2017-05-14, 23:34
Medlem
Varför Kevins anhöriga inte är med är väl rätt uppenbart, det hade blivit väldigt pinsamt och jobbigt för dom.
Citera
2017-05-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag var så överhopad med arbete vid den tiden och reste och for över världen, att jag inte reflekterade så mycket alls. Fann det för gott att lita på att de kommit fram till rätt händelseförlopp och att det var en lek som gått överstyr.

De program som följt upp händelsen (Ondskan med flera) har jag inte sett förrän nu i efterskott. Jag har främst reagerat på att DJ i sin dokumentär sätter sig själv som huvudperson. Det är hans »gnagning« över fallet som sätts i centrum samtidigt som han helt glömt bort anhöriga kring offret.

Hållet absolut med om att det har gjorts lite väl publikfriande. SVT ska återigen konkurrera med kommersiella kanaler typ tv3s efterlyst. Syftet är ju att folk ska tycka det är spännande och få stort genomslag. Efter vartenda avsnitt får de stora löpsedlar. Det blir en grej som dras ut i tid och får en jävla attention, och kevins fall kommenteras återigen under flera veckor på sätt som måste vara plågsamt för hans efterlevande. hoppas de tar sitt ansvar nu och punktmarkerar individer i kevins familj tex mormodern om hon lever som blev suicidal förra gången det begav sig.

Med det sagt är det ändå bra att journalisterna lyckats blottlägga detta. Men vad de egentligen har lyckats med är ju att få förhör och FUP läckt. Sen kan man ju dra sina egna slutsatser, inte behöver man DJ till att förklara självklarheter.
Citera
2017-05-14, 23:38
Medlem
AdamBombs avatar
Vad är GWs teorier? Han säger ju att han är inte ens säker på att någon orsakat Kevins död.
Citera
2017-05-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Vad är GWs teorier? Han säger ju att han är inte ens säker på att någon orsakat Kevins död.

Han menar att det kan vara en olycka på nåt vis och återupplivningsförsöken har orsakat hans skador.
Främst säger han att det lutar åt äldre barn eller vuxen som kanske tryckt offrets hals mot lastpallens kant. Han menar att det är helt osannolikt att så små barn kan begå brottet på det sättet och att de dessutom har alibi. Enligt Aftonbladet.

Denna gång tycker jag han låter vettig men har svårt att tro att man skulle strypa ngn mot en lastpall ute i vattnet?
Senast redigerad av grobiankungen 2017-05-14 kl. 23:44.
Citera
2017-05-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb

Vem fan bryr sig om GW? Han har inte läst FUP säger han ju utan bara någon teori han har. Denna sömninga gubbe är ju med och kommenterar varenda jävla brott som begåtts verkar de som.
Citera
2017-05-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Han menar att det kan vara en olycka på nåt vis och återupplivningsförsöken har orsakat hans skador.
Främst säger han att det lutar åt äldre barn eller vuxen som kanske tryckt offrets hals mot lastpallens kant. Han menar att det är helt osannolikt att så små barn kan begå brottet på det sättet och att de dessutom har alibi. Enligt Aftonbladet.

Denna gång tycker jag han låter vettig men har svårt att tro att man skulle strypa ngn mot en lastpall ute i vattnet?

Hur kan det vara en olycka med tanke på skadorna i underlivet?
Citera
2017-05-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur kan det vara en olycka med tanke på skadorna i underlivet?

Om jag minns rätt skrev han att han kunde fått dem i samband mes olyckan som gjorde att han hamnade i vattnet. Går nog att googla vad han sa...
Citera
2017-05-15, 00:04
Medlem
p.norths avatar
ur aftonbladet 15dec 2011:
Utredaren Rolf Sandberg och hans kollegor påverkades djupt av händelsen.
De höll länge fast vid versionen att det var en lek som spårade ur. Nyligen gick han ut med sanningen – det var ett utstuderat våldsdåd.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14080423.ab

Det gnägger i mitt huvud
Var det ett utstuderat våldsdåd, gjorda av en 5-åring och en 7-åring?
Citera
2017-05-15, 00:06
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:

Hah! Plus-artiklar såklart. Kan du dela eller?
Jag tror ju också på pallen, pga Occams rakkniv. Så det skulle vara kul att läsa G W:s bud!

Underlivsskadorna är ju mycket svårare att sia om, eftersom inget är preciserat om dem.
Citera
2017-05-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Hah! Plus-artiklar såklart. Kan du dela eller?
Jag tror ju också på pallen, pga Occams rakkniv. Så det skulle vara kul att läsa G W:s bud!

Underlivsskadorna är ju mycket svårare att sia om, eftersom inget är preciserat om dem.

Läste i det gamla hederliga pappersformatet så nej tyvärr
Citera
2017-05-15, 00:16
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Läste i det gamla hederliga pappersformatet så nej tyvärr

Hoppsan. Glömde det finns sån också. Men han sa inget om typ av olycka eller om skadorna i underlivet som du minns då?
Citera
2017-05-15, 00:22
Medlem
p.norths avatar
Jag läste på "någons" sida, jag antar att det är polisens utsaga det som hände eller det som allmänheten fick veta. Söndagen den 19 augusti 1998 lekte fyraårige Kevin med två andra barn, en femåring och en sjuåring. Två helt vanliga barn. De hade klättrat i träd tillsammans, hoppat längdhopp och sedan hade det blivit bråk. Sjuåringen hade gett sig på Kevin. Efter ett tag slutade de att bråka och beslutade sig för att leka fiskeleken. De tog en gren från ett träd och gick ner till Kyrkviken och låtsades fiska. Men bråket startade igen. Det handlade om vem som skulle bestämma. Men den här gången slutade de inte bråka. Inte förrän de två små pojkarna hade misshandlat Kevin till döds. Han hittades senare på kvällen i vattnet av sin morfar. Kevin dödades med en pinne som trycktes mot hans hals och kvävde honom. Och att barnen skulle ha släpat honom 30 meter ner till vattnet för att det skulle se ut som om Kevin drunknat, enligt polisen var det så det gick till. tragiskt!
Senast redigerad av p.north 2017-05-15 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in