Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 00:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Har du aldrig varit kär?

Det har föresten hänt mig senare i livet också. Min chef fick inte tag på mig på en halv dag (jag var på jour) och trodde att jag råkat illa ut. Folk är så dramatiska.

Dina livshistorier till trots så tar polisen det uppenbarligen på allvar.

Edit: Men jag håller med om att brott inte är det mest sannolika.
Senast redigerad av Troian 2017-05-15 kl. 00:23.
Citera
2017-05-15, 00:29
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dina livshistorier till trots så tar polisen det uppenbarligen på allvar.

Edit: Men jag håller med om att brott inte är det mest sannolika.

Och det är jättebra att polisen tar det på allvar. 👍🏼 Bästa att alltid vara på den säkra sidan.
Citera
2017-05-15, 00:30
Medlem
Citat:
Sånt händer varje dag! Det är det jag säger. Folk oroar sig i onödan. I detta fall vet vi inte vad som hänt, så jag delar med mig av olika teorier. Ganska vanligt på fb...

Så din teori är att Tove tappat mobilen i sängen hos sin nya förälskelse? Och att detta skulle spåra till att polisen släpper en i princip nationell efterlysning på flickan?
Pinsamt...
Citera
2017-05-15, 00:31
Medlem
Citat:
Sånt händer varje dag! Det är det jag säger. Folk oroar sig i onödan. I detta fall vet vi inte vad som hänt, så jag delar med mig av olika teorier. Ganska vanligt på fb...

Du får ju ändå skilja lite på äpplen och päron. Att sånt som du säger händer varje dag stämmer ju, men det leder aldrig eller sällan till efterlysning av anhöriga och polis till media och allmänhet. Lägg på att Tova med all sannolikhet inte är en person som har en historia av att försvinna titt som tätt, så misstänker man ju ganska snabbt att något allvarligt har hänt.
Citera
2017-05-15, 00:36
Medlem
MoaLjungs avatar
En 19-årig tjej som har mobilen avslagen över ett dygn? Vettefan på den.
Citera
2017-05-15, 00:44
Medlem
KeithRichardss avatar
Googlande visar att hon är aktiv simmare, sportig således, (i lilla Njutånger) vilket minskar sannolikheten för dålig hälsa, drogmissbruk eller skumt leverne. Känns som en ordentlig flicka.
Citera
2017-05-15, 00:46
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
När jag var 19 så hade det lätt kunnat hända mig. Man ligger i sängen tillsammans och glömmer allt annat, som att ladda mobilen (eller så är den avstängd med flit).

Som 19 åring är man ju fortsatt väldigt naiv och kanske inte tänker på att andra blir oroliga. Man vill ju tro att inget har hänt. Dessvärre tror jag att något allvarligt kan ha skett henne.
Citera
2017-05-15, 00:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Googlande visar att hon är aktiv simmare, sportig således, (i lilla Njutånger) vilket minskar sannolikheten för dålig hälsa, drogmissbruk eller skumt leverne. Känns som en ordentlig flicka.

Ja, framstår också som en ganska helylle övre medelklassfamilj.

Inte bara simmare, även simledare vad det verkar.
Citera
2017-05-15, 00:49
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hutraq
Så din teori är att Tove tappat mobilen i sängen hos sin nya förälskelse? Och att detta skulle spåra till att polisen släpper en i princip nationell efterlysning på flickan?
Pinsamt...

Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Du får ju ändå skilja lite på äpplen och päron. Att sånt som du säger händer varje dag stämmer ju, men det leder aldrig eller sällan till efterlysning av anhöriga och polis till media och allmänhet. Lägg på att Tova med all sannolikhet inte är en person som har en historia av att försvinna titt som tätt, så misstänker man ju ganska snabbt att något allvarligt har hänt.

Vet ni något om henne som vi andra inte vet? Känner ni henne?

För övrigt har jag nämnt flera olika teorier såsom sjukdom, olycka osv. försöker vara open minded här. Gabriella-fallet har jag också i tankarna, vilket jag nämnde tidigare. Troian lade upp en länk till den och allt.

Jag vill inte att Tova är den nästa Lisa och Ida. Jag har läst FUParna i detalj, är inte på något sätt naiv, men tycker inte att man måste tro det värsta på en gång. Jag är en optimistisk person helt enkelt. När/om ny info kommer kanske jag får tänka om. Vem vet.
Citera
2017-05-15, 00:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vet ni något om henne som vi andra inte vet? Känner ni henne?

För övrigt har jag nämnt flera olika teorier såsom sjukdom, olycka osv. försöker vara open minded här. Gabriella-fallet har jag också i tankarna, vilket jag nämnde tidigare. Troian lade upp en länk till den och allt.

Jag vill inte att Tova är den nästa Lisa och Ida. Jag har läst FUParna i detalj, är inte på något sätt naiv, men tycker inte att man måste tro det värsta på en gång. Jag är en optimistisk person helt enkelt. När/om ny info kommer kanske jag får tänka om. Vem vet.

Skulle nog säga att brott är mer sannolikt än olyckshändelse eller klinisk sjukdom ändå. Kan knappt komma på något fall där en ung försvunnen tjej visat sig råka ut för en olycka. Åtminstone inte de senaste tio åren.

Edit: Och den lilla uppfattning jag får av Tova är att hon är mer lik Lisa och Ida än Gabriella. Om omständigheterna kring försvinnandet vet vi dock inget än, kan hända att de talar i motsatt riktning.
Senast redigerad av Troian 2017-05-15 kl. 00:56.
Citera
2017-05-15, 00:55
Medlem
Citat:
Skulle nog säga att brott är mer sannolikt än olyckshändelse eller klinisk sjukdom ändå. Kan knappt komma på något fall där en ung försvunnen tjej visat sig råka ut för en olycka. Åtminstone inte de senaste tio åren.

Måste väl finnas gott om drunkningar, det måste väl räknas som olycka?
Citera
2017-05-15, 00:57
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Skulle nog säga att brott är mer sannolikt än olyckshändelse ändå. Kan knappt komma på något fall där en ung försvunnen tjej visat sig råka ut för en olycka. Åtminstone inte de senaste tio åren.

Det är sant, det är nog inte jättevanligt. Jag antar att familjen/polisen varit i kontakt med sjukhusen i närheten redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in