2017-05-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag frågade inte om imorgon utan nu. Anser du att man är miljonär nu om man har aktier som har ett marknadsvärde om minst en miljon nu?

Att saker kan ändras i framtiden så att man inte är miljonär då är förstås en självklarhet.
Svaret är enkelt, man har aktier som är värda 1 miljon nu, man har en bostad som är värd ex antal miljoner nu, man har en skuld på ex antal kronor nu, i morgon är en annan dag.
Citera
2017-05-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kronor är också bara ett fiktivt värde i så fall, egentligen är pengar mer fiktivt än varor. En valuta har bara ett värde om människor accepterar det som betalmedel.
Ok
Då får du väl släpa ner din 2:a till tvhandlarn och byta den mot en platt-tv om du inga kronor på kontot har
Citera
2017-05-14, 23:50
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Men man är fan inte miljonär om man har en etta med kokvrå värd 1 miljon och utan skuld med 30 spänn på kontot och en pension 7k netto, fan enligt er är ju i så fall snart varenda jävel i detta landet miljonärer

Nu va man enligt mina meningsmotståndare inte miljonär om man ägde en 6-miljoners villa och satt på en aktieportfölj värd 5 miljoner om man samtidigt hade ett bolån på 5 miljoner. En fastighet värd 6 miljoner plus 5 miljoner i en aktieportfölj minus bolån 5 miljoner= inte miljonär.

Håller du också med om detta så är snart inte en jävel i detta land miljonär.
Citera
2017-05-14, 23:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok
Då får du väl släpa ner din 2:a till tvhandlarn och byta den mot en platt-tv om du inga kronor på kontot har

Vi kom ju tidigare fram till att du ljög om att jag skulle ha en 2:a men det hindrar dig tydligen inte från att fortsätta ljuga. Du är en helt extrem mytoman som inte kan sluta slänga ur dig lögner oavsett hur många gånger du blir motbevisad.
Citera
2017-05-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Nu va man enligt mina meningsmotståndare inte miljonär om man ägde en 6-miljoners villa och satt på en aktieportfölj värd 5 miljoner om man samtidigt hade ett bolån på 5 miljoner. En fastighet värd 6 miljoner plus 5 miljoner i en aktieportfölj minus bolån 5 miljoner= inte miljonär.

Håller du också med om detta så är snart inte en jävel i detta land miljonär.
Iofs så borde jag hålla med dig för då är jag mångmiljonär 🙂
Citera
2017-05-15, 00:05
Medlem
framtands avatar
Citat:
Iofs så borde jag hålla med dig för då är jag mångmiljonär 🙂

Det handlar inte om att någon "borde" någonting. Vad fan är en "miljonär" om det inte räcker med en 6-miljonersvilla och en aktieportfölj på 5 mille minus ett bolån på 5 mille. 11 miljoner som råkar vara belånade med 5, det bli 6 miljoner på pluskontot. Vad fan går ni på? Helt sinnessjuk diskussion.
Citera
2017-05-15, 00:10
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att någon "borde" någonting. Vad fan är en "miljonär" om det inte räcker med en 6-miljonersvilla och en aktieportfölj på 5 mille minus ett bolån på 5 mille. 11 miljoner som råkar vara belånade med 5, det bli 6 miljoner på pluskontot. Vad fan går ni på? Helt sinnessjuk diskussion.
Som sagt, enligt din definition så är jag mångmiljonär.
Men personligen räknar jag inte in värdet på vare sig min villa eller kalsonger av den enkla anledningen att ingen av de är till salu och kommer aldrig säljas.

Skuld minus dagsaktuella värdet på mina aktier/fonder och värdet på den hyresfastighet jag äger avgör hur mycket eller lite miljonär jag är just den dagen.

Ni andra kan räkna hur ni vill
Citera
2017-05-15, 00:18
Medlem
framtands avatar
Citat:
Men personligen räknar jag inte in värdet på vare sig min villa eller kalsonger av den enkla anledningen att ingen av de är till salu och kommer aldrig säljas.

Skuld minus dagsaktuella värdet på mina aktier/fonder och värdet på den hyresfastighet jag äger avgör hur mycket eller lite miljonär jag är just den dagen.

Du kan ju svara på om du anser att det är en miljonär eller inte, inte vad jag eller nån annan anser. Ger du dig in i diskussionen så kan du ju svara på frågeställningen istället för att raljera om din egna privatekonomi.
Citera
2017-05-15, 00:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Med andra ord, för dig är det ingen skillnad om du har kalsonger eller inte. Nej det är klart, påminner om historien med den nakna kejsaren och du står verkligen där med byxorna nerdragna, helt naken.

Någon med förnuft inser förstås att det är en himla skillnad på att ha en bostad eller inte. Har man det inte behöver man skaffa en och eftersom HR oftast är väldigt svårt att få tag i får man köpa vilket kostar pengar.
Citera
2017-05-15, 14:06
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Kunde du inte bara svara ja eller nej? Är någon på listan miljonär?

Jaja, du har ju fått medhåll av det här geniet så jag antar att det här även är din åsikt
du har skapat ett exempel på tre likgiltiga personer med tre olika riskprofiler. Du har skapat ett cirkelresonemang för att styrka dina egna villfarelser. Finns ingen anledning att uppmuntra argumentationsfel mer än nödvändigt. Se föregående svar igen.

Min ståndpunkt är inte ett enigma, den är utförligt diskuterad, i flera inlägg. Behöver du fortfarande anta något om den så kandiderar du inte till MENSA om vi uttrycker det så. Om någonting fortfarande är oklart, skyll på dyslexi och läs igenom mina tidigare kommentarer på nytt.

Eller gör som Svensson-bananen, skicka mig ett prepubertalt PM när du känner dig alltför förnedrad, så kanske det känns bättre igen
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-05-15 kl. 14:31.
Citera
2017-05-15, 15:12
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Larsson
du har skapat ett exempel på tre likgiltiga personer med tre olika riskprofiler. Du har skapat ett cirkelresonemang för att styrka dina egna villfarelser. Finns ingen anledning att uppmuntra argumentationsfel mer än nödvändigt. Se föregående svar igen.

Min ståndpunkt är inte ett enigma, den är utförligt diskuterad, i flera inlägg. Behöver du fortfarande anta något om den så kandiderar du inte till MENSA om vi uttrycker det så. Om någonting fortfarande är oklart, skyll på dyslexi och läs igenom mina tidigare kommentarer på nytt.

Eller gör som Svensson-bananen, skicka mig ett prepubertalt PM när du känner dig alltför förnedrad, så kanske det känns bättre igen

Hahaha du är ju sjuk, ett cirkelresonemang? Det är en fråga om du anser att en person som äger en 6-miljonersvilla och en 5-miljonersportfölj är miljonär eller inte om han har ett bolån på 5 miljoner. Vart fan ligger cirkelresonemanget? Det är en enkel jävla fråga, är han miljonär eller inte? Inga andra lån eller tillgångar.

Ett hus+värdepapper minus bolån = Miljonär eller inte

Är det så in i helvete svårt för dig att svara på den enkla frågan så måste du ha problem med mycket här i livet. Knyta skorna, borsta tänderna och andas är tre saker som känns lika komplicerade som denna fråga.

Ja eller nej? Miljonär eller inte?
Citera
2017-05-15, 15:29
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Hahaha du är ju sjuk, ett cirkelresonemang? Det är en fråga om du anser att en person som äger en 6-miljonersvilla och en 5-miljonersportfölj är miljonär eller inte om han har ett bolån på 5 miljoner. Vart fan ligger cirkelresonemanget? Det är en enkel jävla fråga, är han miljonär eller inte? Inga andra lån eller tillgångar.

Ett hus+värdepapper minus bolån = Miljonär eller inte

Är det så in i helvete svårt för dig att svara på den enkla frågan så måste du ha problem med mycket här i livet. Knyta skorna, borsta tänderna och andas är tre saker som känns lika komplicerade som denna fråga.

Ja eller nej? Miljonär eller inte?
Du har skapat tre identiska situationer, men med olika diversifiering. Det krävs knappast mer svar än att alla är likgiltiga, du vet själv att du skapat argumentet på detta vis.
Jag tror inte du förstår innebörden av ett cirkelresonemang. Men i gengäld så tror jag inte du förstår någonting om vad vi hittills talat om. Du gapar för gapandets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in