Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Och varför framför pressen hennes meddelanden så att de når fram till tänkt person? Stackars pojk att läsa det där... men han är förstås en redig pöjk, jajamensan "but still"
Nyhetsjournalister låter aldrig etik eller moral stoppa en bra publicering.
Men jag skulle snarare dissa de som har ansvar för rättegången och säkerheten kring den. Att attention-horan JM kan flasha meddelanden till pressen 2 ggr samma dag, samt vägra handfängsel tyder väl på att hon redan duperar och manipulerar personer som är ansvariga för rättegångens säkerhet.
Men allt detta cementerar ju den bild av JM som åtalet vill förmedla, så hon har sannerligen inte vunnit några segrar.
Det kan finnas en risk att JM kommer försöka göra sig mer och mer omöjlig under rättegången, allt i ett sista desperat försök för att bli straffbefriad pga APS (allvarlig psykisk störning), vilket borde med rådande odds vara den strategi hon ser som mest attraktiv. Hon kommer vilja göra allting till en cirkus.
Att Johanna är bat shit crazy behöver inte diskuteras, men hon
kommer dömas till livstids fängelse, det sätter jag min ära på.
Men tingsrätten borde skärpa sig (tycker handfängslet faktiskt borde anmälas som tjänstefel), och Hikes borde försöka ha lite koll på sin klient.