Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Vi fick inte ens teknologin till vanliga knapptelefoner under 80-talet.
Vad skulle ni med sånt skit till --- det är ju bara Västs judeteknik utvecklat av
Ericsson i Sverige, utvecklingskontoret,
EllemTel låg i Årsta om jag inte minns fel, AXE-växlarna och tfn designades där.
En del kretslösningar utvecklades av förutom av Sverige tex USA och Israel och tex Siemens i Tyskland.
- Ni kanske skulle ha betett er annorlunda under ockupationen av USAs ambassad ? Och inte köra på med ert Väst-hat ? Så hade det politiska läget och handelsförbindelserna sett annorlunda ut måhända...
För alla länder som är någorlunda väluppfostrade så ger man sig inte på ambassader, det bara är så,
- Det var ni själva som lät Shahen rymma - Hade ni då skickat 300 000 självmordsbombare på Shahen på en gång så hade väl någon lyckats av dem ?
Äh jag vet att ni den uppväxande generationen iranier inte har något med detta att göra - det är väl så att varje ny generation får rätta till de fel som begåtts
Citat:
Ursprungligen postat av
parastoo
Kan du länka till en sån RC-motor?
Här är några olika modeller som körs på fotogen, en del av dem ska vara lite kinkiga att starta ibland:
http://www.modellhobby.com/578-jetcat
Vikt och dragkraft och bränsleförbrukning är viktiga parametrar
Eller så kan ni bygga en sk pulsjetmotor som tyskarna under WW2
Bara att gå en svetskurs som Löfve'n gjorde
Citat:
Ursprungligen postat av
parastoo
substitut till raketstol:
man kan ha bälten eller selen som fäster över leder och spänner dem så de inte bryts.
man kan ha skulpterade gångjärn insydda i byxorna eller jackan för att stabilisera lederna
man kan ha klämmor insydda i kläderna som håller fast kroppsdelar och kontrollerar dessa med remmar eller bälten som dras åt när man hoppar ut.
Om man binder fast 200 kg - 500 kg i vikter runt kroppen och att flygplanet vänds
"upp och ner" så att piloten ramlar ut och en fallskärm hjälper till så kanhända att det går tillräckligt fort att få ut kroppen att han klarar sig
Ni får prova när ni är ute och flyger och testa att det fungerar, att styrsystemet vrider flygplanet
"uppochner" och att piloten "ramlar ut" som hen ska ?
Det kostar ju några flygplan men om ni är ihärdiga så ska väl det gå bra, tycker jag..