbil som stannat o plockat upp henne...

De har säkrat spår i runt fastigheten
Citera
2017-05-15, 17:09
Medlem
DjPuttes avatar
Tovas ex är den som är GM i detta case, Sedan om det är en olyckshändelse eller att det är ngt gjort med berått mod är en annan femma!

Mycket möjligt att dem tjaffsat om ngt i bilen på g till denna förfest och där någonstans har det gått galet, Antingen slet hon sig loss & hoppa ut ur bilen och vart påkörd el så vart hon tagen av daga i bilen och dem måste gömma kroppen snabbt!

Sjön möjligen men dessa herrar är inte så intelligenta utan det är runt där detta hänt som en ev kropp ligger, Det är för mycket stök & bök att transportera bort denna kropp en bra bit utan dem gör snabbt av sig och sedan beger dem sig snabbt från den platsen!

Varför dessa nötter kom ut ur skogen kan handla mer om att dölja kläder och andra spår genom elda eller på annat sätt förstöra bevisen mot dem!

Lever det GÖR hon inte!

Sedan kommer förhörsledarna knäcka dem rätt snabbt!
Citera
2017-05-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Finns inget som säger att hon är våldtagen.
Ett troligt scenario är att exet lackat över något och slagit henne sönder och samman a'la WT-dådet i Trollhättan. Därefter skrikit på en vän som kommit och hjälpt till att få väck kroppen. Tredje personen har antingen också hjälpt till eller inte varit direkt delaktig, men vet vad som har hänt.

Det har du rätt i.
Om så vore fallet så hade någon av de två andra jönsarna redan erkänt för att slippa hårdare straff.

//Siegestor
Citera
2017-05-15, 17:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det är sant, men då är det andra möjliga scenariot att hon sitter inlåst någonstans. Svenskar brukar inte våldta i grupp. Det är kulturellt betingat.
//Siegestor
Eller är helt väck såväl psykiskt som fysiskt efter sprit och benso? Jag tror inte det, men märkligare saker har hänt...
Citera
2017-05-15, 17:12
Medlem
Tycker det ser ut som vanliga fina killar i den åldern. De ser små och oskyldiga ut, men behöver ju inte vara det ändå. Undrar om droger är inblandat, för det kan däremot förklara en hel del som tycks ha gått snett.
Citera
2017-05-15, 17:13
Medlem
mjukmjukares avatar
Polisen kallar inte in MP.
Flertalet tekniker på plats.
Locket på.

Polisen har något.
Känsligt nu.
Citera
2017-05-15, 17:14
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
När en tjej i hennes ålder och utseende har så lite aktivitet på facebook så är det något som är riktigt galet. Det spelar ingen roll om hon använder något annat socialt forum mer aktivt. Hon har någon i sin närhet som begränsar henne väldigt mycket. Antingen föräldrar/vårdnadshavare eller pojkvän. Om det är pojkvännen som har förbud och regler är det mer risk att hon idag är mördad. Är det föräldrarna så kan det vara en rymning. Får hålla hoppet till att det är föräldrar.
löjlig analys
Citera
2017-05-15, 17:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det har du rätt i.
Om så vore fallet så hade någon av de två andra jönsarna redan erkänt för att slippa hårdare straff.

//Siegestor
Jag tror det kommer, en av dem kommer att bryta ihop och sjunga ut.
Citera
2017-05-15, 17:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Polisen kallar inte in MP.
Flertalet tekniker på plats.
Locket på.

Polisen har något.
Känsligt nu.
Nje det kan ibland behövas mer tekniker om det är ett stort område med många byggnader så brukar dem vara ngr st ja som delar på sig, Så det är väl inte stort i sig men det kan väl finnas fog för att dem hittat ngt!
Citera
Medlem
Finns det bilder på de misstänkta? Orkar tyvärr inte bläddra igenom hela tråden.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Tänker osökt på Ida i Trollhättan vars kropp hittades väldigt öppet, bara inslängd i skogen en liten bit från en landsväg (kroppen låg bara 150 meter från där jag själv sökte, men jag kände faktiskt ingen liklukt). Det finns dock vissa likheter i MGM i det här fallet och jag har svårt att tänka mig att de ansträngt sig speciellt hårt för att bli av med kroppen.

Har hon bragts om livet i huset så ger jag mig tusan på att kroppen bara ligger inslängd i något skogsparti inte för långt därifrån, typ efter ybäcksvägen.
Citera
2017-05-15, 17:17
Medlem
DjPuttes avatar
Från XP:
Vi har säkrat spår men vad det är vill jag inte gå in på, säger polisens presstalesperson Christer Nordström.
Vad det är för spår är att spekulera just nu men ngt har dem hittat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in