Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag var så överhopad med arbete vid den tiden och reste och for över världen, att jag inte reflekterade så mycket alls. Fann det för gott att lita på att de kommit fram till rätt händelseförlopp och att det var en lek som gått överstyr.
De program som följt upp händelsen (Ondskan med flera) har jag inte sett förrän nu i efterskott. Jag har främst reagerat på att DJ i sin dokumentär sätter sig själv som huvudperson. Det är hans »gnagning« över fallet som sätts i centrum samtidigt som han helt glömt bort anhöriga kring offret.
Hållet absolut med om att det har gjorts lite väl publikfriande. SVT ska återigen konkurrera med kommersiella kanaler typ tv3s efterlyst. Syftet är ju att folk ska tycka det är spännande och få stort genomslag. Efter vartenda avsnitt får de stora löpsedlar. Det blir en grej som dras ut i tid och får en jävla attention, och kevins fall kommenteras återigen under flera veckor på sätt som måste vara plågsamt för hans efterlevande. hoppas de tar sitt ansvar nu och punktmarkerar individer i kevins familj tex mormodern om hon lever som blev suicidal förra gången det begav sig.
Med det sagt är det ändå bra att journalisterna lyckats blottlägga detta. Men vad de egentligen har lyckats med är ju att få förhör och FUP läckt. Sen kan man ju dra sina egna slutsatser, inte behöver man DJ till att förklara självklarheter.