2017-05-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vad ska det spela för roll? Kan du berätta för mig?

Ni kanske har egen gps?
Citera
2017-05-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Så en sån satt i rq170? eller en sorts dammsugarmotor som du kallade det?

Ja, typ modell större dammsugarmotor. En dammsugarmotor har bara en turbin, Medans RQ170 tros ha 14 turbiner efter varandra bara i kompressionssteget. plus några till i expansionssteget, så det är bara att börja bygga

Klarar ni inte av att bygga turbinmotorer, så föreslår jag att ni bygger pulsjetmotorer, men de klarar inte av någon hög höjd eftersom luften är alltför tunn där,

I tunn luft måste motorn ha kompressorsteg för att få förbränningen att fortgå, då är turbiner vanligen det bästa

Citat:
Din lösning är mycket dålig.

Hmm, det är ju ni som inte vill ha någon katapultstol, då får man ju ta det näst bästa, eller hur ?
Nä, jag tycker faktiskt att du själv ska räkna på vad som behövs för att komma ut ur ett överljudsplan tillräckligt snabbt

Tips: Ta och besök ett flygmuseum så kan du se lite grand om hur man byggt kärrorna.

Citat:
En lucka till fronten med en kanal till cockpiten kan jämna ut trycket så man lättare kommer ut.

Varför inte en lucka i golvet så både stol och pilot åker ut den vägen ?

All den hära snurriga och onödiga diskussionen för att du ska försvara den balsaträ-/plywood-mockup av Qaher-313 som det visats bilder på att man ser ju där att det inte är en katapultstol som sitter i, -- Dröm vidare
Citera
2017-05-15, 17:16
Medlem
franges avatar
Citat:
Piloten kan vräka sig ur i rätt riktning för att slippa fastna på vingar. En lucka till fronten med en kanal till cockpiten kan jämna ut trycket så man lättare kommer ut.

Hur gör man om fronten och dessa kanaler är skadade - exempelvis på grund utav att planet blivit träffade utav en luftvärnsrobot? Du vet, anledningen att piloten hoppar ut ur planet är för att planet är skadat och är på väg att krascha - då går det fort, och då är definitivt inget roligt att hålla på och böka för att kunna klättra ur, när man flyger i Mach 1+.
Citera
2017-05-15, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja, typ modell större dammsugarmotor. En dammsugarmotor har bara en turbin, Medans RQ170 tros ha 14 turbiner efter varandra bara i kompressionssteget. plus några till i expansionssteget, så det är bara att börja bygga

Klarar ni inte av att bygga turbinmotorer, så föreslår jag att ni bygger pulsjetmotorer, men de klarar inte av någon hög höjd eftersom luften är alltför tunn där,

I tunn luft måste motorn ha kompressorsteg för att få förbränningen att fortgå, då är turbiner vanligen det bästa

Så det sitter en dammsugarmotor i rq170...och sen ska Iran bygga en pulsjet tycker du.....
Tack för skrattet.

Du är ingen doktor, du är en professor!

Citat:
Hmm, det är ju ni som inte vill ha någon katapultstol, då får man ju ta det näst bästa, eller hur ?
Nä, jag tycker faktiskt att du själv ska räkna på vad som behövs för att komma ut ur ett överljudsplan tillräckligt snabbt

Tips: Ta och besök ett flygmuseum så kan du se lite grand om hur man byggt kärrorna.

Varför inte en lucka i golvet så både stol och pilot åker ut den vägen ?

All den hära snurriga och onödiga diskussionen för att du ska försvara den balsaträ-/plywood-mockup av Qaher-313 som det visats bilder på att man ser ju där att det inte är en katapultstol som sitter i, -- Dröm vidare

Det kan mycket väl vara en katapultstol i qaher. Du är en nolla som inte kan nåt om teknik. Gå och bygg din dammsugarmotor till FS2020 eller israeliska drönare.
Senast redigerad av parastoo 2017-05-15 kl. 17:39.
Citera
2017-05-15, 18:33
Medlem
StigAllans avatar
Letade på nätet lite efter iranska orienteringförbundet.
Noll träffar!

Iran och orientering för deras medborgare verkar inte vara speciellt intressant, bara att kolla in närmsta sanddyn kanske?
När GPS och annat släcks ner så funkar inte GPS mottagaren i Iran om det vill sig illa i en krigssituation.
Då gäller den hemliga kartboken för den iranske piloten som sitter i ett flygodugligt flygplan.
Har han eller hon kanske, kvinnor är nog predestinerade till provflygare misstänker jag på grund av deras mindre värde.
Men klarar piloten av att läsa kartan?

Ni iranska flygexperter här i tråden kan kanske delge oss en länk till ert orienteringsförbund eller liknade?
Citera
2017-05-15, 18:57
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Orientering är en svensk grej. Ingen annan sysslar med sånt. Jag kan inte tänka mig att nån iranier skulle göra det.
Garanterar att du hittar orienterarfolk från andra länder än Sverige,
Men inte från Afrika eller inavelsländerna i Mellanöstern, där fattas intelligensen till abstrakt tänkande och den ironiska humorn.
Tror att dessa två inriktningar har att göra med förmågan till att förstå och orientera sig med hjälp av en karta.
Inse att ni är helt fel ute hela tiden!
Värdelösa iranska uppfinningar utan någon som helst verklighetsanknytning.
Citera
2017-05-15, 19:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du kan inte ens läsa och analysera en text!!
Så är det inte.. Allt som säljs ska godkännas först och det får inte heller bryta mot avtalet. MAO kan Iran inte köpa attackflygplan eller något som kan tänkas bestyckas med x och y. Dessutom är en sådan inköp (även om det egentligen betyder NEJ) lika mycket värd som att ringa polisen och anmäla sig själv.
Jo jag kan både läsa och förstå innebörden men det kan uppenbarligen inte du. De kategorier av krigsmateriel som listas i fördraget får bara säljas till Iran efter godkännande ja, men förut fick ni inte köpa det överhuvudtaget. Det är inte så att det gått från fri försäljning till att kräva tillstånd utan det är en lättnad i reglerna från ingen försäljning alls till försäljning med tillståndskrav.

Det är ju en lättnad i reglerna efter många års hårda restriktioner, var det verkligen så svårt att fatta?

Då kvarstår frågan jag ställde till dig från början: Vad i helvete har det med era infantila flygplansprojekt att göra? Säg det nu, sluta bete dig som en efterbliven djävla barnunge!

Citat:
Vad ska det spela för roll? Kan du berätta för mig?
Korkad Vad det spelar för roll framgick i tidigare inlägg så fråga inte så dumt. Rollen det spelar är att ert löjliga system inte funkar utan andra länders satellitnavigeringssystem, det är inget självständigt system.

Citat:
De vet mycket väl vad som gäller. De undrar bara varifrån Iran kan ha fått denna teknologi. Grejen är att detta är lite utanför deras kontroll.. Du får aldrig en teknologi gratis.. De ger länder som Iran eller öht muslimer inte "tillgång" till teknologier som dessa länder skulle sakna. Vi fick inte ens teknologin till vanliga knapptelefoner under 80-talet. Det som egentligen alltid hände under vissa typer av affärer var att västerländska företag hade kontakter med Hashemi efter Khomeinis död. Denna tid kallas för den teknologiska korruptionens tid.
Företag såsom svenska sålde sina utdaterade bussar och annat till Iran fick stora summor. Hashemis kanal förblev länken för varje företag som hade skrot till salu. Men han fick också en annan uppgift, han skulle slå ner alla inhemska försök när det gäller vapenteknologi.. Det är därför du ser att man enda fram till Ahmadinejad sällan pratade om diverse projekt. En av anledningarna var att IRGC hade tidigt upptäckt informationskriget mot USA via Hashemi. Det är också därför du ser Qaher skyddas av IRGC. För den där Rohani har inte tillgång till IRGCs material. Det är alltså helt åtskilda saker vi pratar om när vi diskuterar vapen och den kommersiella marknaden.
Där kom den klassiska persisk/arabiska fallenheten för konspirationsteorier. Skyll alltid på andra, erkänn aldrig att ni gör något fel. Det måste ju vara alla andras fel att ni inte klarar av att göra något själva. Fy fan vad patetiskt!
Citera
2017-05-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ni kanske har egen gps?

Besvara frågan.. vad spelar det för roll om det är gps eller xps? Vad kan du öht göra?
Senast redigerad av IR5 2017-05-15 kl. 20:16.
Citera
2017-05-15, 20:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Besvara frågan.. vad spelar det för roll om det är gps eller xps? Vad kan du öht göra?
Jag och flera med mig har redan svarat på det, det hjälper inte att du frågar samma sak flera gånger, det är ingen som går på att vi inte kan svara för det.
Citera
2017-05-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag och flera med mig har redan svarat på det, det hjälper inte att du frågar samma sak flera gånger, det är ingen som går på att vi inte kan svara för det.

Kan du och "andra" redovisa svaret?
Citera
2017-05-15, 20:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
[Trams utelämnat]
Du påstod ju att omvärlden är så rädd för de militära farkoster som Iran tillverkar att det var därför det s.k. Iranavtalet kom till stånd. Såhär skrev du:
Citat:
Mycket talar för att Iran har gjort allt detta själv och ingenting talar för att du har rätt. Jag menar dina resonemang bygger varken på något "du" tycker eller något som stämmer alls in på verkligheten. Vad får du egentligen ut av att lura svenskar på att Iran är ett fattigt land som inte kan bygga saker. Du har fel! Iran är ett mycket kapabel nation. De bygger alla typer av farkoster. Annars hade negern aldrig suttit vid förhandlingsbordet. Har du inte förstått det? Är det för några dåliga kopior som USA vill förhandla bort alla deras eventuella upprustningsprogram? Nej, det är för att man vet att Iran i verkligheten besitter en teknologi som kan bli problematiskt.
Jag ifrågasatte att avtalet har något med era löjliga teaterstycken inom exempelvis stridsflyg att göra och skrev då:

Länka och citera, på engelska eller svenska den del av avtalstexten som berör saker som Qaher 313. Klarar du inte det så säg förlåt för att du ljög.

Efter detta har du postat utdrag ur avtalet som säger att sanktionerna lättas som belöning för att Iran lägger ner sitt kärnvapenprogram. Inte ett djävla ord om era löjliga pappersflygplan.

Du.
Ljög.
Citera
2017-05-15, 20:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Tyst med dig.. visa oss hur GPS blir släckt för iranier o inte för dig..
Det är ingen som har sagt att det inte släcks ner för oss också i så fall. Skillnaden är att vi inte har ljugit om att ha ett eget självständigt system.

Vad sägs om att komma med något nytt om ert s.k. flygplan istället för att fjanta runt med en massa annat dravel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in