Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 17:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker det ser ut som vanliga fina killar i den åldern. De ser små och oskyldiga ut, men behöver ju inte vara det ändå. Undrar om droger är inblandat, för det kan däremot förklara en hel del som tycks ha gått snett.
Jag tycker också att de ser ut som unga män gör i glesbygd, inte en massa ansiktstatueringar och sånt. Domen(-arna) mot B*lly har även ett par år på nacken, och jag tror allt kom på ett bräde: olovlig körning, ringa narkotikabrott och rattfylleri.
Citera
2017-05-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Det ser ju lite ut som en Copycat till Lisa Holm.
Kolla upp alla anhöriga först!

Ja, fallet med Lisa var det första jag tänkte på. Även Nathalie Rönnqvist i Njurunda. Lisa Holm hade ju dock ingen relation till sin mördare, vilket (förmodligen ) kommer visa sig här..
Citera
2017-05-15, 17:20
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag tror det kommer, en av dem kommer att bryta ihop och sjunga ut.

Det har dom kanske redan gjort, polisen lär väl inte hålla media underrättat efter varje förhör.
Citera
2017-05-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Finns det bilder på de misstänkta? Orkar tyvärr inte bläddra igenom hela tråden.

Se inlägg #504
Citera
2017-05-15, 17:21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Det har dom kanske redan gjort, polisen lär väl inte hålla media underrättat efter varje förhör.
Kan ju även vara så att en av de som sitter i förvar redan har sagt var & hur kroppen ligger....
Citera
2017-05-15, 17:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan ju även vara så att en av de som sitter i förvar redan har sagt var & hur kroppen ligger....
Med största sannolikhet ja. Polisen har enligt Expressen säkrat spår.
Citera
2017-05-15, 17:24
Medlem
panzertaxs avatar
"Polisens presstalesperson Christer Nordström säger vid 16.30-tiden att utredningen fortsätter med full kraft. De har ännu inte funnit försvunna Tova."
Citera
2017-05-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hendrix1
Se inlägg #504

Tackar. Kollade igenom deras respektive FB-sidor och vid första anblick ser de väl ut som vanliga killar, med en touch av whitetrash.
Citera
2017-05-15, 17:29
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Tackar. Kollade igenom deras respektive FB-sidor och vid första anblick ser de väl ut som vanliga killar, med en touch av whitetrash.

En ganska saftig dos whitetrash skulle jag nog säga.
Citera
2017-05-15, 17:29
Medlem
Bizmarcks avatar
Vad arbetar de misstänkta GM med?
Citera
2017-05-15, 17:31
Medlem
panzertaxs avatar
Från Hela Hälsningland;

"Vår reporter på plats berättar att poliserna söker i ett brett område, men att de tagit extra hjälp i området vid en mast norr om riksväg 84 där det är stenigt och bergigt. I närheten finns också ett grustag.
Polisen har också hundförare på plats som söker på södra sidan av riksväg 84 vid Medskog."

Det är ju lite norrut, så har de fört kroppen så pass långt så är det tveklöst med ett fordon.
Finns flera skogsvägar, små tjärnar och kärr omkring där också (ett rätt isolerat område söder om Medskog). Humor att en väg heter "Skitvägen" . Jag tycker hela det området där strax öster om huset är högintressant. Kommer man längre ifrån så är det för mycket bebyggelse. En kvalificerad gissning är att åtminstone en av MGM är väl bekant med närområdet med skogarna och kärren.
Citera
2017-05-15, 17:31
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Med största sannolikhet ja. Polisen har enligt Expressen säkrat spår.

Bra snuten letar vidare med förhoppning om att hon är vid liv. Men med tanke på WT snubbarna och dagens avsaknad av spärrar mot våld så är sannolikheten att Tova är undangömt levande 0.00..01%.

Om tre huvklädda yngre män kommer ut ur skogen där hon försvann är det mer för göra sig av med kroppsdelar.

Man får hoppas nån av idioterna (misstänks idioter!!) inte pallar. Men detta är ju muppar så de lär blåneka även om man skulle finna avgörande DNA spår på en eventuell död kropp.

Man får hoppas tjejen lever men sannolikheten mtp de tre misstänka är låg eller obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in