2017-05-15, 15:19
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Efter att försvararen har pratat med JM i det andra rummet frågor hon dottern när hon kommer tillbaka

Är det någon som påverkar dig vad du ska göra om säga?
– Nej, säger dottern.
Advokaten frågar om hon hör någon som pratar med henne. Dottern blir upprörd:
– Vaddå om jag hör?
– Förklara vad du menar säger dottern.
Om du hör röster, säger advokaten?
– Säg det istället, dottern blir väldigt upprörd.

Vilket gör dotter upprörd och även många åhörare

Är nog ett av de grymmaste psykopatjobbet, advokat. Stå och våldföra sig på sanningen hela dagarna och lyckas man med detta fullt ut har man gjort ett grymt jobb.
Citera
2017-05-15, 15:24
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Men, herregud! Den journalisten känner jag igen från bilder som tagits utanför rättegångssalen. Modus operandi är ju skrämmande likt en viss Big Mama.

https://www.svt.se/kultur/medier/journalist-har-blivit-misshandlad-i-sitt-hem

Om vägran av handfängsel: En rättspsykiater sa till mig en gång att psykopater får man inte ge lillfingret ty då tar de hela handen. Kanske dags att kriminalvårdarna avsätter en halvdag till fortutbildning, en rättspsykiatriker kan ju komma och föreläsa för dom (ja, jag är lite ironisk nu - jag förstår att dom förmodligen redan får utbildning av arbetsgivaren).

Edit: Och varför i hel*ete placerar SVT artikeln om attacken under Kultur? Detta är ju fråga om synnerligen allvarliga saker!
ironisk att han heter Slag-Brand (slagen och utsatt för brand)
Citera
2017-05-15, 15:28
Medlem
< 1 minJohanna Rapp - EXPRESSEN
Hikes och han diskuterar nu hur länge spår av droger stannar kvar i kroppen. De munhuggs fram och tillbaka.

Antar att "han" syftar på Manny. Undrar vad som sas?
Citera
2017-05-15, 15:36
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och varför framför pressen hennes meddelanden så att de når fram till tänkt person? Stackars pojk att läsa det där... men han är förstås en redig pöjk, jajamensan "but still"
Nyhetsjournalister låter aldrig etik eller moral stoppa en bra publicering.
Men jag skulle snarare dissa de som har ansvar för rättegången och säkerheten kring den. Att attention-horan JM kan flasha meddelanden till pressen 2 ggr samma dag, samt vägra handfängsel tyder väl på att hon redan duperar och manipulerar personer som är ansvariga för rättegångens säkerhet.

Men allt detta cementerar ju den bild av JM som åtalet vill förmedla, så hon har sannerligen inte vunnit några segrar.

Det kan finnas en risk att JM kommer försöka göra sig mer och mer omöjlig under rättegången, allt i ett sista desperat försök för att bli straffbefriad pga APS (allvarlig psykisk störning), vilket borde med rådande odds vara den strategi hon ser som mest attraktiv. Hon kommer vilja göra allting till en cirkus.

Att Johanna är bat shit crazy behöver inte diskuteras, men hon kommer dömas till livstids fängelse, det sätter jag min ära på.
Men tingsrätten borde skärpa sig (tycker handfängslet faktiskt borde anmälas som tjänstefel), och Hikes borde försöka ha lite koll på sin klient.
Citera
2017-05-15, 15:36
Medlem
Hon smugglade droger från Thailand
Citera
2017-05-15, 15:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Att en advokat, i det här fallet Amanda Hikes, utan någon som helst grund, antyder att ett vittne är psykiskt sjuk finner jag mycket osmakligt. Finns det inga regler som förbjuder sådant?

Objection your honor! Leading questions! Conjecture! And sheer slander!
TV-skadad som man är av det anglo-saxiska rättsväsendet...
Citera
2017-05-15, 15:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men jag skulle snarare dissa de som har ansvar för rättegången och säkerheten kring den. Att attention-horan JM kan flasha meddelanden till pressen 2 ggr samma dag, samt vägra handfängsel tyder väl på att hon redan duperar och manipulerar personer som är ansvariga för rättegångens säkerhet.

Men allt detta cementerar ju den bild av JM som åtalet vill förmedla, så hon har sannerligen inte vunnit några segrar.

Det kan finnas en risk att JM kommer försöka göra sig mer och mer omöjlig under rättegången, allt i ett sista desperat försök för att bli straffbefriad pga APS (allvarlig psykisk störning), vilket borde med rådande odds vara den strategi hon ser som mest attraktiv. Hon kommer vilja göra allting till en cirkus.

Att Johanna är bat shit crazy behöver inte diskuteras, men hon kommer dömas till livstids fängelse, det sätter jag min ära på.
Men tingsrätten borde skärpa sig (tycker handfängslet faktiskt borde anmälas som tjänstefel), och Hikes borde försöka ha lite koll på sin klient.

Relationen JM AH är nog inte rätt igenom en dans på rosor.
AH kan sitt jobb. JM har hela tiden bestämda åsikter och talar om för AH vad som ska göras.
Avbrottet som AH begärde under en tidigare rättegångsdag och dagens "påhopp" på AB och W*nny tror jag är exempel på att de tu inte kommunicerar så bra. Resultatet gynnar IMO inte JM.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 16:06. Anledning: W*nny...
Citera
2017-05-15, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Att en advokat, i det här fallet Amanda Hikes, utan någon som helst grund, antyder att ett vittne är psykiskt sjuk finner jag mycket osmakligt. Finns det inga regler som förbjuder sådant?
Dottern svarar om hur hon mår, att hon äter medicin för att hon mår dåligt - tacka fan för det - och advokaten nyper direkt och antyder hallucinationer. Det är så lågt att man vill spy, insinuationer om att hon inte är vid sina sinnens fulla bruk.

Det skulle inte förvåna mig en sekund om det är på beställning av hennes mor för att förminska hennes vittnesmål.
När man hör skamgreppen från advokater, oavsett rättegång, kan man stundom undra hur fan de kan ha det yrket. Tacka vet jag advokater som håller sig på översidan bältet, som med pondus, argumentationsteknik och sakfakta kan föra fram sin sak.
Citat:
Hur mår du idag psykiskt?
– hur ska man må bra när ens mamma sitter häktad misstänkt för mord på sin exman sin pappa och mordförsök på sin mamma, säger dottern.
Citera
2017-05-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Hon gör sig inte omöjlig, hon är omöjlig. Utan dämpande så hade vi en rasande furie i rättssalen.
Det skär i hjärtat när jag tänker på barnen. Precis som många andra önskar jag dem det absolut bästa av stöd.
Det gör mig också ganska arg att en människa tillåtits att praktiskt taget aktivt förstöra för sina barn inför öppen ridå.

Jag tror att de här vittnesmålen kommer att betyda väldigt mycket för utfallet, men de takniska undersökningarna måste ge såpass att vågen tippar.

Dom i detta kommer väl inte förän efter andra delen, dvs. mordet på Göran och mordförsöket?
I så fall kanske ändå det händer att, om hon blir fälld för ett eller annat så påerkar det trots allt bedömningen av Akis död?
Citera
2017-05-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Mycket solitt vittnesmål av Amanda ( dock ej under ed om jag förstått saken rätt). Hikes lyckades inte rubba AB trovärdighet.

Är det möjligt att detta vittnesmål skulle kunna fälla JM för stämpling? Kanske skulle behövts ett sparat sms för detta dock. Men det börjar brännas lite.

Ja, det kan inte vara lätt. AB fortsätter att ge ett vettigt intryck.

Ur Expressens direktrapportering:
"Det var dottern själv som hörde av sig till polisen och berättade om uppgifterna.
– Om jag hade tagit upp det när han drunknade så hade kanske inte det här andra hänt, säger dottern och låter ledsen.
...
Hur känner du inför din mamma nu? undrar Hikes.
– Just nu känner jag bara hat
"

Stackars AB. 😟
Citera
2017-05-15, 16:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Relationen JM AH är nog inte rätt igenom en dans på rosor.
AH kan sitt jobb. JM har hela tiden bestämda åsikter och talar om för AH vad som ska göras.
Avbrottet som AH begärde under en tidigare rättegångsdag och dagens "påhopp" på AB och M*ndy tror jag är exempel på att de tu inte kommunicerar så bra. Resultatet gynnar IMO inte JM.

W*nny heter han väl? Eller kallas iaf ...

*= e
Citera
2017-05-15, 16:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dottern svarar om hur hon mår, att hon äter medicin för att hon mår dåligt - tacka fan för det - och advokaten nyper direkt och antyder hallucinationer. Det är så lågt att man vill spy, insinuationer om att hon inte är vid sina sinnens fulla bruk.

Det skulle inte förvåna mig en sekund om det är på beställning av hennes mor för att förminska hennes vittnesmål.
När man hör skamgreppen från advokater, oavsett rättegång, kan man stundom undra hur fan de kan ha det yrket. Tacka vet jag advokater som håller sig på översidan bältet, som med pondus, argumentationsteknik och sakfakta kan föra fram sin sak.

Det fetade.
Så tog jag för givet att det var. Amanda gick ner till källaren till JM och när hon kom tillbaka så sa hon detta. Först dottern AB och sedan M*ndy. JM må besitta manipulativ förmåga, men jag tror (och hoppas) det ska till mer för att manipulera en domstol.

Hennes "budskap" till pressen är ju också manipulationsförsök. Jag har varit utsatt för övergrepp! Ett barn ska inte vittna mot sin mor!

JM har jag gett upp, men när det gäller barnen så är jag övertygad om att det finns hopp. Som man brukar säga i USA, inget som inte tio års terapi kan fixa...

Vi är väl kanske mer pillerorienterade här?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in