2017-05-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Det är mitt andra på lika många sedda malmö-matcher. Säger väl mer om Rosenberg än om mig. Det behövs fler som övervakar vad detta psykfall har för sig på planen när man snittar ett överfall per match.

Daniel Andersson och Rosenberg är grunden till Malmös dominans och deras betydelse kan inte överskattas. Två hjältar!

Storebror Andersson sådde fröet, och lillebror samt just Rosenberg har fortsatt. Skånsk stöddighet, hårdhet och spelskicklighet. Klassiska egenskaper för Malmö FF.
Citera
2017-05-15, 16:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Skulle Sirius tacka nej till 10 ens?
Vad är ert transferrekord?

Det är bara att hoppas att Sirius inte godtar vad som helst. Däremot är ju risken att klubbar inte vill slanta upp med vetskapen om att man kan börja förhandla i vinter med Sarfo om en free transfer till nästa sommar.

I nuläget är det osannolikt, men det finns en lite möjlighet till att man förlänger med Sarfo. Det vore bäst ur Sirius synpunkt.
Citera
2017-05-15, 16:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Precis. Sirius vände ~2m minus till ~1m plus ifjol, exakta siffror vet jag inte men detta var läget i mars. Seriesegern i SE gav lite cash samt massa publikintäkter under hösten. Men riksmedia skriver väl bara när skulderna finns.

Skulle du läsa en artikel med rubriken: "Sirius ekonomi ser helt normal ut"
Citera
2017-05-15, 16:17
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Roligt att man jämför en rätt oskyldig klapp på kinden med att hoppa in i ryggen på en spelare med armbågen först.
Armbågen sker dessutom tillsynen oprovocerat, K.I bara kör på.
Fel av båda, K.Is straff kanske är lite hårt - att dock jämföra en armbåge med en touch på kinden är helt fel.

Då vill vi alla gärna att du redovisar för vad som sagts/gjorts spelarna emellan tidigare i matchen IOM att du påstår dig veta att det var en helt oprovocerad attack. Det är bara dumt att uttala dig när igentligen bara två personer vet vad som sagts och gjorts.

Ja, skulle safari eller brorsson åka på 4 matcher vore det helt sinnes det med! Men har man satt ribban på en viss nivå får man fan se till att vara konsekvent. Inget konstigt med det alls faktiskt!
Citera
2017-05-15, 16:35
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Då vill vi alla gärna att du redovisar för vad som sagts/gjorts spelarna emellan tidigare i matchen IOM att du påstår dig veta att det var en helt oprovocerad attack. Det är bara dumt att uttala dig när igentligen bara två personer vet vad som sagts och gjorts.

Ja, skulle safari eller brorsson åka på 4 matcher vore det helt sinnes det med! Men har man satt ribban på en viss nivå får man fan se till att vara konsekvent. Inget konstigt med det alls faktiskt!

Det snackas på fotbollsplanen, en del av det psykologiska spelet som kommer med sporten.
Se om situationen där K.I kör över sin motspelare, bollen är inte ens i närheten.
Har kanske snackats lite innan, detta rättfärdigar dock inte en armbåge i ryggen när det dessutom inte ens är i kamp om bollen.
Jämför det med en situation där Safari blivit utsatt för en ordentlig tröjdragning i kamp om bollen (hade Rosenberg dragit så i en tröja hade väl alla grinat om att banna honom på livstid), mer förståeligt att Safari tappade humöret fullständigt.
Lägg dessutom till alla ÖSKare som omringar honom, ser han redan svart lär detta inte göra det bättre

Sen får jag absolut uttala mig om situationen och ha en åsikt kring den. Det är långt ifrån dumt.
Dumt att uttala dig när du inte förstår hur diskussioner fungerar.
Citera
2017-05-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Daniel Andersson och Rosenberg är grunden till Malmös dominans och deras betydelse kan inte överskattas. Två hjältar!

Storebror Andersson sådde fröet, och lillebror samt just Rosenberg har fortsatt. Skånsk stöddighet, hårdhet och spelskicklighet. Klassiska egenskaper för Malmö FF.

Markus Rosenberg påminner en del om Martin Dahlin, som även han var en armbågsmästare. Mördar-Mackan har nog tagit fler ögonbryn än Martin dock.
Citera
2017-05-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Markus Rosenberg påminner en del om Martin Dahlin, som även han var en armbågsmästare. Mördar-Mackan har nog tagit fler ögonbryn än Martin dock.

Du har en poäng såklart. Men Rosenberg är kanske lite mindre egoistisk, vilket naturligtvis kan vara pga hans kaptensbindel.

Men vinnarinställningen är samma.

Och det är den andan som Malmö FF lyckats återskapa. Stenhårda och lite fula, men samtidigt skickliga. Det ska göra ont att möta Malmö FF.
Citera
2017-05-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du har en poäng såklart. Men Rosenberg är kanske lite mindre egoistisk, vilket naturligtvis kan vara pga hans kaptensbindel.

Men vinnarinställningen är samma.

Och det är den andan som Malmö FF lyckats återskapa. Stenhårda och lite fula, men samtidigt skickliga. Det ska göra ont att möta Malmö FF.

Hade han varit från GBG och spelat i Blåvitt så hade jag nog tyckt om honom, nu hoppas jag mest att han bryter benet, sorry, benen.

Fin ikon för MFF iaf, men avskyvärd på många sätt.

Storebror Andersson har fått kneg på Serneke förresten, som arenautvecklare.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-15 kl. 17:01.
Citera
2017-05-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hade han varit från GBG och spelat i Blåvitt så hade jag nog tyckt om honom, nu hoppas jag mest att han bryter benet, sorry, benen.

Fin ikon för MFF iaf, men avskyvärd på många sätt.

Ha ha lysande, och det är nog skillnaden mot t ex IFK Göteborg under 1980-talet då de hade älskvärda lirare. Lätt at bli populära utanför den egna staden.

Malmö FF hade Larsson o Kristensson, Thern o Schwarz, och alla andra stenhårda och fula spelare som vinner titlar.

Tradition och olikhet som berikar Allsvenskan. Malmö FF är bara populära i Skåne.
Citera
2017-05-15, 17:10
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Det snackas på fotbollsplanen, en del av det psykologiska spelet som kommer med sporten.
Se om situationen där K.I kör över sin motspelare, bollen är inte ens i närheten.
Har kanske snackats lite innan, detta rättfärdigar dock inte en armbåge i ryggen när det dessutom inte ens är i kamp om bollen.
Jämför det med en situation där Safari blivit utsatt för en ordentlig tröjdragning i kamp om bollen (hade Rosenberg dragit så i en tröja hade väl alla grinat om att banna honom på livstid), mer förståeligt att Safari tappade humöret fullständigt.
Lägg dessutom till alla ÖSKare som omringar honom, ser han redan svart lär detta inte göra det bättre

Sen får jag absolut uttala mig om situationen och ha en åsikt kring den. Det är långt ifrån dumt.
Dumt att uttala dig när du inte förstår hur diskussioner fungerar.

Vad jag vet vart inte safari utvisad i matchen mot oss! Med den logiken rättfärdigar du alltså att det är okej för vissa spelare att tappa humöret, medans andra inte får göra det! lägger ner den diskussionen med dig, det är som att prata med en tegelvägg!

Likt förbannat är det bara för er att köpa att allt annat än 4 matcher är för lite med rådande praxis! Allt annat spär bara på myten svMFF.
Senast redigerad av Snorkelben 2017-05-15 kl. 17:32.
Citera
2017-05-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Likt förbannat är det bara för er att köpa att allt annat än 4 matcher är för lite med rådande praxis!
Varför skulle fyra matcher vara praxis helt plötsligt? Det finns knappt några likheter mellan förseelserna igår och den Kennedy straffades för så varför ska straffet per automatik bli detsamma? Halmstads Keita fick två matchers avstängning för kapningen av Lewicki, samma straff på Brorsson vore rimligt.
Citera
2017-05-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Det är mitt andra på lika många sedda malmö-matcher. Säger väl mer om Rosenberg än om mig. Det behövs fler som övervakar vad detta psykfall har för sig på planen när man snittar ett överfall per match.

"Överfall". Haha. Du är för rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in