Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 09:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axl92
Gå igenom hennes vänlista så kanske du får en annan uppfattning. Tror varken eller på WT fronten. Men en lugn tjej som aldrig festat är det då inte.

Hon kanske festade med fel personer den här gången...
Citera
Medlem
Citat:
Idrottstränare? Simlärare för småbarn som extrajobb. Säger ingenting om henne som person. Varken att hon är WT eller att hon inte är WT. Men kollar man på vart hon kommer ifrån och vilka hon umgås med så kan man ju dra sina slutsatser. Vet från en 100% säker källa att hon var ute och söp på krogen både helgen som var och helgen innan.

Jag funderar lite på om dessa 3 män var hennes skjuts hem. Teori: Dom hävdar att dom släppt av henne i närheten av hennes hem. Men hon kom aldrig hem så nu är dom högintressanta. Kan va helt fel.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Idrottstränare? Simlärare för småbarn som extrajobb. Säger ingenting om henne som person. Varken att hon är WT eller att hon inte är WT. Men kollar man på vart hon kommer ifrån och vilka hon umgås med så kan man ju dra sina slutsatser. Vet från en 100% säker källa att hon var ute och söp på krogen både helgen som var och helgen innan.
Var hon i Hudik då för det finns väl ingen krog i Njutånger?
Citera
2017-05-15, 09:37
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
Det låter skumt att de inte vill gå ut med klädsel? Vad kan anledningen vara till det?
För att dom inte vet hur hon var klädd.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/tre-man-anhallna-for-manniskorov-polisen-soker-forvunna-19-aringen-med-helikopter
Citat:
Har ni något signalement?
– Nej, då vi inte vet hur hon har varit klädd vid försvinnandet.
Vilket i sig låter ger fler frågor. Det låter ju lite märkligt med tanke på att hon varit med vänner på lördagskvällen för att sedan inte ha synts till igen.

Noterade inte vännerna klädseln, varför? Tror polisen att hon försvunnit senare, eventuellt efter klädombyte, och inte i samband med kompisträffen? Är det vännerna som är misstänkta och därmed inte tillförlitliga vittnen?
Citera
2017-05-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Wow! Söp två helger på raken. Då måste hon vara "wt".

Jag skrev inte att hon ÄR wt om du läser rätt, jag skrev att hon är varken eller. Hennes extrajobb säger ingenting om henne. Det gör däremot hennes val av umgänge. Många här i tråden låser sig fast vid antingen wt-tjej eller skötsam-tjej. Finns ett mellanting sörru.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är väl bara drygt en mil till Hudiksvall så jag tippar på att bussarna går relativt ofta. Kanske cyklade hon, simmare som hon är?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Tror du man anhåller folk på så lösa boliner? I så fall så är det tre personer som har GIGANTISKA skadestånd att vänta.
Nej, det betalas inga gigantiska skadestånd i sverige.
De kommer få det som är praxis.
Citera
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Gå igenom hennes vänlista så kanske du får en annan uppfattning. Tror varken eller på WT fronten. Men en lugn tjej som aldrig festat är det då inte.

Nej det kan väl hända att hon inte är en hemmaflicka som sitter och knypplar, men att vara ute en del gör henne knappast avvikande eller till någon som utsätter sig för onödiga risker. På större orter är det norm, men i små hålor blir de snabbt avfärdade som "wt" om de nyttjar det lilla nöjesliv som bjuds.
Citera
2017-05-15, 09:40
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Just nu är sökinsatsen efter Tova Moberg koncentrerad vid en fastighet i södra delen av Hudiksvalls kommun. Ett stort område är just nu avspärrat av polis. Flera polisbilar är på plats och det som SVT Gävleborgs team kan se är att man också initierat sökning med polishundar på platsen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/fastighet-avsparrad-polishundar-soker
Citera
2017-05-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Bara om han är i 20 årsåldern...

Han som gjorde det hette tidigare Daniel Nellbeck och han är äldre än 20.
Citera
2017-05-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vet inte riktigt varför, men jag undrar om hon inte är/var lite "udda"? Det är något med utseendet (mimiken på bilderna) plus det faktum att hon är/var simmare som ger mig den känslan.

Man kan ju spekulera i om hon är en sk. "late bloomer", där simningen varit hennes enda sociala sammanhang vid sidan av skolan, men att hon kanske ändrat bekantskapskrets radikalt senaste tiden, till lite vildare polare? Jag håller det inte alls för uteslutet att hon kan ha hängt med ensamkommande.

Enligt octoopen har hon inte tävlat i simning sedan i december, det är ett ganska långt uppehåll för en tävlingssimmare.
Citera
2017-05-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Brukar vara en hel del hemmafester i Njutånger/Enånger som brukar spåra ur varenda gång med polisbilar och tidningsrubriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in