Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hon har tappat/glömt mobilen tydligen. Vad jag förstår så är den hittad.

Svårt att tänka att en tonåring har GLÖMT sin mobil. Men ja fattar.
Citera
2017-05-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Problemet är att hon knappt har varit aktiv på Instagram heller (för att vara en tjej i den åldern). Får dock för mig att hon är aktiv på Snapchat.

Har själv tonåringar, de är galna i Snapchat, däremot är Facebook TOTALT ute, där vistas bara gamlingar tycker de och det går för långsamt att kommunicera där. Det är inte alls konstigt att Tova inte facebookade eller instagrammade.
Citera
2017-05-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Troligen för att polisen hittat hennes telefon i huset

Ja men. Massor av människor (poliser) letar efter henne, kan hon inte skrika / vinka / springa mot dem?
Citera
2017-05-15, 17:02
Medlem
Vet inte om det nämts tidigare, men J*mmy Eri*sson, Fr*drik H*edman och b*lly, är trion som sitter anhållna
Citera
2017-05-15, 17:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hör på Ekot att de fortfarande bara är skäligen misstänkta, en lägre misstankegrad. Hör också att man söker på andra ställen också (skulle kunna peka på en fjärde inblandad, menar jag).

Dock en stark misstankegrad.

Citat:
Skäligen misstänkt. Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad

För högre gradering krävs vittne/teknisk bevisning.
Citera
2017-05-15, 17:03
Medlem
Vad vi kunde läsa för någon/några timmar sedan så visste ju en försvarare inte ens vem han skulle försvara och en annan hade inte träffat sin klient ännu.

då kan man väl knappast räkna med att det har hållits några fler förhör efter de första inledande förhöret?
Citera
2017-05-15, 17:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nog en fråga från fall till fall. Men den gången var de snabba mellan stegen "kropp hittas" ---> "gå ut i media".

Vi vet ju inte var en eventuell kropp finns, kanske behövs det dykare etc.. Vad jag vill säga är att vi ska nog inte anta att ingen av dem brutit ihop i förhör.

Tre anhållna på ett kort bräde ger oftast starka kort vid första utfrågning. Neka i sten är vad yrkeskriminella gör. Dom här killarna... Nä.

Aftonbladet formulerar sig udda;
Citat:
En av de anhållna männen nekar till brott.

EDIT
Inga MPS-sök
Helikopter utrustad för vatten-sök tillkallad från Gbg

Hon kommer hittas i sjön tror jag. Snart..
Senast redigerad av rotesau 2017-05-15 kl. 17:07.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAFtrollhattan
kan ju vara en ny Anders eklund i farten, lastbil som stannat o plockat upp henne...

Obekräftad uppgift gjorde gällande att exet redan varit våldsam mot henne, så mycket talar ändå för att polisen har rätt MGM i förvar.

Jag tror dock inte kroppen är hittad, sökningsarbetet är i för intensiv fas för det. Så frågan är var tre berusade ungdomar dumpar en kropp någonstans.

Översikt på kartan visar att förutom vattendraget så finns det lite sankmark i nära anslutning till huset och lite söderut en mindre väg till en mindre byggnad. I anslutning till gården verkar det vara ett grustag eller någon slags crossbana eller något? Ybäcksvägen ser också intressant ut, verkar finnas gott om skog och dit man skulle kunna fylleköra med ett lik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag hade missat att det var natten mellan lördag och söndag som hon försvann (trodde natten innan), det är bara 36 timmar sedan, så hoppet är inte ute än. Jag tycker även det är "bra" att dom hittat mobilen, den kan vara glömd bara. Vi får väl se...

Det är sant, men då är det andra möjliga scenariot att hon sitter inlåst någonstans. Svenskar brukar inte våldta i grupp. Det är kulturellt betingat.

//Siegestor
Citera
2017-05-15, 17:07
Medlem
AsburyPerks avatar
Jag har svårt att fatta att hon är 19, eller ja, sannolikt var vid det här laget tyvärr. När jag såg bilderna tänkte jag att typ en 12-åring var borta. Ser hon så extremt ung ut, eller använder media äldre bilder för sympati?
Citera
2017-05-15, 17:07
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det är sant, men då är det andra möjliga scenariot att hon sitter inlåst någonstans. Svenskar brukar inte våldta i grupp. Det är kulturellt betingat.

//Siegestor

Finns inget som säger att hon är våldtagen.
Ett troligt scenario är att exet lackat över något och slagit henne sönder och samman a'la WT-dådet i Trollhättan. Därefter skrikit på en vän som kommit och hjälpt till att få väck kroppen. Tredje personen har antingen också hjälpt till eller inte varit direkt delaktig, men vet vad som har hänt.
Citera
2017-05-15, 17:08
Medlem
[DET ÄR HENNES EX BILLY FAGESTRÖM Jimmy Eriksson och Fredrik Hedman som sitter anhållna.=jongari|60730112]Bild finns i artikeln och polisen har bestämt att i nuläget inte gå ut hur hon var klädd eller den senaste säkra iakttagelsen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JmgoP/polis-och-anhoriga-efterlyser-forsvunna-tova-19[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in