2017-05-15, 14:51
Medlem
Pethuglins avatar
All heder åt dottern som vittnade mot sin mor. Hoppas att hon har all världens stöd. Hoppas också att de andra barnen är lika rakryggade och vågar vittna.
Citera
2017-05-15, 14:52
Medlem
Mycket solitt vittnesmål av Amanda ( dock ej under ed om jag förstått saken rätt). Hikes lyckades inte rubba AB trovärdighet.

Är det möjligt att detta vittnesmål skulle kunna fälla JM för stämpling? Kanske skulle behövts ett sparat sms för detta dock. Men det börjar brännas lite.
Citera
2017-05-15, 14:53
Medlem
Nu kommer Arbogakvinnan in i salen igen. Hon bär inte något handfängelse utan går själv in mellan vakterna.

Jaha?
Citera
2017-05-15, 14:56
Medlem
Är det Jafar eller Manny som vittnar nu?

Edit: Manny
Citera
2017-05-15, 14:57
Medlem
Lost-Souls avatar
Ljudklipp från Ankis förhör http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogakvinnans-mamma-i-r%C3%A4tten-hon-har-d%C3%B6dat-sin-pappa-3915021

Hon låter rejält svamlig, men kanske inte så konstigt utifrån situationen. Anmärkningsvärt att hon säger att hon älskar sin dotter trots att dottern i fråga har tagit hennes man ifrån henne.
Citera
2017-05-15, 14:59
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Mycket solitt vittnesmål av Amanda ( dock ej under ed om jag förstått saken rätt). Hikes lyckades inte rubba AB trovärdighet.

Är det möjligt att detta vittnesmål skulle kunna fälla JM för stämpling? Kanske skulle behövts ett sparat sms för detta dock. Men det börjar brännas lite.

numera går väl sms att återskapa dessutom?
hände ju i marina (spekeröd-fallet)
Citera
2017-05-15, 15:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ljudklipp från Ankis förhör http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogakvinnans-mamma-i-r%C3%A4tten-hon-har-d%C3%B6dat-sin-pappa-3915021

Hon låter rejält svamlig, men kanske inte så konstigt utifrån situationen. Anmärkningsvärt att hon säger att hon älskar sin dotter trots att dottern i fråga har tagit hennes man ifrån henne.

Ett bra drag om inte annat för att gôra tydligt att hon inte är hämndlysten nog att sitta och hitta på.
Citera
2017-05-15, 15:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
numera går väl sms att återskapa dessutom?
hände ju i marina (spekeröd-fallet)

En del telefonnummer är maskade i fup. Kanske klarnar under rättegången....
Citera
2017-05-15, 15:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fy f-n, det här tyckte alltså JM att advokaten skulle fråga dottern:

2 minJohanna Rapp - EXPRESSEN
Är det någon som påverkar dig vad du ska göra om säga?
– Nej, säger dottern.
Advokaten frågar om hon hör någon som pratar med henne. Dottern blir upprörd:
– Vaddå om jag hör?
– Förklara vad du menar säger dottern.
Om du hör röster, säger advokaten?
– Säg det istället, dottern blir väldigt upprörd.

Att en advokat, i det här fallet Amanda Hikes, utan någon som helst grund, antyder att ett vittne är psykiskt sjuk finner jag mycket osmakligt. Finns det inga regler som förbjuder sådant?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 15:07.
Citera
2017-05-15, 15:08
Medlem
< 1 minJohanna Rapp - EXPRESSEN
Han säger att Arbogakvinnan frågat hur man gör spice

42-åringen ska även ha honom ingående om droger.
- Hon ville veta hur snabbt olika substanser försvann från kroppen, och hur man blir när man tar droger, säger pojkvännen.

Ville hon ha droger själv?
- En gång. Och en gång tog hon med sig droger hem från Thailand som hon gav till sin dotter. Då blev jag djäkligt förbannad.

Bränns lite mer
Citera
2017-05-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Att en advokat, i det här fallet Amanda Hikes, utan någon som helst grund, antyder att ett vittne är psykiskt sjuk finner jag mycket osmakligt. Finns det inga regler som förbjuder sådant?

Lite amerikansk domstol över det. Jag håller med. Att kasta skit på vittnen håller inte i svensk rättssal, men det finns en del advokater som inte drar sig för det. Men det ses sällan med blida ögon av rådmannen. Går det för långt får advokat resp åklagare en reprimand.
Citera
2017-05-15, 15:14
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Jag får ett intryck som att den enda "förnuftiga" personen (rösten) är 42-åringens mamma, låter som att hon ville sätta mer gränser i deras relation som föräldrar till dottern, än att ständigt möjliggöra ett liv av lyx.

Jag får ett intryck som att pappan och 42-åringen hade en dysfunktionell relation, att gå in och hjälpa sin dotter ekonomiskt så mycket som han gjorde (med så mycket pengar) är inte helt "normalt". Det är bara tragiskt.

Tråkigt att höra att 42-åringens barn (dotter) ens funderade tanken om att döda maken, det visar hur mycket den här psykopatiska kvinnan har emotionellt skadat sina barn, att de för en ynka sekund trodde att ta en annans liv som ett förslag "värt att fundera över".

Som jag sagt från början är det mest sannolikt att far-dotter incest (utanför det psykologiska spektrat) har förelegat mellan Göran och Johanna, vilket förklarar Görans ekonomiska "hjälp" (kontrollbehov - samaritbeteende) och johannas hatkärlek (dels klargjort hur nära de stod varandra men sedan låtit få honom mördad.
På den vägen är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in