Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 12:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte på det där sättet. Om det nu är en gruppvåldtäkt det handlar om. Det finns inte i vår kultur. I Mellanöstern och Afrika däremot är det vanligt; det finns till och med ett ord för det: taraqush. Och i krig använder de det som ett sätt att förnedra fiendens kvinnor - och genom det undergräva fiendens stridsmoral.

Varför skulle det röra sig om en gruppvåldtäkt?
Citera
2017-05-15, 12:08
Medlem
booreds avatar
Citat:
Inte på det där sättet. Om det nu är en gruppvåldtäkt det handlar om. Det finns inte i vår kultur. I Mellanöstern och Afrika däremot är det vanligt; det finns till och med ett ord för det: taraqush. Och i krig använder de det som ett sätt att förnedra fiendens kvinnor - och genom det undergräva fiendens stridsmoral.
Men nu tyder ju inget på det, snarare ett svartsjukedrama med en GM.
Citera
2017-05-15, 12:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att vi har att göra med ett "överfall".
Nej, vad som helst kan ha hänt. Det kan ha blivit tjafs och hon drar till skogs och går ner sig i en tjärn, eller dränker sig självmant, kanske bråk i huset med knuff så hon slår i skallen och sedan forslas kroppen bort. Jag tror vi får reda på mer inom kort.
Citera
2017-05-15, 12:10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vart är denna Live sändning? jag har sätt samma klipp 4 ggr nu

Dom gör uppehåll i streamingen ibland. För länge.
Citera
2017-05-15, 12:12
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Är inte alla som begår saker av det här slaget att betrakta som slödder? Vad är egentligen skillnaden. En Babbe gör något och det satt i hans gener, eller? Finns ju massa med invandrarbakgrund som är vanliga Svenssons, det är inte dessa som brukar florera i trådar på FB som GM. Eller tycker du? Tänk efter innan du häver ut dig efterblivet skit.

Det finns andra typer av våldsmän än sådana här typer. Saker kan gå snett i en relation t ex, och då kan även folk som har betraktats som hur normala som helst begå vidriga handlingar. Du tänkte inte på det va, och jag kan tänka ut hur många olika scenarion som helst, med hur många typer av gärningsmän som helst. Det är för att jag är smartare än du.

Och vem är det som "häver ur sig"? Jag har inte sagt ett ord om invandrare och deras gener. Du lägger helt enkelt ord i munnen på mig, vilket är ett föraktligt sätt att föra en debatt.
Citera
2017-05-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Dom gör uppehåll i streamingen ibland. För länge.

jo tack de har ja sätt, sen rullar samma klipp upp igen
Citera
2017-05-15, 12:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag tror inte att vi har att göra med ett "överfall".

Nej det är nog mer likt mordet på Ida F*ssberg i Trollhättan där en gärningsperson fick hjälp av sina två dräggiga polare med bortforsling
Citera
2017-05-15, 12:14
Medlem
moretothiss avatar
Citat:

Det är du som svamlar om gruppvåldtäkt. Ingen vet vad som hänt flickan ännu. Mord eller dråp verkar mer sannolikt isf. Sluta använda det här fallet för att bekräfta din världssyn.

Dessutom finns det ett svenskt ord för gruppvåldtäkt också:

Citera
2017-05-15, 12:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
jo tack de har ja sätt, sen rullar samma klipp upp igen

De får nog inte gå så nära för att filma så de får köra samma skåpmat flera gånger. Men rätt som det är så ska du se att det blixtrar till och vi får lön för vårt tålamod.
Jag vill se hundarnas agerande.
Citera
2017-05-15, 12:15
Medlem
Citat:
Det duger nog för ett anhållande. Jfr. Arbogamordet. De andra två kanske umgicks med exet under kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så att en av de frihetsberövade har enligt uppgifter i tråden höjt näven mot BO tidigare är inte något man ska ta fasta på i misstankarna?
Absolut ska det riktas misstankar men jag tänkte mig att ett anhållande krävde något mer än det gör för att hämta till förför. Speciellt de andra två om de nu är anhållna "bara" för att de umgåtts innan försvinnandet.
Min undran var då om det framkommit något mer än att de är de sista kända som sett henne eller om det finns exvis vittnesuppgifter eller sms som tyder på bråk eller liknande.
Citera
2017-05-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
De får nog inte gå så nära för att filma så de får köra samma skåpmat flera gånger. Men rätt som det är så ska du se att det blixtrar till och vi får lön för vårt tålamod.
Jag vill se hundarnas agerande.

Ok, men är jag inne på rätt sida? http://www.helahalsingland.se/blaljus/tre-man-anhallna-for-manniskorov-polisen-soker-forsvunna-19-aringen
Citera
2017-05-15, 12:19
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Okej, så din fru har inte facebook appen eller något på mobilen då? Och kanske kollar flödet på någon rast osv?

Jo, det är ovanligt att inte ha varit aktiv på 13 timmar. Och med det sagt så säger jag inte att det inte händer, men det är väldigt sällan jag är inne på messenger och det står "aktiv för 13 timmar sen" under någon av mina vänners namn. Oftast handlar det om minuter, ett par timmar.

Och för att upplysa dig lite granna så går det till så att man inte loggar in varje gång, utan man är inloggad hela tiden på sina enheter och det räcker med att man går in på appen i en sekund och kollar flödet så blir du automatiskt aktiv.

Sluta bara, du säger själv att du inte använt facebook på sex år, så vad får dig att tro att du vet vad som är vanligt och ovanligt bland facebookare?

Lite off topic men på många arbetsplatser är det inte tillåtet att ta in egen mobiltelefon av lite olika anledningar. Att springa ut till omklädningsrummet och kolla sin telefon gör man inte om man inte väntar något viktigare samtal.

On topic. Det verkar som om Tovas Telefon fungerar och polisen har säkert koll på hennes olika konton vid det här laget för att kunna spåra och identifiera ev gärningsmän. Tydligen skall telefonen finnas i området kring stugan. Och en ung tjej med fungerande telefon som inte svarar ser mörkt ut. Hon kan ju ha tappat den eller att den stulits, men troligast är väl att hon finns i området död, medvetslös, eller irrar runt chockad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in