2017-05-15, 16:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
W*nny heter han väl? Eller kallas iaf ...

*= e

Tack, rör ihop med någon annan...
Rättar!

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-15 kl. 16:24.
Citera
2017-05-15, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det skär i hjärtat när jag tänker på barnen. Precis som många andra önskar jag dem det absolut bästa av stöd.
Det gör mig också ganska arg att en människa tillåtits att praktiskt taget aktivt förstöra för sina barn inför öppen ridå.
Jag tror att de här vittnesmålen kommer att betyda väldigt mycket för utfallet, men de takniska undersökningarna måste ge såpass att vågen tippar.
Ska man försöka plocka fram nåt gott ur det här, detta infekterade råttbo till familj, så får man hoppas att om det finns barn som lever under liknande premisser, med en mor som har så galna dialoger med sina barn inom husets fyra väggar, dvs att de för det första inser att det är helgalet (bortom hjärntvätt, som inte inser att detta inte är normalt) kan våga att dra i handbromsen:
De facto kan det skena till vad som helst för hemskheter som denna rättegång visar.
Citera
2017-05-15, 16:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

*= e
jajamensan
Citera
2017-05-15, 16:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det fetade.
Så tog jag för givet att det var. Amanda gick ner till källaren till JM och när hon kom tillbaka så sa hon detta. Först dottern AB och sedan M*ndy. JM må besitta manipulativ förmåga, men jag tror (och hoppas) det ska till mer för att manipulera en domstol.

Hennes "budskap" till pressen är ju också manipulationsförsök. Jag har varit utsatt för övergrepp! Ett barn ska inte vittna mot sin mor!
Ja, mordbeställning är givet. Jag tänkte mer på vad hon rekommenderar sin advokat. Hon har ju sitt A4-block och beter sig som om hon vore nån jävla företagsledare som styr och ställer.
Finns väl en katalog för vartenda vittne redo med kränkningar och stolliga påhitt. Därav frustration att inte få delta som hon tänkt sig.

Domstolen har garanterat koll på hur det är ställt med henne, hennes hennes lapp- och brevskrivande i häktet är ju heltossigt. Hon utmärker sig ju nu så att hon borde hamna i Guinness world record.
Citera
2017-05-15, 16:16
Medlem
Citat:

*= e

Javisst är det så. Förlåt min klantighet. Wenny ska det vara.
Citera
2017-05-15, 16:17
Medlem
Då är det dags för JB
En häktesvakt springer fram till Arbogakvinnan och tar ner hennes anteckningsblock som hon håller upp mot dotterns håll.
Citera
2017-05-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Då är det dags för JB
En häktesvakt springer fram till Arbogakvinnan och tar ner hennes anteckningsblock som hon håller upp mot dotterns håll.

Lol nu var de på hugget
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det fetade.
Så tog jag för givet att det var. Amanda gick ner till källaren till JM och när hon kom tillbaka så sa hon detta. Först dottern AB och sedan M*ndy. JM må besitta manipulativ förmåga, men jag tror (och hoppas) det ska till mer för att manipulera en domstol.

Hennes "budskap" till pressen är ju också manipulationsförsök. Jag har varit utsatt för övergrepp! Ett barn ska inte vittna mot sin mor!

JM har jag gett upp, men när det gäller barnen så är jag övertygad om att det finns hopp. Som man brukar säga i USA, inget som inte tio års terapi kan fixa...

Vi är väl kanske mer pillerorienterade här?

Ja, det där var JMs frågor. Fy f*n. 😠
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Då är det dags för JB

Ja jag läste också det i Expressens rapportering!
Sätt handfängsel på aset NU!
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dottern svarar om hur hon mår, att hon äter medicin för att hon mår dåligt - tacka fan för det - och advokaten nyper direkt och antyder hallucinationer. Det är så lågt att man vill spy, insinuationer om att hon inte är vid sina sinnens fulla bruk.

Det skulle inte förvåna mig en sekund om det är på beställning av hennes mor för att förminska hennes vittnesmål.
När man hör skamgreppen från advokater, oavsett rättegång, kan man stundom undra hur fan de kan ha det yrket. Tacka vet jag advokater som håller sig på översidan bältet, som med pondus, argumentationsteknik och sakfakta kan föra fram sin sak.
Beställning vet jag inte om det är. Men JM har säkert under flera samtal med sin advokat sagt att det skulle kunna vara hallucinationer och då måste väl advokaten ta upp det i rätten även om det bär henne emot. Hon ska ju trots allt företräda sin klient. Jag hoppas ju trots allt att advokaten ändå ställde sig tveksam till uppgiften, men ändå kände sig tvungen
Citera
2017-05-15, 16:26
Medlem
Verkar inte klokt att JM har möjlighet att skriva meddelanden till media och vittnen.Hon borde förpassas till medhörningsrummet i källaren när närstående vittnar.
Citera
2017-05-15, 16:30
Medlem
Citat:
Då är det dags för JB

Dags för Kriminalvården att vakna till nu?

Det Johanna Möller kanske just har gjort sig skyldig till är övergrepp i rättssak, dvs att med hot (motsv) försöka påverka ett vittne (eller en anmälare), förstås lite grann beroende på vad som stod på pappret.
Det blev väl taget i beslag? Rådmannen kan definitivt hävda att Johanna Möller stör ordningen och få Amanda Hikes att tala allvar med sin klient. En tingsrätt är ingen manege för clownen-mördaren Johanna Möller att få uppträda med sin psykopatshow!
Sätt henne på plats asap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in